Binnenlandse Politiek

Zolang de vraag groter blijft dan het aanbod is dat mogelijk.

Kortom, bouwen in het hoge en middensegment voor meer doorstroom op de woningmarkt
Bouwen in het lage segment voor de starters
Meer relatietherapeuten opleiden zodat er minder 1 oudergezinnen zijn
Betere voorzieningen voor ouderen zodat die ook kunnen doorstromen als ze dat willen.
Ja, voorlopig blijft de bouw helaas nog achter mbt stikstof. Overigens zou 1/3 van alle woningen in steden sociale huur moeten zijn. Hiermee trek je de particuliere prijzen ook naar beneden. Als iemand besluit een particulier appartement te verhuren voor 1500 per maand terwijl de buurman dit voor de helft kan huren zal dat ook een prikkel kunnen zijn iets aan de prijs te doen. Buiten dat kunnen mensen in de sociale huur vaak doorstromen naar een andere woning omdat die wel overhouden aan het eind van de maand en kunnen sparen..
 
Zolang de vraag groter blijft dan het aanbod is dat mogelijk.

Kortom, bouwen in het hoge en middensegment voor meer doorstroom op de woningmarkt
Bouwen in het lage segment voor de starters
Meer relatietherapeuten opleiden zodat er minder 1 oudergezinnen zijn
Betere voorzieningen voor ouderen zodat die ook kunnen doorstromen als ze dat willen.

Zonder al te veel kennis over dit onderwerp vind ik dat laatste punt wel interessant, aangezien als ik hier in Gouda kijk bijna alles was beschikbaar is uitsluitend voor 65+ers is. Dan vraag ik me toch af waarom ze dat niet sneller gevuld krijgen, alles wat zonder leeftijdsrestricties de markt op komt is zo weg.

Stadcentrum is wel wat duurder, maar niet vergeleken met Utrecht of Amsterdam. Maar buitenwijken of dorpjes eromheen is enorm verschil.

Ja Utrecht is echt niet normaal, zelf vind ik Gouda ook nog wel reuze meevallen, behalve dat er veel te weinig aanbod bijkomt, maar dan moet ik eerst m'n vriendin overtuigen dat je niet perse in Utrecht móét wonen :maniac:
 
Zonder al te veel kennis over dit onderwerp vind ik dat laatste punt wel interessant, aangezien als ik hier in Gouda kijk bijna alles was beschikbaar is uitsluitend voor 65+ers is. Dan vraag ik me toch af waarom ze dat niet sneller gevuld krijgen, alles wat zonder leeftijdsrestricties de markt op komt is zo weg.
Geen idee wat de lokale situatie in Gouda is, vanuit mijn omgeving hoor ik andere geluiden over ouders van collega's ed.
Ja Utrecht is echt niet normaal, zelf vind ik Gouda ook nog wel reuze meevallen, behalve dat er veel te weinig aanbod bijkomt, maar dan moet ik eerst m'n vriendin overtuigen dat je niet perse in Utrecht móét wonen :maniac:
Net boven Utrecht is ook mooi ;)
 
Ik ken de NL markt niet meer. Ik heb hier gekocht en betaal minder dan de helft van m'n toenmalige huur nu aan hypotheek. Uiteraard moet ik de hut wel onderhouden en dat kost geld. Geld dat normaal gesproken een goeie verhuurder voor z'n rekening neemt.
Die markt is bizar.

Huizenprijzen hebben een vlucht genomen. Een alleenstaande kan zich een huis veroorloven in Pekela of Heerlen. En jawel, Heerlen is best leuk. Voor starters is de markt dramatisch. Kleinere, wat goedkopere woningen zijn er nauwelijks waardoor die prijs omhoog gaat. Het segment daarboven is vaak niet te betalen.
Regionale verschillen zijn gigantisch. Waar we in het lieflijke Zuid-Limburg een mooie 2-onder-1-kapper konden kopen voor net geen 3 ton (vandaag getekend, echt waar), daar ben je voor een soortgelijk huis (qua grootte) in het exotische Purmerend 4,5 ton kwijt. Ga ik even uit van de vraagprijs.
Ministerie van volkshuisvesting opheffen, en de sociale insteek van de woningbouwvereniging vervangen door rechtse graaiers heeft het land geen goed gedaan.
 
Die markt is bizar.

Huizenprijzen hebben een vlucht genomen. Een alleenstaande kan zich een huis veroorloven in Pekela of Heerlen. En jawel, Heerlen is best leuk. Voor starters is de markt dramatisch. Kleinere, wat goedkopere woningen zijn er nauwelijks waardoor die prijs omhoog gaat. Het segment daarboven is vaak niet te betalen.
Regionale verschillen zijn gigantisch. Waar we in het lieflijke Zuid-Limburg een mooie 2-onder-1-kapper konden kopen voor net geen 3 ton (vandaag getekend, echt waar),
Was dat ook de vraagprijs?
 
Die markt is bizar.

Huizenprijzen hebben een vlucht genomen. Een alleenstaande kan zich een huis veroorloven in Pekela of Heerlen. En jawel, Heerlen is best leuk. Voor starters is de markt dramatisch. Kleinere, wat goedkopere woningen zijn er nauwelijks waardoor die prijs omhoog gaat. Het segment daarboven is vaak niet te betalen.
Regionale verschillen zijn gigantisch. Waar we in het lieflijke Zuid-Limburg een mooie 2-onder-1-kapper konden kopen voor net geen 3 ton (vandaag getekend, echt waar), daar ben je voor een soortgelijk huis (qua grootte) in het exotische Purmerend 4,5 ton kwijt. Ga ik even uit van de vraagprijs.
Ministerie van volkshuisvesting opheffen, en de sociale insteek van de woningbouwvereniging vervangen door rechtse graaiers heeft het land geen goed gedaan.
Opheffen van VROM is echt heel dom geweest, geen regie etc. Met VROM aan de leiding waren zaken als netcongestie eerder op de juiste manier geagendeerd en aangepakt vermoed ik zo. Wie weet, over een kabinet of 4 komen ze er op terug...
 
Opheffen van VROM is echt heel dom geweest, geen regie etc. Met VROM aan de leiding waren zaken als netcongestie eerder op de juiste manier geagendeerd en aangepakt vermoed ik zo. Wie weet, over een kabinet of 4 komen ze er op terug...
Misschien bij de verkiezingen van 2025.
Mooi agendapunt.
 
Die markt is bizar.

Huizenprijzen hebben een vlucht genomen. Een alleenstaande kan zich een huis veroorloven in Pekela of Heerlen. En jawel, Heerlen is best leuk. Voor starters is de markt dramatisch. Kleinere, wat goedkopere woningen zijn er nauwelijks waardoor die prijs omhoog gaat. Het segment daarboven is vaak niet te betalen.
Regionale verschillen zijn gigantisch. Waar we in het lieflijke Zuid-Limburg een mooie 2-onder-1-kapper konden kopen voor net geen 3 ton (vandaag getekend, echt waar), daar ben je voor een soortgelijk huis (qua grootte) in het exotische Purmerend 4,5 ton kwijt. Ga ik even uit van de vraagprijs.
Ministerie van volkshuisvesting opheffen, en de sociale insteek van de woningbouwvereniging vervangen door rechtse graaiers heeft het land geen goed gedaan.
Gefeliciteerd met je huis! Ondanks dat het niet in Purmerend ligt. ;)
 
Nou, gefeliciteerd met de woning, neem aan dat je gekeken hebt kijken welke mogelijkheden het omgevingsplan biedt aan de omliggende panden ;)
Dank!
Ja absoluut. Ik ben aan het denken aan een drukbezochte dierenwinkel en een bordeel. Beetje sfeer in de buurt. En worden die parkeerplekken tenminste benut.
Hij heeft zijn zwaard meegenomen.
Gefeliciteerd Hoetierick
Ja dan stellen mensen zich gewoon soepeler op….
Gefeliciteerd met je huis! Ondanks dat het niet in Purmerend ligt. ;)
Dank! Ja, Purmerend was de de droomlocatie. Maar het is toch het bijna net zo leuke Amstenrade geworden.
 
Volgens mij moet er sowieso eerst nog onderhandeld worden. Overigens ben ik het wel eens met een cap op migratie. Het coa kan het ook amper meer aan. 250000 is vragen om problemen in ter Apel..
Tenzij je dat proces wat anders gaat inrichten. Ik denk dat er heel wat te halen valt door "iedereen" een tijdelijk verblijfsvergunning te geven. Daarmee krijgt iedereen rechten, maar ook plichten. Je hebt dan een jaar om te bewijzen dat je hier kan gronden en een toevoeging kan zijn op onze samenleving, dat je kan integreren. Je kunt werken en dus ook belasting ed afdragen.
Ja absoluut. Ik ben aan het denken aan een drukbezochte dierenwinkel en een bordeel. Beetje sfeer in de buurt. En worden die parkeerplekken tenminste benut.

Ja dan stellen mensen zich gewoon soepeler op….

Dank! Ja, Purmerend was de de droomlocatie. Maar het is toch het bijna net zo leuke Amstenrade geworden.
Kan je gewoon combineren hè, ik stuur je de foto’s wel, kan ook wel online maar dan moet ik blurren denk ik @bouterbaas?

Gefeliciteerd met het huis!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan