Binnenlandse Politiek


Wilders is toch gewoon aan het campagne voeten? Met uitzondering van het Corps ga je je aspirant-leden toch niet voor rotte vis uitmaken?
Als Dilan het vermoeiend vindt om elke dag op de ophef te moeten reageren heb ik een tip, stap niet met m in de boot.
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk gaat het helemaal niet of een studie gevoerd in Engels beter of zinvoller is dan die in het Nederlands. Het gaat er ook niet om of die studenten een verrijking zijn of toekomstig arbeidspotentiaal. Het draait er gewoon om dat een studie die in het Engels gegeven wordt goed te volgen is voor Spanjaarden, Portugezen en Polen. Terwijl als die gegeven wordt in slechts Nederlands die studenten ergens anders gaan studeren.
En natuurlijk is een buitenlandse student ook een migrant. (Wat op de hoeveelheid kamers voor studenten en het prijsniveau ervan geen gunstig effect heeft.) Waardoor Bart vanuit Apeldoorn elke dag naar Enschede moet reizen, terwijl hij liever (nou ja! je moet het maar willen ;)) in Enschede op kamers zou wonen.
Echter vissen Universiteiten voor top onderzoek uit de internationale vijver wetenschappers. Daarin is qua kwaliteit en succesvol werven van internationale fondsen Nederland voor veel beta studies Europese top. Veel sterker dan Duitsland of Frankrijk (die minder geïnternationaliseerd zijn). Bijkomend is vrijwel al het onderzoek Engels georiënteerd (wetenschappelijke publicaties) en is het (laten) vertalen van de betere en nieuwere edities boeken hopeloos duur of minder vrij. Dus regels aan verplichten van Nederlandse boeken of colleges zou in meerdere wetenschappelijke masters en kleinere bachelors het niveau niet ten goede komen.
 
Toch is elke output die ik nu heb (conferenties, papers, verslagen etc.) in het Engels. Dat is uiteindelijk wel de taal van de wetenschap. Het zou voor mij helemaal niet handig geweest zijn om alles in het Nederlands te leren, als ik het vervolgens toch weer in het Engels moet toepassen.
Tsja, ik ben vast ouderwets. Nagenoeg mijn hele universitaire studie aan de TU in het Nederlands gedaan, op een enkel boek na. Na mijn studietijd ook eigenlijk nooit meer Engels gesproken. Zou het merendeel van de studenten niet gewoon hetzelfde treffen als ik?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Bas
Tsja, ik ben vast ouderwets. Negenen mijn hele universitaire studie aan de TU in het Nederlands gedaan, op een enkel boek na. Na mijn studietijd ook eigenlijk nooit meer Engels gesproken. Zou het merendeel van de studenten niet gewoon hetzelfde treffen als ik?
Zou een leuk onderzoekje zijn, denk ik.

Het hangt er gewoon erg vanaf waar je terecht komt, en welk pad je bewandelt. Daarom zou ik het liefst hebben dat de overheid daarin niet teveel stuurt, en dat de universiteit / vakgroep / faculteit dat lekker zelf kan inschatten.
 
Tsja, ik ben vast ouderwets. Negenen mijn hele universitaire studie aan de TU in het Nederlands gedaan, op een enkel boek na. Na mijn studietijd ook eigenlijk nooit meer Engels gesproken. Zou het merendeel van de studenten niet gewoon hetzelfde treffen als ik?

Ik denk dat veel studies merendeels Nederlands zijn, of dat er van elke studierichting minstens ergens een Nederlandse optie is. Ik heb twee universitaire bachelors in arbeids- en organisatiepsychologie en marketing afgerond in de afgelopen 10 jaar. Het lesmateriaal zelf is voornamelijk in het Engels terwijl werkgroepen Nederlands waren. Dat lesmateriaal in het Engels is ontkom je op een universitaire opleiding gewoon niet aan, vooral als de informatie up-to-date is betekent dat gewoon dat je recent gepubliceerde wetenschappelijke papers moet lezen, en er is niemand die die vertaalt. En als je uiteindelijk gaat publiceren zal dat waarschijnlijk ook gewoon in het Engels zijn. Ik denk dat werkgroepen in het Nederlands fijn is, maar er zal altijd een heel groot deel van de opleiding Engels zijn, daar ontkom je niet aan.

Mijn master in data science was wel 100% in het Engels.
 
VWO Engels is niet echt een lage basisniveau in mijn optiek. Ik haalde met moeite een 6, maar ik haalde het wel.
Ik reageer niet vaak in topics als deze maar lees wel vaak mee. Maar zelfs dit is nog te scherp.
Een basis niveau engels gaat over hele eenvoudige gesprekjes kunnen voeren, dat kan toch nooit VWO zijn, Vmbo-basis misschien als je het aan de middelbare school wil koppelen.
 
Overigens word ik een beetje moe van de formerende partijen (Wilders en vd Plas voorop) die constant klagen over dat het demissionaire kabinet beslissingen maakt over de begroting ivm de voorjaarsnota. Beiden zijn al bijna 6 maanden bezig. Hoelang willen ze dat ze moeten wachten met beslissingen nemen? Het land moet toch bestuurd worden. Dan moet je maar opschieten..
 
Wilders wil aangifte doen tegen Timmermans: ‘Levensgevaarlijke linkse ophitserij’


Heeft Wilders een punt, of worden de woorden van Timmermans verkeerd opgevat?
 
Wilders wil aangifte doen tegen Timmermans: ‘Levensgevaarlijke linkse ophitserij’


Heeft Wilders een punt, of worden de woorden van Timmermans verkeerd opgevat?
Wilders is op campagnetour, Wilders heeft boter op zijn hoofd als hij dingen gaat zeggen over ophitsende praat. Die het niet nodig vond om een partijlid te corrigeren die sprak over van deur tot deur van straat tot straat de moslims de stad uitjagen in Den Haag.

En verder ga ik maar niet in op het uitmelken van Volkert, t is bijna aandoenlijk te noemen. Maar hij gaat zijn gang maar, dat ie hier met zijn 'linkse ophisterij' alleen maar verder bijdraagt aan tweespalt kan mij ondertussen niet meer schelen, Nederland gaat langzaamaan kapot door wij-zij denken en is hard op weg om daarin gelijk aan Amerika te worden.
 
Laatst bewerkt:
Wilders is op campagnetour, Wilders heeft boter op zijn hoofd als hij dingen gaat zeggen over ophitsende praat.

En verder ga ik maar niet in op het uitmelken van Volkert, t is bijna aandoenlijk te noemen.
Wat kost deze man ons toch geld zeg. De rechtse kliek vindt dit geen probleem. Janken om de prijzen aan de pomp... janken om de prijzen in de supermarkt... janken om de buitenlanders maar ondertussen slurpt deze man onze belastingcenten op alsof het niets is. In deze tijd moet dat wel kunnen.
 
Wat kost deze man ons toch geld zeg. De rechtse kliek vindt dit geen probleem. Janken om de prijzen aan de pomp... janken om de prijzen in de supermarkt... janken om de buitenlanders maar ondertussen slurpt deze man onze belastingcenten op alsof het niets is. In deze tijd moet dat wel kunnen.
Niet alleen deze man, ook de stropoppen in zijn fractie. Het veelvuldig afwezig zijn als grootste fractie bij diverse debatten is wat mij betreft minachting van de kiezer en de democratie. Maar ja, zoiets wordt altijd van bovenaf afgebroken, we zien het gebeuren en kijken er naar.

Overigens een perfecte move van Wilders om de aandacht af te leiden van de formatie waar ie weinig klaar lijkt te spelen. Ogen op de bal mensen, laat je niet afleiden.
 
Laatst bewerkt:
Chef 'boter op het hoofd'

GLo5PcuW4AA2gDy
 
Wilders wil aangifte doen tegen Timmermans: ‘Levensgevaarlijke linkse ophitserij’


Heeft Wilders een punt, of worden de woorden van Timmermans verkeerd opgevat?
Natuurlijk heeft Wilder geen punt. Aanname klopt niet en niemand heeft het over geweld
 
Wat kost deze man ons toch geld zeg. De rechtse kliek vindt dit geen probleem. Janken om de prijzen aan de pomp... janken om de prijzen in de supermarkt... janken om de buitenlanders maar ondertussen slurpt deze man onze belastingcenten op alsof het niets is. In deze tijd moet dat wel kunnen.
De ergste jankers zijn de extreem rechtse sneeuwvlokjes..
 
Terug
Bovenaan Onderaan