Binnenlandse Politiek

De Vvd was op dat moment de middenpartij binnen de kabinetten. Ik heb ook 1x vvd gestemd als strategische stem. Die rol heeft de pvv totaal niet. Van de Bbb zal uiteindelijk niet veel overblijven denk ik.
En waar verwacht jij dat die BBBers naartoe gaan? Terug naar het CDA? Of schakelen ze door naar Geert.
 
En waar verwacht jij dat die BBBers naartoe gaan? Terug naar het CDA? Of schakelen ze door naar Geert.

Ik hoop eigenlijk dat ze emigreren.
Wilders gaf aan geen Nexit meer te willen. Maar de eu van binnenuit uit te hollen. Dat is wat hij nu in Nederland aan het doen is. En het begint bij het aanpakken van de media. Dat is het allereerste wat ze willen aanpakken. Alle vormen van een tegengeluid afknijpen.

Zo begon het bij Poetin, zo begon het in Hongarije. Wilders moet gestopt worden. Keihard gestopt worden.
 
.
Wat op BBB stemt stemt uit anti-EU sentiment, want de EU is de grote vijand van de boer (is een frame, klopt idd niet). Dat anti-EU sentiment vinden ze niet bij het CDA.
Bbb is vooral protest stem. Ik zie hun niet als een constante factor.
 
PVV veelal ook. Proteststemmen leveren precies de steun die in dit geval kudt-rechts nodig heeft.
Hebben ook veel Sp stemmers gepakt door zogenaamde sociaal economische punten. Veel zal aan de oppositie liggen mbt die punten. Jimmy Dijk heeft dat in debatten al ingezet trouwens.
 
Is het wensdenken of is het de struisvogel uithangen dat je Geert niet als alternatief voor afgeknapte BBBers ziet?
Misschien als de Pvv in de oppositie had gezeten en de bbb niet. Nu worden beiden afgerekend op hun beloften uiteindelijk
 
Misschien als de Pvv in de oppositie had gezeten en de bbb niet. Nu worden beiden afgerekend op hun beloften uiteindelijk
Ik vrees eerder dat Geert een soort van Trump-aanhang heeft. Waarvan een van de aanhangers ooit antwoordde toen gevraagd werd wanneer Trump zijn stem zou verliezen: „Als hij een moord zou plegen.“ „Maar dan dient er wel videobewerking te zijn, anders geloof ik het niet“

En TwitterGeert zou dan zeggen dat RegeringsGeeert wel wilde maar dat die gluiperige Pieter en die bedrieger Dilan het allemaal onmogelijk maakte. Waarna de PVV-stemmer nog fanatieker Geertje gaat stemmen.
 
Ik vrees eerder dat Geert een soort van Trump-aanhang heeft. Waarvan een van de aanhangers ooit antwoordde toen gevraagd werd wanneer Trump zijn stem zou verliezen: „Als hij een moord zou plegen.“ „Maar dan dient er wel videobewerking te zijn, anders geloof ik het niet“

En TwitterGeert zou dan zeggen dat RegeringsGeeert wel wilde maar dat die gluiperige Pieter en die bedrieger Dilan het allemaal onmogelijk maakte. Waarna de PVV-stemmer nog fanatieker Geertje gaat stemmen.
Ja, lekker Dilan boos maken.. die laat zich niet wegzetten. Ook niet door Gestoorde Geert. 😁
 
Ja, lekker Dilan boos maken.. die laat zich niet wegzetten. Ook niet door Gestoorde Geert. 😁
Dilan heeft haar eigen partij gedecimeerd door de deur open te zetten. Dilan kan gespeeld verontwaardigd doen, maar onder Dilan gaat de VVD zeer waarschijnlijk niet meer groeien.
 
.
Dilan heeft haar eigen partij gedecimeerd door de deur open te zetten. Dilan kan gespeeld verontwaardigd doen, maar onder Dilan gaat de VVD zeer waarschijnlijk niet meer groeien.
Dan is ze in goed gezelschap van 'gespeelde verontwaardigings populisten" zoals Wilders en vd Plas.
 

Hoogleraar en stikstof-expert Wim de Vries van de Wageningen Universiteit zei vorige maand bijvoorbeeld nog dat de snelheidsverlaging de stikstofuitstoot op papier maar met hooguit 0,2 procent omlaag brengt: ,,De natuur help je er dus niet of nauwelijks mee”, meldde hij. En dus leeft de vraag bij de formerende partijen of de voordelen van deze maatregel nog wel opwegen tegen hét grote nadeel; het minder hard kunnen rijden overdag.

:unsure: Het is wel belangrijk dat er dan geen files staan. Met 130 km/h in de file gaat niet lukken. :cautious:
 
Het grote nadeel, minder hard rijden.
Echt waar ja? Wow wat een nadeel!
:FP:

Dacht dat er onderzoeken waren waaruit bleek dat verkeersveiligheid en doorstroming verbeterd waren?
Telt dat allemaal niet meer mee, bij deze 4 populistische partijen?
(Yep, ook VVD kan daar inmiddels onder gerekend worden, met het gelieg over migratie en paaien van achterban met stoere praatjes, enkel voor de stemmen)

Wat een lol, wat een feest gaat het worden, deze 4 aan de macht....
 

Hoogleraar en stikstof-expert Wim de Vries van de Wageningen Universiteit zei vorige maand bijvoorbeeld nog dat de snelheidsverlaging de stikstofuitstoot op papier maar met hooguit 0,2 procent omlaag brengt: ,,De natuur help je er dus niet of nauwelijks mee”, meldde hij. En dus leeft de vraag bij de formerende partijen of de voordelen van deze maatregel nog wel opwegen tegen hét grote nadeel; het minder hard kunnen rijden overdag.

Trieste symboolpolitiek. Het grappige is dat je vrijwel overal keihard in de file staat en 130 een lastig verhaal is overdag. Maar goed, het volk krijgt weer een stukje brood toegeworpen om de enorme standvastigheid en besluitvaardigheid van een mogelijk nieuw kabinet te laten zien. Zo blij dat we nu eindelijk een regering krijgen die zich richt op de werkelijke problemen in Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan