Excelsior - PSV | Dinsdag 2 april | Eindstand: 0-2

Luuk heeft een prima 1e seizoenshelft gehad, mar de laatste 5-6 wedstrijden is het echt ronduit dramatisch wat hij op de mat legt. Lijkt wel of hij niet meer kan koppen, struikelt voortdurend over de bal en mist ook weer een strafschop. Ik krijg een beetje flashbacks naar zijn slechte periode tijdens zijn 1e termijn bij PSV. Het is dus, ondanks zijn staat van dienst en harde werken, misschien wel eens prima om hem even te laten banken ten faveure van Pepi wat mij betreft. Nu voegt hij in ieder geval helemaal niks toe.
Ik zei tijdens de wedstrijdchat al dat als Luuk niet gezocht wordt (alleen Dest geeft de voorzetten op dit moment) het totaal nutteloos is om met Luuk te spelen. Als je het over de grond wil doen zet dan Pepi daar neer.
 
In de 34 wedstrijden die een Eredivisie seizoen duurt heb je diverse potjes waarin je deze "stagnerende" spelers hard nodig hebt om drie punten te pakken en op kampioenskoers te blijven.
Als Luuk niet in de blessuretijd tegen Twente , na spelers en publiek opgepept te hebben niet nog eens achter die Twent aanrent blijft het 0-0.
De meeste mensen weten dat allang niet meer, net zo min als de wereldredding net daarvoor van Benitez. Zij onthouden hooguit dat Pepi de 1-0 maakte.

Helaas is doorselecteren tegenwoordig de mode kreet in plaats van bewaren wat nog lang en goed meekan.
Niet alle nieuwe schoenen lopen fijner dan de oude die je al lang draagt.

Niet onbegrijpelijk als je de uitleg van spelers en staf hoort.
Maar iedereen mag zijn eigen visie op voetbal hebben natuurlijk.

Voetbal is niet uitgevonden om rondo trainingen te doen maar om wedstrijden te winnen door meer te scoren dan de tegenstander.

Wat ik eerder onbegrijpelijk vind is dat veel voetballiefhebbers niet (meer?) snappen dat we met een teamsport te maken hebben en dat een team alleen succesvol kan zijn met allerlei verschillende kwaliteiten van allerlei verschillende type voetballers.

Alsof het alleen gaat om leuke trucjes, panna's en dergelijke en een voetballer alleen top is als hij een paar mannetjes voorbij kan.
Het VUILE meters maken en het RUIMTE voor anderen creéren maakt een elftal succesvol.

Gelukkig kom ik nooit op een golfbaan.
Want zo te horen wordt daar neergekeken op types als Til en Mauro en wie weet nog meer.

Zelfs een halve eeuw geleden al had een club meer dan 11 spelers nodig om kampioen te kunnen worden.
Persoonlijk vind ik geen enkele speler die dadelijk hopelijk op de platte kar door Eindhoven mag rijden PSV "onwaardig".

En nu met z'n allen eendrachtig op naar de 25e landstitel.
Forza PSV. :)
Inderdaad TIL is vaak de eerste die geviseerd wordt terwijl hij met zijn loop en stoorwerk de rest van de ploeg in een gemakkelijke positie brengt. Hij scoort bovendien regelmatig maar blijkbaar is dat niet belangrijk . Dat hij er ook mist zal ook wel met zijn vele fysieke inspanningen te maken hebben . Het gras is vaak veel groener bij de buren.
Tegen Exelcior was Til matig maar wie niet .......als gans de ploeg traag zit breien en pingelen wordt Til ook niet gebruikt waar hij strerk in is .
 
Eens.

Maar in zo'n pot waarin het niet wil, zou ik best Pepi al willen zien vanaf minuut 70 ipv minuut 85.

Zeker, een echte goaltjesdief kun je dan goed gebruiken.
Dat kan ook mét Luuk.
Ipv Til bijvoorbeeld.

Als aanvulling:
Luuk levert trouwens ook een bak arbeid voor t team, dat ik Pepi nog niet heb zien doen.
Maar dat mis je pas als het er niet is.
 
Zeker, een echte goaltjesdief kun je dan goed gebruiken.
Dat kan ook mét Luuk.
Ipv Til bijvoorbeeld.

Als aanvulling:
Luuk levert trouwens ook een bak arbeid voor t team, dat ik Pepi nog niet heb zien doen.
Maar dat mis je pas als het er niet is.
Als Luuk niet gezocht wordt heb je niets aan m. Teze geeft nul voorzetten meer en van Baka komt ook niks.
 
Als Luuk niet gezocht wordt heb je niets aan m. Teze geeft nul voorzetten meer en van Baka komt ook niks.
Ik weet inderdaad niet wat er op dat vlak gebeurd is met Teze. Kiest vaker voor de veilige weg...tikkie breed / tikkie terug. Met Baka in niet geweldige vorm schiet het dan niet echt op voor Luuk inderdaad.
Als Lozano aan de andere kant staat zou daar tenminste nog wat van af kunnen komen.
 
Als Luuk niet gezocht wordt heb je niets aan m. Teze geeft nul voorzetten meer en van Baka komt ook niks.

Zeg net nog dat ie een bak arbeid levert.
Moet je niet aankomen met dat je niets aan m hebt.
Aanspeelpunt was ie ook weer belangrijk in, tegen Excelsior.
Hij wordt enorm onderschat, zoveel is duidelijk.

Tis dat ik al voorzitter van de Denzel fanclub ben, anders had ik die ook van Luuk willen zijn. Maarja, belangenverstrengeling enzo... na Kroes ligt dat toch onder een vergrootglas.
 
Ik weet inderdaad niet wat er op dat vlak gebeurd is met Teze. Kiest vaker voor de veilige weg...tikkie breed / tikkie terug. Met Baka in niet geweldige vorm schiet het dan niet echt op voor Luuk inderdaad.
Als Lozano aan de andere kant staat zou daar tenminste nog wat van af kunnen komen.
In theorie wel ja, maar met slechts 3 assists in de ED tot nu toe lijkt dat ook tegen te vallen. Hele voorhoede presteert onder zijn kunnen, dat wreekt zich gewoon
 
Zeg net nog dat ie een bak arbeid levert.
Moet je niet aankomen met dat je niets aan m hebt.
Aanspeelpunt was ie ook weer belangrijk in, tegen Excelsior.
Hij wordt enorm onderschat, zoveel is duidelijk.

Tis dat ik al voorzitter van de Denzel fanclub ben, anders had ik die ook van Luuk willen zijn. Maarja, belangenverstrengeling enzo... na Kroes ligt dat toch onder een vergrootglas.
Mijn punt is dat als je een spits hebt wiens kracht zn kopbal is je niets aan m.hebt als je m.niet op die manier gebruikt. Je kan dan vanaf nu m wel weer die ballen geven of je kiest (als je voetballend je ding wil doen) voor een meer voetballende spits a la Pepi
 
Ik weet inderdaad niet wat er op dat vlak gebeurd is met Teze. Kiest vaker voor de veilige weg...tikkie breed / tikkie terug. Met Baka in niet geweldige vorm schiet het dan niet echt op voor Luuk inderdaad.
Als Lozano aan de andere kant staat zou daar tenminste nog wat van af kunnen komen.
Kijk maar naar de eerste bulk wedstrijden hoe Luuk werd gezocht (en veel scoorde) en hoe het nu al een tijdje is. Daarom staat Luuk nu vooral hard te werken. Ook leuk, maar daarvoor staat ie er niet.
 
Mijn punt is dat als je een spits hebt wiens kracht zn kopbal is je niets aan m.hebt als je m.niet op die manier gebruikt. Je kan dan vanaf nu m wel weer die ballen geven of je kiest (als je voetballend je ding wil doen) voor een meer voetballende spits a la Pepi

Pepi is geen meevoetballende spits.
Dat is een type onzichtbaar die op t juiste moment op de juiste plek kan staan en de bal dan meestal zuiver op goal schiet.
Das een goede kwaliteit, fijn om die jongen erbij te hebben, heeft een paar belangrijke goals gemaakt.
Maar meevoetballende kwaliteiten heb ik hem nog niet echt op kunnen betrappen.
 
Pepi is geen meevoetballende spits.
Dat is een type onzichtbaar die op t juiste moment op de juiste plek kan staan en de bal dan meestal zuiver op goal schiet.
Das een goede kwaliteit, fijn om die jongen erbij te hebben, heeft een paar belangrijke goals gemaakt.
Maar meevoetballende kwaliteiten heb ik hem nog niet echt op kunnen betrappen.
Hij speelt te weinig maar hij heeft ook wel eens langer dan 5 minuten mogen invallen en toen zag je wel dat ie zich liet zakken en in de kleine ruimte kon werken.
 
Kijk maar naar de eerste bulk wedstrijden hoe Luuk werd gezocht (en veel scoorde) en hoe het nu al een tijdje is. Daarom staat Luuk nu vooral hard te werken. Ook leuk, maar daarvoor staat ie er niet.

goals.png
Ik zie een spits die in de eerste 15 wedstrijden tot 10 goals komt, in de 8 wedstrijden daarop 12x scoort en nu 5 wedstrijden het net niet weet te vinden.

Kortom, ik heb gekeken, maar kan daarin géén ondersteuning voor jouw stellingname vinden. Die eerste bulk wedstrijden waren qua goals onder het gemiddelde dat hij over de 28 wedstrijden heeft.
 
Bekijk bijlage 6555
Ik zie een spits die in de eerste 15 wedstrijden tot 10 goals komt, in de 8 wedstrijden daarop 12x scoort en nu 5 wedstrijden het net niet weet te vinden.

Kortom, ik heb gekeken, maar kan daarin géén ondersteuning voor jouw stellingname vinden. Die eerste bulk wedstrijden waren qua goals onder het gemiddelde dat hij over de 28 wedstrijden heeft.
Dan moeten we kijken of ie ook die ballen kreeg van zn medespelers
 
Het is verder ook geen geheim dat onze buitenspelers hopeloos uit vorm zijn sinds de winterstop.
Als we concluderen dat ze sinds de winterstop hopeloos uit vorm zijn dan kunnen we ook concluderen dat Luuk daar in wedstrijd 17 t/m 23 geen last van had, en dat het niet scoren in de laatste 5 wedstrijden dus niet afgewenteld kan worden op alleen maar de buitenspelers.
 
Hij kreeg vaker aanvoer in ieder geval gezien het aantal kopgoals voor de winterstop. Die aanvoer is nihil nu
Ik neem aan dat je deze stelling zelf nog met cijfers gaat onderbouwen? Heb namelijk geen behoefte om je weer te confronteren met gelul, ben niet je persoonlijke factchecker die je dagelijks gezwam debunked.

Geef je wel alvast een tip, van de 11 goals voor de winterstop waren er 4 pingels. Na de winterstop 0. Kunnen het voor de winterstop nog altijd meer kopgoals geweest zijn, maar het hele verhaal van mindere aanvoer is geklets,
 
Hij speelt te weinig maar hij heeft ook wel eens langer dan 5 minuten mogen invallen en toen zag je wel dat ie zich liet zakken en in de kleine ruimte kon werken.
Luuk zakt een eind terug om te kaatsen of te passen. Soms begint het bij hem Verder heeft hij maar liefst 11 assists gegeven over meevoetballen gesproken.

Maar in de laatste vijf wedstrijden (Inclusief Borussia 2-0 verlies) geen enkele assist of goal. Ik denk wel dat we Luuk beter benutten als voorzetten een beetje op maat zijn of meer gegeven gaan worden (+op het juiste moment). Vaak doet het pijn aan de ogen wat er van de flanken komt de laatste tijd.
 
Ik neem aan dat je deze stelling zelf nog met cijfers gaat onderbouwen? Heb namelijk geen behoefte om je weer te confronteren met gelul, ben niet je persoonlijke factchecker die je dagelijks gezwam debunked.

Geef je wel alvast een tip, van de 11 goals voor de winterstop waren er 4 pingels. Na de winterstop 0. Kunnen het voor de winterstop nog altijd meer kopgoals geweest zijn, maar het hele verhaal van mindere aanvoer is geklets,
Ok. Luuk rendeert als nooit tevoren. Totaal geen verschil met eerder. Ook goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan