AZ - PSV | Zondag 17 december | Eindstand 0-4

Status
Je kunt niet meer reageren.
Focus op de CL? Misschien kan Antenor het verval van toen duiden?
Enigszins ja, want het lange termijn geheugen doet het nog steeds goed.
Wat ik me herinner is dat ik baalde van de 2-2 tegen Twente op de 18e speeldag.
Bijna net zo hard als toen in november 1978 Glasgow Rangers ons 23 jaar oude ongeslagen thuisrecord in de drie Europese toernooien aan diggelen schoot.

Van het verdere puntverlies weet ik nog dat er inderdaad rondom de kwartfinale tegen Bordeaux en de halve finale tegen de gedoodverfde winnaar Real Madrid puntverlies is geleden.
En niet verwonderlijk nadat we reeds kampioen waren geworden in begin april(!) tegen AZ (1-0 kopbal Wim Kieft) .
Niet onlogisch omdat daarna de focus lag op de halve finale met de wereld redding van de Breuk op de kopbal van Hugo Sanchez en op het - we wilden niets laten liggen - veroveren van de KNVB beker.
Overigens past het woord verval niet in dat gouden seizoen, vind ik.

De opdracht is duidelijk; eerst winnen van Excelsior en Utrecht zodat we minstens op 18 wedstrijdzeges komen.
Daarna proberen op of nabij de 102 punten te eindigen, de derde KNVB beker op rij te winnen en zo mogelijk zelfs nog via Borussia Dortmund bij de beste 8 van Europa te komen.
Maar eerst morgen Twente nog pakken voor een zalig kerstgevoel. ;)
 
Enigszins ja, want het lange termijn geheugen doet het nog steeds goed.
Wat ik me herinner is dat ik baalde van de 2-2 tegen Twente op de 18e speeldag.
Bijna net zo hard als toen in november 1978 Glasgow Rangers ons 23 jaar oude ongeslagen thuisrecord in de drie Europese toernooien aan diggelen schoot.

Van het verdere puntverlies weet ik nog dat er inderdaad rondom de kwartfinale tegen Bordeaux en de halve finale tegen de gedoodverfde winnaar Real Madrid puntverlies is geleden.
En niet verwonderlijk nadat we reeds kampioen waren geworden in begin april(!) tegen AZ (1-0 kopbal Wim Kieft) .
Niet onlogisch omdat daarna de focus lag op de halve finale met de wereld redding van de Breuk op de kopbal van Hugo Sanchez en op het - we wilden niets laten liggen - veroveren van de KNVB beker.
Overigens past het woord verval niet in dat gouden seizoen, vind ik.

De opdracht is duidelijk; eerst winnen van Excelsior en Utrecht zodat we minstens op 18 wedstrijdzeges komen.
Daarna proberen op of nabij de 102 punten te eindigen, de derde KNVB beker op rij te winnen en zo mogelijk zelfs nog via Borussia Dortmund bij de beste 8 van Europa te komen.
Maar eerst morgen Twente nog pakken voor een zalig kerstgevoel. ;)
Bedoel je te zeggen dat het gros van het puntverlies na veiligstellen van de titel kwam door een verlegde focus?
 
Je kan onderin de kleurstijl van het forum wijzigen. Default is een witte achtergrond, 50 shades of grey is een grijze/zwarte achtergrond.
"Choose dark's delight, never return to the light."
"Embrace the night, in dark mode's light."
"Once you've flown to the dark, you'll never embark."
"In shadows we confide, with dark mode as our guide."
"After dusk's kiss, light mode you'll dismiss."
Dark mode >>>>>>> light mode
 
Bedoel je te zeggen dat het gros van het puntverlies na veiligstellen van de titel kwam door een verlegde focus?
Daar kan ik niet over oordelen omdat ik nooit in de kleedkamer ben geweest .

Wel ging het zoals ik zei; er was puntverlies rondom de kwartfinale en rondom de halve finale, een verschijnsel dat je nog steeds ziet bij alle topclubs , ook in het buitenland.
Ik zou moeten nakijken welke wedstrijden precies niet gewonnen werden na de winterstop, maar een deel ervan vond plaats nadat de titel binnen was.
Om hoeveel punten het in die drie genoemde periodes telkens precies ging kan ik niet zomaar opdreunen.

(Van "mijn" eerste titel in 1963 weet ik nog wel het scoreverloop van elk duel.
Maar dat was je vraag niet en wie zou dat nu nog willen weten....:))
 
Daar kan ik niet over oordelen omdat ik nooit in de kleedkamer ben geweest .

Wel ging het zoals ik zei; er was puntverlies rondom de kwartfinale en rondom de halve finale, een verschijnsel dat je nog steeds ziet bij alle topclubs , ook in het buitenland.
Ik zou moeten nakijken welke wedstrijden precies niet gewonnen werden na de winterstop, maar een deel ervan vond plaats nadat de titel binnen was.
Om hoeveel punten het in die drie genoemde periodes telkens precies ging kan ik niet zomaar opdreunen.

(Van "mijn" eerste titel in 1963 weet ik nog wel het scoreverloop van elk duel.
Maar dat was je vraag niet en wie zou dat nu nog willen weten....:))
Klopt, laatste deel van mijn vraag is natuurlijk keiharde invulkunde, mea culpa.
 
Je kan onderin de kleurstijl van het forum wijzigen. Default is een witte achtergrond, 50 shades of grey is een grijze/zwarte achtergrond.
Geen idee dat dat bestond. Ik zit hier ook pas 14 jaar...
Edit: Ik heb het ff geprobeerd en het is inderdaad wat rustgevender voor de ogen, maar het ziet er ook meer uit als een internet-forum in die grey weergave. En dan zien mijn Australische collega's dus ook duidelijker dat ik op een forum zit te posten en scrollen terwijl de default setting er meer uit ziet als een of andere bedrijfsapp die die rare Europeaan gebruikt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan