Coronavirus


Hopen dat men dit keer beter voorbereid is
 

Hopen dat men dit keer beter voorbereid is

Ik had het hier afgelopen week thuis nog over, dat het me opviel. Veel mensen met longontsteking in mijn omgeving. Apart.
 
Ik denk vooralsnog dat het de gewone/bekende boosdoeners zijn maar dat we door de Coronatijd een hoop gesynchroniseerd hebben, waarmee pieken nu hoger zijn. Stel je komt pneumokokken elk jaar wel tegen maar word er eens per 3 jaar ziek van omdat je afweer onvoldoende snel opbouwd/herkent. Nu hebben we twee jaar nauwelijks exposure (lage herkenning) gehad waardoor (iets meer mensen ziek worden) en hebben veel mensen in de laatste 2,3,4 jaar geen ziekte gehad en zit dus niet 1/3 van de populatie maar een groter deel in hun uitbreek-jaar. Versimpelt voor t principe, en op gemiddelde niveau - uiteraard wordt niet iedereen evenvaak (symptomatisch) ziek van griepvrussen, RS, pneumococcus of andere pathogenen.
 
Ik denk vooralsnog dat het de gewone/bekende boosdoeners zijn maar dat we door de Coronatijd een hoop gesynchroniseerd hebben, waarmee pieken nu hoger zijn. Stel je komt pneumokokken elk jaar wel tegen maar word er eens per 3 jaar ziek van omdat je afweer onvoldoende snel opbouwd/herkent. Nu hebben we twee jaar nauwelijks exposure (lage herkenning) gehad waardoor (iets meer mensen ziek worden) en hebben veel mensen in de laatste 2,3,4 jaar geen ziekte gehad en zit dus niet 1/3 van de populatie maar een groter deel in hun uitbreek-jaar. Versimpelt voor t principe, en op gemiddelde niveau - uiteraard wordt niet iedereen evenvaak (symptomatisch) ziek van griepvrussen, RS, pneumococcus of andere pathogenen.
Slimste forummer komt er weer aan en het corona topic gaat weer actueel worden. Volgens mij ben je gewoon een Chinees die die dit expres veroorzaakt ;)
 
Zo te lezen kunnen de mondkapjes weer uit de lade. Kan ik weer met m'n psv mondkapje naar buiten 😁
 
Nou dat word nog spectaculair als ik op het werk (ziekenhuis) hoor hoeveel mensen direct hun ontslag gaan nemen als we weer naar dit circus gaan
 
Nou dat word nog spectaculair als ik op het werk (ziekenhuis) hoor hoeveel mensen direct hun ontslag gaan nemen als we weer naar dit circus gaan
Gelukkig hebben we Wilders die de laatste keer tegen een lockdown was en in staat was meteen de ic capaciteit te verhogen. Dus daar kunnen we op vertrouwen 😖
 
Recordaantal coronavirusdeeltjes in rioolwateronderzoek RIVM - https://nos.nl/l/2502275

Zo dan. 2x meer deeltjes in het water dan ooit gemeten. Ziekenhuizen maken zich geen zorgen over de druk op het aantal beschikbare bedden, dus dat is goed. Ik ben wel benieuwd waar dit wel voor gaat zorgen
 
Recordaantal coronavirusdeeltjes in rioolwateronderzoek RIVM - https://nos.nl/l/2502275

Zo dan. 2x meer deeltjes in het water dan ooit gemeten. Ziekenhuizen maken zich geen zorgen over de druk op het aantal beschikbare bedden, dus dat is goed. Ik ben wel benieuwd waar dit wel voor gaat zorgen
Het gevoel dat er echt bizar veel mensen ziek zijn, klopt dus ook wel.
 
Ach feestdagen komen, dan is men altijd al verdacht veel ziek en op 3 januari spontaan genezen en gaat weer werken 😂
 
Het gevoel dat er echt bizar veel mensen ziek zijn, klopt dus ook wel.
Ik merk het ook om me heen. Tijdje terug al wat berichten dat corona achtige dingen weer terug zouden kunnen (hier boven te lezen) en nu dus nog wat meer signalen hiervan

Al zal het nu hopelijk minder hard toeslaan omdat immuunsysteem nog wel weten wat ze er mee aan moeten (denk ik?) en ziekenhuizen ook al ervaring hebben met een pandemie
 
Recordaantal coronavirusdeeltjes in rioolwateronderzoek RIVM - https://nos.nl/l/2502275

Zo dan. 2x meer deeltjes in het water dan ooit gemeten. Ziekenhuizen maken zich geen zorgen over de druk op het aantal beschikbare bedden, dus dat is goed. Ik ben wel benieuwd waar dit wel voor gaat zorgen

Vermoedelijk tot misschien nog iets meer zichtbare mondkapjes in het openbaar, een relatief klein aantal dat gaat overlijden en een aantal mensen dat long covid oploopt waar nog steeds niet serieus wordt omgegaan door de overheid / Kuipers.

Maar geen grootschalige gevolgen. Daarvoor is o.a. de immuniteit te groot nu.

Zou ik denken iig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan