Feyenoord - PSV | Zondag 3 december | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik was aanwezig bij deze wedstrijd. Je vergist je: het was 3x geen rood. Binnen 30 minuten. Een grof schandaal.
Er zitten er maar twee in mijn geheugen.
Zoals ik hier eerder meldde; Konterman en van Wonderen schopten kort na elkaar vlak voor hun 16 Ruud van achteren en dus had Feijenoord binnen het halve uur met 9 man moeten staan.
Nu eindigden zij met 11 en wij met 10 man omdat Nikiforov wel rood en een penalty tegen kreeg. Uitslag 1-0. Gelukkig namen wij toch dat seizoen de landstitel van hen over.
Zou nu ook kunnen gebeuren.

Enigszins vergelijkbaar met gisteren toen Boscagli bij zijn eerste overtreding geel kreeg hoewel toen Teze en Veerman al grof de wedstrijd uit gewerkt waren door niet bestrafte Feijenoorders.
Wel een 7 of 7,5 waard, zo'n objectieve leiding , althans volgens onze objectieve media.:unsure:

Makkelie wordt net als Luinge toendertijd een soort vaste huisvriend in de Kuip , zo lijkt het.
Tenzij er toch ooit door de UEFA scheidsrechters worden uitgewisseld bij topduels in diverse competities en de KNVB daaraan mee wil doen.:)
 
De reden van de wissel. Vanwege een hoofdblessure

Kritiek op Feyenoord voor doorspelen Hartman dan wel terecht
Jawel, ik snap wel dat een 'witte wissel' te maken heeft met een hoofdblessure, maar dan vind ik ook: meteen d'r uit. Het is medisch onverantwoord, en je hebt op deze manier toch een soort van vrije wissel 'over', die je ook aan het einde van een wedstrijd nog in zou kunnen zetten. Ergens moet je toch een grens trekken.
 
Jawel, ik snap wel dat een 'witte wissel' te maken heeft met een hoofdblessure, maar dan vind ik ook: meteen d'r uit. Het is medisch onverantwoord, en je hebt op deze manier toch een soort van vrije wissel 'over', die je ook aan het einde van een wedstrijd nog in zou kunnen zetten. Ergens moet je toch een grens trekken.
Klopt nu wordt er niet op ingegaan, net zoals de discutabele beslissingen van de ref omdat er gewonnen werd. Winst doet veel vergeten en maakt milder.
 
Bekijk bijlage 6245

Dat Boszbal begint wel een bijzonder iets te worden als we naar de cijfers kijken

Hee herr Jaufe, volgens mij zit er een foutje in;
Beste goals voor; 47
Beste goals tegen; 7
Beste Doelsaldo; 41

Dat kan niet; zelfs als de 47 en de 7 uit dezelfde jaargang komen (en ik vermoed dat dat niet zo is), is het beste doelsaldo maximaal 40.
Kun je dat fixen? Dan ziet Boszbal er nog wat beter uit ;)
 
.
Jawel, ik snap wel dat een 'witte wissel' te maken heeft met een hoofdblessure, maar dan vind ik ook: meteen d'r uit. Het is medisch onverantwoord, en je hebt op deze manier toch een soort van vrije wissel 'over', die je ook aan het einde van een wedstrijd nog in zou kunnen zetten. Ergens moet je toch een grens trekken.
Als de speler zegt dat ie door zegt te kunnen is er weinig wat je kan doen. Als je Hartman hoort lijkt ie met een hersenschudding te hebben doorgespeeld. Dat is gevaarlijk. Het feit dat ze m hebben laten doorspelen is ernstig..
 
Hee herr Jaufe, volgens mij zit er een foutje in;
Beste goals voor; 47
Beste goals tegen; 7
Beste Doelsaldo; 41

Dat kan niet; zelfs als de 47 en de 7 uit dezelfde jaargang komen (en ik vermoed dat dat niet zo is), is het beste doelsaldo maximaal 40.
Kun je dat fixen? Dan ziet Boszbal er nog wat beter uit ;)
kijk ik morgen ff na
 
.

Als de speler zegt dat ie door zegt te kunnen is er weinig wat je kan doen. Als je Hartman hoort lijkt ie met een hersenschudding te hebben doorgespeeld. Dat is gevaarlijk. Het feit dat ze m hebben laten doorspelen is ernstig..
Natuurlijk ligt de eerste verantwoordelijkheid bij de speler zelf, maar zoals je zelf al zegt, met situaties als deze is het ernstig als ze hem door laten spelen. Ik denk dan ook dat er een regel zou moeten komen, ter bescherming van de spelers, dat bij een reële kans op hersenschudding, de betrokken speler(s) gelijk gewisseld moet(en) worden. Tegenwoordig zie je bijvoorbeeld ook bij American Football dat een speler van het veld wordt gehaald en wordt onderzocht of er daadwerkelijk sprake is van een hersenschudding.
 
Natuurlijk ligt de eerste verantwoordelijkheid bij de speler zelf, maar zoals je zelf al zegt, met situaties als deze is het ernstig als ze hem door laten spelen. Ik denk dan ook dat er een regel zou moeten komen, ter bescherming van de spelers, dat bij een reële kans op hersenschudding, de betrokken speler(s) gelijk gewisseld moet(en) worden. Tegenwoordig zie je bijvoorbeeld ook bij American Football dat een speler van het veld wordt gehaald en wordt onderzocht of er daadwerkelijk sprake is van een hersenschudding.
Vond het opmerkelijk dat die dokter van Feyenoord zich vooral over Teze aan het ontfermen was nadat Hartman het veld weer terug in kwam. Niemand leek Hartman verder in de gaten te houden.
 
Natuurlijk ligt de eerste verantwoordelijkheid bij de speler zelf, maar zoals je zelf al zegt, met situaties als deze is het ernstig als ze hem door laten spelen. Ik denk dan ook dat er een regel zou moeten komen, ter bescherming van de spelers, dat bij een reële kans op hersenschudding, de betrokken speler(s) gelijk gewisseld moet(en) worden. Tegenwoordig zie je bijvoorbeeld ook bij American Football dat een speler van het veld wordt gehaald en wordt onderzocht of er daadwerkelijk sprake is van een hersenschudding.
Ja, ik heb het idee dat er nu een ehbo eerste check wordt gedaan. Staan je ogen goed en kun je tot 10 tellen. Hup, en door.. na Nouri zou je denken dat het preventief medisch handelen wat strakker was geworden.
 
Natuurlijk ligt de eerste verantwoordelijkheid bij de speler zelf, maar zoals je zelf al zegt, met situaties als deze is het ernstig als ze hem door laten spelen. Ik denk dan ook dat er een regel zou moeten komen, ter bescherming van de spelers, dat bij een reële kans op hersenschudding, de betrokken speler(s) gelijk gewisseld moet(en) worden. Tegenwoordig zie je bijvoorbeeld ook bij American Football dat een speler van het veld wordt gehaald en wordt onderzocht of er daadwerkelijk sprake is van een hersenschudding.
in de NFL is het inderdaad verplicht dat je onderzocht wordt op hersenschudding voor je weer verder mag. Hier in Australisch football geldt hetzelfde en het komt heel vaak voor dat een speler hiervoor tijdelijk uit het veld moet. Maakt niet uit wat de club ervan vindt, het moet gewoon. Maar bij die 2 sporten kan onbeperkt gewisseld worden en loop je als club geen risico de speler "onnodig" de rest van de wedstrijd kwijt te zijn. Bij voetbal wel en dat is toch niet gezond want niet in het medisch belang van de speler.
 
Bij vermoeden van hoodletsel mag je extra wisselen. Aan beide methodes zitten voor en nadelen.
Ja dat weet ik, maar het is wel definitief. Je kunt een speler niet even 10 minuten door een ander laten vervangen terwijl je onderzoekt of hij door kan spelen. Eruit is eruit en doorgaans lever je niet een basisspeler voor een reserve in als het niet nodig is.
 

Voila ik ben niet de enigste die dat dus vind
In de ideale wereld floten Willy en Rene alle eredivisie wedstrijden. Objectiever dan deze twee kun je ze nergens vinden.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan