FC Utrecht - PSV | Zondag 21 januari | Eindstand: 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik lees je stukjes altijd graag maar niet die over scheidsrechters.

Jij weet toch ook dat Kooij de fout inging door Luuk geel te geven?

Ik heb het gevoel dat je het omdraait zodat je kan redeneren dat zij rood hadden moeten hebben. Het was niet een fout dat van der Hoorn niet twee keer geel kreeg. Het is een fout dat Luuk één keer wel geel kreeg.
Je zou juist blij moeten zijn dat er nog iemand kritiek op scheidsrechters wil leveren op dit forum waar velen daar allergisch voor schijnen en liever eindeloos topic pagina's vullen als er elders een nieuwe Ajacied vanuit de woestijn wordt aangetrokken. ;)

We worden het over Kooy blijkbaar niet eens. Hij liet veel te veel toe en dat is altijd in het voordeel van de ploeg die vechtvoetbal wil spelen.
En net als The Drilling Woodmidget zegt hebben velen de afgelopen jaren, ook PSVers , zelfs direct rood gezien voor wat van der Hoorn 2x flikte bij Luuk.
De penalty die ons aan 0-2 geholpen zou hebben zit inderdaad al in de vergeetput zo constateer ik.

Nog even over mijn door jou niet zo gewaardeerde(?) scheidsrechters/VAR/KNVB bijdragen.
Ik vind het triest dat er nog altijd geen transparantie is zodanig dat wij mogen meeluisteren met hun conversaties. Dan kweek je op den duur meer begrip.
En triest dat er nog steeds geen buitenlanders komen fluiten bij topwedstrijden die minder risico lopen op "sturing" door subjectieve media en/of intimidatie of zelfs bedreiging van buitenaf.
Woensdag maar weer afwachten hoe de regels in de Kuip opgerekt worden ten faveure van de thuisclub en wat de media dan weer vergoeilijken onder de term "de magie van de Kuip".
 
Ik snap niet waarom Bosz niet is begonnen met Schouten centraal achterin. Net als tegen Feyenoord. Je weet dat je onder druk komt te staan en dat Utrecht gaat afjagen. Dan heb je voetbal nodig van achteruit. Met Ramalho heb je iemand die alles domweg naar voren knalt dus dan roep je de ellende over jezelf af. Maar Veerman ontbrak ook dus op het middenveld wordt het dan wel karig, misschien is dat wel de afweging geweest.
Omdat Veerman er ook niet was.
 
Ik heb in totaal 1,5 wedstrijd van PSV gezien dit jaar: De eerste helft tegen Ajax en nu de hele wedstrijd tegen Utrecht.
Dan is het volkomen duidelijk wie zijn schuld het is als ze dramatisch spelen, dat zijn echt de allerslechtste wedstrijden.
Mag ik voorstellen dat je lekker blijft slapen en hem vertraagd bekijkt?
 
Je zou juist blij moeten zijn dat er nog iemand kritiek op scheidsrechters wil leveren op dit forum waar velen daar allergisch voor schijnen en liever eindeloos topic pagina's vullen als er elders een nieuwe Ajacied vanuit de woestijn wordt aangetrokken. ;)

We worden het over Kooy blijkbaar niet eens. Hij liet veel te veel toe en dat is altijd in het voordeel van de ploeg die vechtvoetbal wil spelen.
En net als The Drilling Woodmidget zegt hebben velen de afgelopen jaren, ook PSVers , zelfs direct rood gezien voor wat van der Hoorn 2x flikte bij Luuk.
De penalty die ons aan 0-2 geholpen zou hebben zit inderdaad al in de vergeetput zo constateer ik.

Nog even over mijn door jou niet zo gewaardeerde(?) scheidsrechters/VAR/KNVB bijdragen.
Ik vind het triest dat er nog altijd geen transparantie is zodanig dat wij mogen meeluisteren met hun conversaties. Dan kweek je op den duur meer begrip.
En triest dat er nog steeds geen buitenlanders komen fluiten bij topwedstrijden die minder risico lopen op "sturing" door subjectieve media en/of intimidatie of zelfs bedreiging van buitenaf.
Woensdag maar weer afwachten hoe de regels in de Kuip opgerekt worden ten faveure van de thuisclub en wat de media dan weer vergoeilijken onder de term "de magie van de Kuip".
Ik begrijp niks van die penalty waar je het steeds over hebt. Bedoel je toen Luuc appelleerde voor hands?
Samen met mijn zoon de herhaling goed bekeken, wij vonden het geen hands, ook niet in herhaling. Of hebben we iets anders gemist?

Overigens begrijp ik in het algemeen niks van het gezeur over de scheids, ja die was warrig idd.
Maar ik heb vrede met het feit dat psv door beter spelend elftal op gelijkspel is gehouden, liever op zo een manier dan het gevoel dat het volkomen onterecht was zoals wel vaker is gebeurd.
 
Nog even over mijn door jou niet zo gewaardeerde(?) scheidsrechters/VAR/KNVB bijdragen.
Ik vind het triest dat er nog altijd geen transparantie is zodanig dat wij mogen meeluisteren met hun conversaties. Dan kweek je op den duur meer begrip.
En triest dat er nog steeds geen buitenlanders komen fluiten bij topwedstrijden die minder risico lopen op "sturing" door subjectieve media en/of intimidatie of zelfs bedreiging van buitenaf.
Sorry, ik heb soms het gevoel dat je jezelf bewust voor de gek houdt terwijl je zelf ook wel beter weet. Dat penalty moment bijvoorbeeld zou ik niet eens herinneren. Er was een moment die echt never nooit een pingel was waar de arm langs het lichaam zat. En die twee gele kaarten voor van der Hoorn zouden terecht in de media weggehoond zijn. Hij maakte namelijk überhaupt geen zwaaiende beweging. Hij kwam een klein beetje lomp in, thats it.

Woensdag maar weer afwachten hoe de regels in de Kuip opgerekt worden ten faveure van de thuisclub en wat de media dan weer vergoeilijken onder de term "de magie van de Kuip".

Ik ben het erover eens dat niet altijd overal elke scheids een ‘objectieve wedstrijd’ fluit. En zeker in de Kuip heb ik al heel erg vaak het gevoel gehad dat we genaaid zijn. De discussie na een wedstrijd daar is (voor mijn gevoel) nooit geweest of wij een keertje misschien de scheids mee hadden. Maar altijd achteraf of het te hard gestraft was voor ons of dat het wel rood was voor ons of een penalty voor hun.

Maar ik snap niet echt hoe je dat gevoel over hebt gehouden aan Utrecht PSV
 
Niet dat we gezien het spel hier überhaupt hadden gewonnen overigens. Gelijkspel was volledig terecht. Ik gebruik het niet als excuus dus.. maar het viel me op.
Wat ik belachelijk vond was dat die v.d. Hoorn bij de kopduels keer op keer onbestraft op De Jong mocht leunen met zijn arm , en dat De Jong direct geel kreeg voor een zelfde vergrijp.
Niet te geloven hoe partijdig een commentator , een scheidsrechter en een VAR kunnen zijn.

Weten we nog het eindeloze gezeik over Baka die geen tweede geel kreeg in de week voor we naar Feijenoord gingen.
En als wij vandaag gescoord hadden na een overtreding zoals die tegen Dest waren de media nu nog aan het praten over dit onrecht.

En vergelijk het idiote penalty kadoo dat Ajax krijgt met de duidelijke penalty die Luuk niet krijgt.
Van achter aangeschoten hands tegenover een opzettelijke armbeweging.
Bij hands draait het vandaag de dag blijkbaar niet meer om opzet maar om de kleur van het shirt dat iemand draagt.

Als Kooy gewoon tweemaal geel geeft aan van de Hoorn is het duel gespeeld.
Nu verraadt hij zijn meten met twee maten door Luuk wel geel te geven voor wat hij bij van de Hoorn niets vond.

Los van dit zoveelste Zeister geklungel , wederom vergoeilijkt door de media die nog subjectiever lijken dan de gemiddelde supporter, was het van PSV zijde zeer beroerd en aan Utrecht kant goed geregeld. Zeer, zeer matig , dit PSV vandaag.
Maar daarover wordt hier door anderen al vaak wel breed uitgemeten, dus dat hoef ik nu niet meer te doen. ;)
U hebt het juist gezien.
 
Op basis van verhalen van zowel supporters van PSV als Utrecht, mediaverslagen van de wedstrijd en de samenvatting kom ik tot conclusie dat de scheidsrechter slecht was, maar wel beide kanten op. Dus van partijdigheid is geen sprake m.i..
Hij was inderdaad beide kanten op slecht (de judoworp van Ramalho was 100% geel waard), maar wel met een hang naar slechter voor PSV.
 
Dan is het volkomen duidelijk wie zijn schuld het is als ze dramatisch spelen, dat zijn echt de allerslechtste wedstrijden.
Mag ik voorstellen dat je lekker blijft slapen en hem vertraagd bekijkt?
Komt goed, ik beloof het, vanaf nu.
CL-wedstrijden zal ik sowieso missen want die zijn midden in de nacht hier. Dus die prijs heeft PSV alvast binnen !
 
Sorry, ik heb soms het gevoel dat je jezelf bewust voor de gek houdt terwijl je zelf ook wel beter weet. Dat penalty moment bijvoorbeeld zou ik niet eens herinneren. Er was een moment die echt never nooit een pingel was waar de arm langs het lichaam zat. En die twee gele kaarten voor van der Hoorn zouden terecht in de media weggehoond zijn. Hij maakte namelijk überhaupt geen zwaaiende beweging. Hij kwam een klein beetje lomp in, thats it.
Voor het grootste deel kan ik met je mee gaan. Maar Van der Hoorn torpedeerde Tillman en kwam tweemaal met de elleboog in de nek van De Jong. Minimaal een keer geel had gemoeten.
 
Ik vind het gewoon lullig dat ze gelijk een wanprestatie leveren als ik een keer zit te kijken. Ik voel me buitengesloten. Ik ga PVV stemmen.
Ken het gevoel. Ik heb dat met American Football en mijn favoriete club. Die worden zelden uitgezonden hier op ESPN en als ze al uitgezonden worden, worden ze ingemaakt.
 
Voor het grootste deel kan ik met je mee gaan. Maar Van der Hoorn torpedeerde Tillman en kwam tweemaal met de elleboog in de nek van De Jong. Minimaal een keer geel had gemoeten.
Eens, ik zei ook ‘die twee’ (die elleboog) momenten. Na 5 minuten had hij wel geel moeten hebben bij Tillman.
 
Ik begrijp niks van die penalty waar je het steeds over hebt. Bedoel je toen Luuc appelleerde voor hands?
Samen met mijn zoon de herhaling goed bekeken, wij vonden het geen hands, ook niet in herhaling. Of hebben we iets anders gemist?

Hij hield zijn arm naast zijn lichaam, maar ging wel heel erg naar die kant buigen waardoor hij hem alsnog raakt met de arm.
Tsjah, discutabel.
 
.
Wat ik belachelijk vond was dat die v.d. Hoorn bij de kopduels keer op keer onbestraft op De Jong mocht leunen met zijn arm , en dat De Jong direct geel kreeg voor een zelfde vergrijp.
Tsja, die gele kaart had eigenlijk voor Ramalho moeten zijn toen ie weer eens zn directe tegenstander kwijt was. Het was warrig wat Kooy deed.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan