André Ramalho Silva (V)

Ben absoluut geen fan van Ramalho maar is wel de beste die we op deze positie hebben. Alternatieven binnen onze selectie zijn of geblesseerd of aantoonbaar minder.
Ernstige foute inschatting van Stewart...had naast Bella Kotchap nog een CV moeten halen, aangezien Ramalho ook vorig seizoen matig speelde en Obispo eveneens...
 
Ernstige foute inschatting van Stewart...had naast Bella Kotchap nog een CV moeten halen, aangezien Ramalho ook vorig seizoen matig speelde en Obispo eveneens...

Het grote probleem van Ramalho is en blijft dat hij niet kan spelen met ruimte in de rug. In de 16 vind ik een goede verdediger. Eigenlijk zou hij een goede voetballer zijn voor een team dat onder druk staat, of speelt op de omschakeling. Hij zou een belangrijke speler geweest zijn in het laatste kampioensjaar onder Cocu. Net zoals Schwaab toen was.
 
Ernstige foute inschatting van Stewart...had naast Bella Kotchap nog een CV moeten halen, aangezien Ramalho ook vorig seizoen matig speelde en Obispo eveneens...
Dat heeft niets te maken met een inschattingsfout, want de stand van zaken van de Ramalho/Obispo was algemeen bekende informatie. Het is pure nalatigheid.
Steward heeft het over de breedte fantastisch gedaan, maar de verdediging verwaarloost.

Ach ja, keer kunt niet alles hebben?
 
Dat heeft niets te maken met een inschattingsfout, want de stand van zaken van de Ramalho/Obispo was algemeen bekende informatie. Het is pure nalatigheid.
Steward heeft het over de breedte fantastisch gedaan, maar de verdediging verwaarloost.

Ach ja, keer kunt niet alles hebben?
Het probleem zit hem blijkbaar in te lange contracten dan wel spelers niet verkocht krijgen. Kwantiteit genoeg achterin.
 
Het probleem zit hem blijkbaar in te lange contracten dan wel spelers niet verkocht krijgen. Kwantiteit genoeg achterin.
Die kwantiteit was er ook voorin, daar kon het wel.
Gisteren best aardig gespeeld, en ik denk dat het laat zien welk niveau de man heeft. Tegen een Heracles, NEC, dat soort clubs, speelt hij best goed. Met een goede dag houdt hij zich ook tegen Twente of AZ staande. Maar dan stopt het. In de CL is hij de vaste zwakke schakel. En ik begrijp dat PSV geen 16 CL-waardige spelers kan hebben, maar deze houdt zich geeneens staande in de top van de eredivisie.
Zal best een goede prof zijn, prima gast en zo, maar komt tekort en zal in grotere wedstrijden nooit de man zijn die het team redt.
 
Die kwantiteit was er ook voorin, daar kon het wel.
Gisteren best aardig gespeeld, en ik denk dat het laat zien welk niveau de man heeft. Tegen een Heracles, NEC, dat soort clubs, speelt hij best goed. Met een goede dag houdt hij zich ook tegen Twente of AZ staande. Maar dan stopt het. In de CL is hij de vaste zwakke schakel. En ik begrijp dat PSV geen 16 CL-waardige spelers kan hebben, maar deze houdt zich geeneens staande in de top van de eredivisie.
Zal best een goede prof zijn, prima gast en zo, maar komt tekort en zal in grotere wedstrijden nooit de man zijn die het team redt.
Dat is toch niet waar? Zowel voorin als achterin is er een dubbele bezetting. Er is een nieuwe verdediger gekomen. En die was inderdaad veel te laat en ook nog eens gehuurd.
 
Dat is toch niet waar? Zowel voorin als achterin is er een dubbele bezetting. Er is een nieuwe verdediger gekomen. En die was inderdaad veel te laat en ook nog eens gehuurd.
Achterin in er een RB gekomen (waar er een kleiner probleem was dan centraal) en op het allerlaatste moment is er iemand gehuurd (zonder optie tot koop, waardoor je volgend jaar weer kunt gaan bedelen).

Voorin staat het meer dan prima. Aankoop Pepi van 9 miljoen mag rustig opstarten en wennen op de bank.

Achterin mag Ramalho (vorig jaar al zwak) het week na week laten zien. Daar is centraal achterin gewoon nauwelijks een kwaliteitsinjectie gekomen. Niet voor niets dat er wedstrijden zijn geweest waar er een middenvelder maar centraal achterin werd gezet.
 
Dus Ramalho heeft het wel in zich op niveau totaal geconcentreerd te spelen. Waar komt dat ineens vandaan? Hij kan het dus wel ipv kinderlijk in de fout te gaan wat we zo'n beetje wekelijks te zien krijgen..
 
Die kwantiteit was er ook voorin, daar kon het wel.
Gisteren best aardig gespeeld, en ik denk dat het laat zien welk niveau de man heeft. Tegen een Heracles, NEC, dat soort clubs, speelt hij best goed. Met een goede dag houdt hij zich ook tegen Twente of AZ staande. Maar dan stopt het. In de CL is hij de vaste zwakke schakel. En ik begrijp dat PSV geen 16 CL-waardige spelers kan hebben, maar deze houdt zich geeneens staande in de top van de eredivisie.
Zal best een goede prof zijn, prima gast en zo, maar komt tekort en zal in grotere wedstrijden nooit de man zijn die het team redt.
This didn't age well.
 
Dus Ramalho heeft het wel in zich op niveau totaal geconcentreerd te spelen. Waar komt dat ineens vandaan? Hij kan het dus wel ipv kinderlijk in de fout te gaan wat we zo'n beetje wekelijks te zien krijgen..
In wedstrijden als deze heeft hij weinig ruimte in de rug, en hoge intensiteit. Dat heeft-ie het liefste. Sowieso fijn voor een verdediger om het lekker druk te hebben. Er kwam ook vrij weinig vanaf de zijkanten, ook omdat Teze en Dest goed speelde.
 
Vond m de eerste 30 minuten anders de slechtste van het veld. Positionering slecht, en dan ook geen snelheid om het te herstellen. Daarna herpakte hij zich inderdaad zeer sterk.
 
Nou ja, om die conclusie na 1 goed optreden direct de prullenbak in te doen lijkt me wat voorbarig. Hij mag het nog twee keer zo laten zien, dan kunnen we gaan heroverwegen.
Nou, het ging in het bericht dat hij in CL-wedstrijden 'altijd de zwakste schakel' zou zijn en 'nooit zn team zou redden'
Met termen als 'altijd' en 'nooit' heb je maar één tegenvoorbeeld nodig om het te falsifiëren. Klassieke logica.
 
Terug
Bovenaan Onderaan