FC Twente - PSV | Zaterdag 25 november | Eindstand 0-3

Status
Je kunt niet meer reageren.
In de Eredivisie klopt dat ook gewoon.

Als we AZ uit en Feyenoord uit hebben gehad, hebben we van iedereen het relatief zwaarste schema gehad. Dat geeft al aan hoe overtrokken er over dat schema gedaan wordt.

De 7 punten achterstand van Feyenoord hebben ze opgelopen in potjes die wij wel gewoon al hebben gewonnen. Sparta uit, Fortuna thuis en Twente uit
 
Die begrijp ik even niet. Iedereen heeft dan toch hetzelfde schema gehad op 1 wedstrijd na?

3 keer uit tegen de 3 andere grote. Je kan ook zeggen even zwaar programma mij best. Waar het omgaat is dat de Eredivisie geen kanonnen heeft. Het gaat om consistent zijn. En dat zijn we
 
Het was gisteren tactisch weer top, vond ik. Ik verwachtte een wedstrijd als tegen Lens, omdat Twente in eigen huis vroeg druk zet. Veel lange ballen op Luuk. Maar het was een heel andere tactiek: Veerman ging dieper spelen, en zwierf tussen het Twentse middenveld en verdediging, vaak zelfs naast Til, zodat op het middenveld PSV met de punt naar achteren speelde. Ik vind dat écht knap en gedurfd. Ieder ander team zou in de Grolsch Veste met twee controleurs spelen, maar Bosz laat andermaal zien dat de aanval de beste verdediging is. En prompt scoort Veerman nog ook..
Ander voordeel is dat Boscagli meer ruimte heeft voor zijn fenomenale passing; ik vind dat echt een fantastische voetballer, komt niet vaak voor op de lijstjes maar dit seizoen echt één van de grote uitblinkers.
Boscagli is ook een uitstekende prof en teamspeler. Die moet je behouden. Komende zomer nog een jaartje contract. Mag van mij verlengd worden. Of hij nou basisspeler blijft of niet, het is een speler die zeker in dit moderne PSV-spel uitstekend past. Nooit veel geld gekost, kan nog jaren mee en kan bij nood op meerdere posities spelen.

Heeft zich geweldig teruggeknokt van die flinke blessure die hij had. Na zijn goal bij terugkeer in de selectie vorig seizoen en de ontlading die daarbij kwam kijken heb ik hem wel in mijn hart gesloten.
 
Die begrijp ik even niet. Iedereen heeft dan toch hetzelfde schema gehad op 1 wedstrijd na?
Het scheelt wel een hoop dat we voor de winterstop AZ,Twente en Feyenoord uit hebben gehad, evenals Sparta uit. Na de winterstop dus Ajax-uit nog (maar die spelen we altijd vrij goed) en Heerenveen-uit waar we altijd vrij lastig hebben. Ik zal Eagles-uit daar ook nog even bij noemen.
 
3 keer uit tegen de 3 andere grote. Je kan ook zeggen even zwaar programma mij best. Waar het omgaat is dat de Eredivisie geen kanonnen heeft. Het gaat om consistent zijn. En dat zijn we
De oplettende analist op TV heeft dan al lang de data voor ogen. PSV presteert dit seizoen uit beter dan thuis. Het zware programma moet dan dus nog komen. De echte test dat zijn de toppers thuis.😜
 
De 7 punten achterstand van Feyenoord hebben ze opgelopen in potjes die wij wel gewoon al hebben gewonnen. Sparta uit, Fortuna thuis en Twente uit
Zoals wij vorig seizoen 9 punten verloren tegen de onderste 3 en bijna alle toppers wonnen. En we uiteindelijk 7 punten tekort kwamen. Dus ja, wat is dan de test? Ook als we nu tegen een zeperd aan lopen, heb ik het idee dat we veel stabieler zijn. En altijd is er die individuele kwaliteit waarmee je het verschil kan maken.
 
Zoals wij vorig seizoen 9 punten verloren tegen de onderste 3 en bijna alle toppers wonnen. En we uiteindelijk 7 punten tekort kwamen. Dus ja, wat is dan de test? Ook als we nu tegen een zeperd aan lopen, heb ik het idee dat we veel stabieler zijn. En altijd is er die individuele kwaliteit waarmee je het verschil kan maken.
De test is om consistent te presteren, zoals Feyenoord vorige keer deed. Wij hadden hogere pieken als Feyenoord (in de toppers), maar kwamen voor de titel uiteindelijk ruim tekort. Alle kleintjes winnen en afgaan in (bijna) alle toppers levert je geen titel op. Pieken in de toppers, maar verliezen van degradatiekandidaten ook niet. Je moet wedstrijden kunnen beslissen om de comeback van de tegenstander eruit te halen en je moet niet leunen op kwalitatief overwicht, maar de strijd van de underdog altijd matchen om te voorkomen dat ze je op dat vlak aftroeven.
 
Op Radio 1 denkt er een dat Bosz dit jaar niet zijn eerste hoofdprijs gaat winnen, omdat het nog niet tegen heeft gezeten.

Dat dwing je zelf af, kwiebus
 
De oplettende analist op TV heeft dan al lang de data voor ogen. PSV presteert dit seizoen uit beter dan thuis. Het zware programma moet dan dus nog komen. De echte test dat zijn de toppers thuis.😜
De toppers spelen toch in de arena?
Toppers-in-Concert-Rene-Jeroen-Gerard-VakantieVeilingen.jpg
 
Heerlijk dit 😂


Geweldige kerel die Bosz.
Wanneer je dit onderonsje vergelijkt met de analyse van De Bondscoach.
Is het nou Veerman die zelf beslist tussen aanval en middenveld van Twente te lopen of is het de tactiek van Bosz zoals Bondscoach suggereert of geen van beide?
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je dit onderonsje vergelijkt met de analyse van De Bondscoach.
Is het nou Veerman die beslist tussen aanval en middenveld van Twente te lopen of is het de tactiek van Bosz of geen van beide?
Ik denk dat die vraag beantwoord is!
Edit: het lijkt er op dat het de tactiek van Bosz is, maar dat Joey het niet altijd even goed uitvoert.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat die vraag beantwoord is!
Edit: het lijkt er op dat het de tactiek van Bosz is, maar dat Joey het niet altijd even goed uitvoert.
Het zou mij niet verbazen als Bosz wat dat betreft een hoop vrijheid aan Joey heeft gegeven om naar eigen inzicht wat af te wijken van de tactiek,afhankelijk van de tegenstander natuurlijk
 
Wat me opvalt bij analisten en trainers van tegenstanders dat ze de wedstrijden analyseren uit het perspectief van de tegenstander van PSV
Maar nauwelijks/niet vanuit het perspectief van PSV.
‘We deden dit, we deden dat niet….maar PSV is een goede ploeg.’

Maar waarom PSV zo goed is, vertelt niemand. Ja, alleen de dingen die niet goed zijn.
‘Veerman verdedigt niet mee, Bakayoko verdedigt niet mee.’
‘Rode kaart is een factor.’

Goed zo.
 
Wat me opvalt bij analisten en trainers van tegenstanders dat ze de wedstrijden analyseren uit het perspectief van de tegenstander van PSV
Maar nauwelijks/niet vanuit het perspectief van PSV.
‘We deden dit, we deden dat niet….maar PSV is een goede ploeg.’
Tegenstanders analyseren uiteraard hun eigen ploeg achteraf. Bosz analyseert ook nooit de tegenstander.
Maar waarom PSV zo goed is, vertelt niemand. Ja, alleen de dingen die niet goed zijn.
‘Veerman verdedigt niet mee, Bakayoko verdedigt niet mee.’
‘Rode kaart is een factor.’

Goed zo.
Klopt toch? . Psv is een aanvallend ingestelde ploeg, en zelfs Bosz zei dat de rode kaart doorslaggevend was. Dan Klopt het toch?
 
Wat me opvalt bij analisten en trainers van tegenstanders dat ze de wedstrijden analyseren uit het perspectief van de tegenstander van PSV
Maar nauwelijks/niet vanuit het perspectief van PSV.
‘We deden dit, we deden dat niet….maar PSV is een goede ploeg.’

Maar waarom PSV zo goed is, vertelt niemand. Ja, alleen de dingen die niet goed zijn.
‘Veerman verdedigt niet mee, Bakayoko verdedigt niet mee.’
‘Rode kaart is een factor.’

Goed zo.
Opvallend ja, vooral in die subjectieve randstad media.
Slot is het helemaal en Feijenoord is -tijdelijk door de dip van Ajax? - hun favoriet die het geweldig doet.
Terwijl Bosz en zijn ploeg alleen maar het geluk hebben gehad tegen zwakke tegenstanders te hebben gespeeld en nog niet echt op de proef gesteld zijn.
Ook Twente was alleen vooraf een echte test maar na onze zege stelde ook deze thuis onverslaanbare ploeg blijkbaar niets voor. ;)
 
Opvallend ja, vooral in die subjectieve randstad media.
Slot is het helemaal en Feijenoord is -tijdelijk door de dip van Ajax? - hun favoriet die het geweldig doet.
Terwijl Bosz en zijn ploeg alleen maar het geluk hebben gehad tegen zwakke tegenstanders te hebben gespeeld en nog niet echt op de proef gesteld zijn.
Ook Twente was alleen vooraf een echte test maar na onze zege stelde ook deze thuis onverslaanbare ploeg blijkbaar niets voor. ;)
Zo is het.
Misschien dat VI-pro aan duiding doet, maar daarna houdt het redelijk op.
De blauwdruk hoe te spelen tegen dit PSV is er nog niet. Vroeger wel. En het valt op dat coaches niet verder komen dan ‘we hadden kansen, maar het is een goede ploeg.’
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan