Naar mijn weten werd de optie automatisch gelicht nadat hij 20 wedstrijden had gespeeld en hij zit nu op 23.
Altijd gevaarlijke opties. Ze klinken logisch - als je vaste waarde bent, dan nemen we je over - maar je kunt als speler zomaar tussen wal en schip vallen omdat de clubs de opties open willen houden. Gebeurde ook met Griezmann, als ik het goed heb.

Geen idee van Sanchez' situatie, overigens. Of het alleen wedstrijden is, of dat wedstrijden alleen als wedstrijden tellen als je meer dan 45 minuten speelt (zodat een invalbeurt van 10 minuten niet als 'vaste waarde' telt'. Dat was het geval met Griezmann afaik).
 
Naar mijn weten werd de optie automatisch gelicht nadat hij 20 wedstrijden had gespeeld en hij zit nu op 23.
In dat huurcontract zat een optie tot koop. Die zou verplicht worden als Sanchez meer dan twintig wedstrijden zou spelen, waarin hij meer dan 45 minuten in actie zou komen. Tot nu toe is dat negen keer het geval geweest. Vanwege de mindere prestaties van Sánchez en die koopoptie is hij nu uit de selectie gezet. Zo keert hij deze zomer naar alle waarschijnlijkheid terug bij Ajax, aangezien Porto de koopoptie niet meer hoeft te lichten.

 
Dus. Blijkbaar kan Ajax zich als vijfde kwalificeren voor de groepsfase van de Europa League. :oops:

Kort gezegd: als de winnaar van de Conference League zich al via de competitie of het nationale bekertoernooi plaatst voor de Champions League (voorrondes of groepsfase) of de groepsfase Europa League, dan bestaat er een reële kans dat Ajax zich plaatst voor de groepsfase van de Europa League. Het ticket van de groepsfase Europa League voor de Conference League winnaar schuift dan immers door naar de club met de hoogste coëfficiënt in de Europa League voorrondes, virtueel is dat op dit moment Ajax.

Het is nog geen zekerheidje, verre van, maar als Aston Villa de Conference League wint, Porto derde wordt in de competitie of de beker wint en Club Brugge niet nog twee wedstrijden wint in de Conference League én Ajax vijfde wordt, dan krijgt Ajax gewoon een ticket voor de groepsfase. :lmao:

 
Dus. Blijkbaar kan Ajax zich als vijfde kwalificeren voor de groepsfase van de Europa League. :oops:

Kort gezegd: als de winnaar van de Conference League zich al via de competitie of het nationale bekertoernooi plaatst voor de Champions League (voorrondes of groepsfase) of de groepsfase Europa League, dan bestaat er een reële kans dat Ajax zich plaatst voor de groepsfase van de Europa League. Het ticket van de groepsfase Europa League voor de Conference League winnaar schuift dan immers door naar de club met de hoogste coëfficiënt in de Europa League voorrondes, virtueel is dat op dit moment Ajax.

Het is nog geen zekerheidje, verre van, maar als Aston Villa de Conference League wint, Porto derde wordt in de competitie of de beker wint en Club Brugge niet nog twee wedstrijden wint in de Conference League én Ajax vijfde wordt, dan krijgt Ajax gewoon een ticket voor de groepsfase. :lmao:



Er zijn gekkere dingen gebeurd. Een kans is een kans.
 
De soap gaat door. Schitterend.
Ik heb het niet goed gevolgd dus misschien mis ik iets. Wat is het grootste soap gedeelte, is dit bijvoorbeeld een nieuw recept voor een intern conflict met V Praag? Of is het bijvoorbeeld omdat je denkt dat Kroes weer iets stoms gaat doen dat de soap daardoor door gaat?
 

Kroes is titulair technisch directeur, what the fuck dat ook mag betekenen.
Ik denk dat van Praag vermoed dat als hij blijft volhouden vanavond geen lid meer is van de RVC en geld voor zijn eieren heeft gekozen. Ik hoorde iets over de plannen die Alex als AD had en dat de RVC daar problemen mee had. Dan is TD een alternatief inderdaad. Nu afwachten wat de ledenraad ervan vind vanavond. Heeft er iemand een streampje?
 
Ik heb het niet goed gevolgd dus misschien mis ik iets. Wat is het grootste soap gedeelte, is dit bijvoorbeeld een nieuw recept voor een intern conflict met V Praag? Of is het bijvoorbeeld omdat je denkt dat Kroes weer iets stoms gaat doen dat de soap daardoor door gaat?
De verhoudingen Praag en Kroes staan op scherp. En beide kampen hebben binnen en buiten de club loopjongens/ marionettenpoppen die die machtsstrijd vormgeven waardoor het nooit eens rustig bij Ajax wordt.

Misschien wordt voor nu even de strijdbijl begraven maar ik kan me niet voorstellen dat dat lang gaat duren. Zeker niet met de door Kroes aangekondigde hervormingen die inhouden dat het mes erin gaat. Daarin hebben Kale en Kokkie denk ik volledig gelijk. Ajax bestaat uit clubjes narcistische ouwe mannetjes (en met Kroes nu jongere mannetjes) die op een of andere manier invloed willen uitoefenen binnen die club. De grootste vijanden van Ajax zitten in de eigen club.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan