McLaren heeft Twente toen kampioen gemaakt, toch? En naast Robson kan ik me geen andere bedenken nu eerlijk gezegd.
De langstdienende trainer in de geschiedenis van Ajax is een Engelsman, Jack Reynolds, in totaal ruim 25 jaar. Sowieso heeft Ajax tot in de jaren '60 heel veel Engelse trainers gehad. Grotendeels wel voor de Eredivisie dus.
 
Potter is een goede trainer, maar heeft het in de slangenkuil van Chelsea ook niet kunnen redden. Beetje vergelijkbaar met Ajax atm dus denk dat het geen succes wordt.
 
Potter is een goede trainer, maar heeft het in de slangenkuil van Chelsea ook niet kunnen redden. Beetje vergelijkbaar met Ajax atm dus denk dat het geen succes wordt.
Ajax zit in een diep dal, maar Chelsea is de laatste tig jaar nooit anders geweest dan 1 groot bestuurlijk drama. Sowieso is het in de top PL een stuk moeilijker presteren.

Ik denk dat Potter een prima keus kan zijn voor Ajax. Aan de ene kant zullen de verwachtingen altijd hoog zijn - maar veel slechter dan nu kan het toch niet. Ik denk dat je het al gauw prima doet als je met redelijk voetbal bij de top 3 eindigt, terwijl je (nog steeds) veel meer te besteden hebt dan alle andere teams.
 
Ajax zit in een diep dal, maar Chelsea is de laatste tig jaar nooit anders geweest dan 1 groot bestuurlijk drama. Sowieso is het in de top PL een stuk moeilijker presteren.

Ik denk dat Potter een prima keus kan zijn voor Ajax. Aan de ene kant zullen de verwachtingen altijd hoog zijn - maar veel slechter dan nu kan het toch niet. Ik denk dat je het al gauw prima doet als je met redelijk voetbal bij de top 3 eindigt, terwijl je (nog steeds) veel meer te besteden hebt dan alle andere teams.
Ik denk dat elke Ajacied tevreden is als (voorronde) Champions League gehaald wordt. Kampioen komt wel weer een keer, aankomend jaar denk ik niet dat iemand dat verwacht.
 
degene die trainer wordt bij Ajax zal een flink salaris verlangen en een nog veel grotere exit vergoeding. De omstandigheden zijn lastig, het is een bestuurlijke puinhoop en dat betekent dat trainers bij tegenvallende resultaten nog sneller geslachtofferd gaan worden, om de smeulende ellende in de bestuurskamer te maskeren.
 
degene die trainer wordt bij Ajax zal een flink salaris verlangen en een nog veel grotere exit vergoeding. De omstandigheden zijn lastig, het is een bestuurlijke puinhoop en dat betekent dat trainers bij tegenvallende resultaten nog sneller geslachtofferd gaan worden, om de smeulende ellende in de bestuurskamer te maskeren.
Zeker als ze niet uit de Ajax kliek komen. Dan lig je al helemaal snel onder de bus.
 
Dus. Blijkbaar kan Ajax zich als vijfde kwalificeren voor de groepsfase van de Europa League. :oops:

Kort gezegd: als de winnaar van de Conference League zich al via de competitie of het nationale bekertoernooi plaatst voor de Champions League (voorrondes of groepsfase) of de groepsfase Europa League, dan bestaat er een reële kans dat Ajax zich plaatst voor de groepsfase van de Europa League. Het ticket van de groepsfase Europa League voor de Conference League winnaar schuift dan immers door naar de club met de hoogste coëfficiënt in de Europa League voorrondes, virtueel is dat op dit moment Ajax.

Het is nog geen zekerheidje, verre van, maar als Aston Villa de Conference League wint, Porto derde wordt in de competitie of de beker wint en Club Brugge niet nog twee wedstrijden wint in de Conference League én Ajax vijfde wordt, dan krijgt Ajax gewoon een ticket voor de groepsfase. :lmao:


Alle mogelijke scenario's.
 
Ik snap die trainer op zich wel.. als er 2 van die hipsters voor je zitten dan voel je gewoon aan dat je veel en veel meer geld kan vragen..
als Ajax een topclub is zeggen ze: graag of niet.


Het is wel typisch dat Waldorf en Statler al kritiek aan het uiten zijn. Een buitenlandse trainer bij hun cluppie, eentje die niets doorspeelt aan De Telegraaf. Die wordt al met drek overgoten zonder überhaupt iets getekent te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan