PSV - Sevilla | Dinsdag 3 oktober | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Nou vooruit, cijfertjes:

Benitez: 6: Heeft zich niet kunnen onderscheiden, maar kon ook niks aan de goals doen.
Teze: 7,5: Verdedigend stond ie z'n mannetje en goaltje meegepikt in de slotminuut.
Ramalho: 3: 2x zomaar bal ingeleverd, die uiteindelijk geen goal werden en 1x helemaal verkeerd gedekt bij de bal op de lat. Lijkt erg onzeker na 1 foutje.
Boscagli: 6: had misschien bij de 0-1 beter opgesteld kunnen staan. Aantal mooie passes en verder verdedigend weinig problemen
Dest: 5,5: Denkt soms dat ie Lang is. Aanvallend gaat het wel goed, maar verdedigend blijft een aandachtspunt
Schouten: 7: Denkt altijd vooruit en houdt het simpel. We hebben een nieuwe "Vogel".
Veerman: 6: In de 1e helft matig. 2e helft door een nonchalant balletje achter het standbeen kwam er een grote kans voor Sevilla. Daarnaast wel een aantal geweldige steekballen weer
Tillman: 6,5: Sterk aan de bal en ook verdedigt hij goed mee, maar niet alles lukt.
Lang: 7,5 Dit cijfer had hoger kunnen zijn als er meer rendement was. Wel onze gevaarlijkste man.
De Jong: 6 Werkt altijd hard. Won veel kopduels. Scoorde een belangrijke penalty alleen kreeg te weinig de bal van de zijkanten.
Bakayoko: 6 Wel af en toe een leuke actie. Speelde veel op save. Verdedigde prima mee...alleen ook die voorzetten en dat schot...blijven werken Johan!

Invallers: Lozano drama. Saibari redelijk. Bella Kotchap belangrijke fout. Pepi niet echt kunnen beoordelen, maar de belangrijke vrije trap kwam doordat hij het de verdediger lastig maakte.

Mee eens?
Kanttekening bij Tillman is wel het zéér slechte (of beter gezegd níet) verdedigen bij de 1-2. Dat doelpunt was daar een rechtstreeks gevolg van. Sprong niet eens mee met zijn mannetje
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Wel iets meer dan een pink.

We komen goed weg, of/en maakt Ramalho heel goed de scheids attent op wat nu eenmaal de regels zijn?

Om even het forum aan te zwengelen 🤠

Bekijk bijlage 6010
Het was duidelijk tegen de hand, maar de regel is meen ik dat er moet worden afgefloten bij niet-intentioneel hands als er sprake is van 'duidelijk voordeel', en ik zie in dit geval niet in hoe hands leidde tot duidelijk voordeel. Als die hand daar niet had gezeten, was de bal tegen zn lijf aan gekomen met hetzelfde resultaat.

Eerlijk gezegd vind ik dat voetbal enorm aan het vertrutten is, met dit soort regels. Lijkt gvd wel hockey. Als PSV-fan ben ik blij dat-ie is afgekeurd, maar als voetbalfan vind ik het idioot.
 
Het was duidelijk tegen de hand, maar de regel is meen ik dat er moet worden afgefloten bij niet-intentioneel hands als er sprake is van 'duidelijk voordeel', en ik zie in dit geval niet in hoe hands leidde tot duidelijk voordeel. Als die hand daar niet had gezeten, was de bal tegen zn lijf aan gekomen met hetzelfde resultaat.

Eerlijk gezegd vind ik dat voetbal enorm aan het vertrutten is, met dit soort regels. Lijkt gvd wel hockey. Als PSV-fan ben ik blij dat-ie is afgekeurd, maar als voetbalfan vind ik het idioot.
Goed punt, maar hij deed wel duidelijk zijn handen voor zich toen Ramalho ging schieten (waarschijnlijk vermoedde hij al dat die kluns van Ramalho de bal totaal verkeerd ging raken :maniac:).
 
Nou vooruit, cijfertjes:

Benitez: 6: Heeft zich niet kunnen onderscheiden, maar kon ook niks aan de goals doen.
Teze: 7,5: Verdedigend stond ie z'n mannetje en goaltje meegepikt in de slotminuut.
Ramalho: 3: 2x zomaar bal ingeleverd, die uiteindelijk geen goal werden en 1x helemaal verkeerd gedekt bij de bal op de lat. Lijkt erg onzeker na 1 foutje.
Boscagli: 6: had misschien bij de 0-1 beter opgesteld kunnen staan. Aantal mooie passes en verder verdedigend weinig problemen
Dest: 5,5: Denkt soms dat ie Lang is. Aanvallend gaat het wel goed, maar verdedigend blijft een aandachtspunt
Schouten: 7: Denkt altijd vooruit en houdt het simpel. We hebben een nieuwe "Vogel".
Veerman: 6: In de 1e helft matig. 2e helft door een nonchalant balletje achter het standbeen kwam er een grote kans voor Sevilla. Daarnaast wel een aantal geweldige steekballen weer
Tillman: 6,5: Sterk aan de bal en ook verdedigt hij goed mee, maar niet alles lukt.
Lang: 7,5 Dit cijfer had hoger kunnen zijn als er meer rendement was. Wel onze gevaarlijkste man.
De Jong: 6 Werkt altijd hard. Won veel kopduels. Scoorde een belangrijke penalty alleen kreeg te weinig de bal van de zijkanten.
Bakayoko: 6 Wel af en toe een leuke actie. Speelde veel op save. Verdedigde prima mee...alleen ook die voorzetten en dat schot...blijven werken Johan!

Invallers: Lozano drama. Saibari redelijk. Bella Kotchap belangrijke fout. Pepi niet echt kunnen beoordelen, maar de belangrijke vrije trap kwam doordat hij het de verdediger lastig maakte.

Mee eens?
Prima lijst, maar nag toch hopen dat Schouten niet onze nieuwe Vogel is. Schouten denkt en speelt vooruit, Vogel kende alleen het tikkie breed.
 
Wel iets meer dan een pink.

We komen goed weg, of/en maakt Ramalho heel goed de scheids attent op wat nu eenmaal de regels zijn?

Om even het forum aan te zwengelen 🤠

Bekijk bijlage 6010

Aanvallend hands is altijd hands als de persoon die scoort zelf hands maakt dus de regel goed toegepast. Neemt niet weg dat we daar goed weg komen, zonder de hand die toevallig blokte, was hij via zijn buik net zo voor zijn voeten terecht gekomen.

 
Aanvallend hands is altijd hands als de persoon die scoort zelf hands maakt dus de regel goed toegepast. Neemt niet weg dat we daar goed weg komen, zonder de hand die toevallig blokte, was hij via zijn buik net zo voor zijn voeten terecht gekomen.

Ah, ok....Dan zat de commentator mis gisteren - die had het over 'bij duidelijk voordeel'. Maar als het altijd hands is, is de goal terecht afgekeurd, klaar. Of het wenselijk is voor de sport, is een andere discussie natuurlijk.
 
Ah, ok....Dan zat de commentator mis gisteren - die had het over 'bij duidelijk voordeel'. Maar als het altijd hands is, is de goal terecht afgekeurd, klaar. Of het wenselijk is voor de sport, is een andere discussie natuurlijk.
De bal ging wel direct naar beneden doordat hij zijn hand raakte ipv de buik, kan zijn dat het voordeel daar nog in zit. Verder komen we er gewoon goed mee weg, inderdaad
 
Aanval van CL-niveau, totdat je bij het onderdeel onverbiddelijk toeslaan aankomt bedoel je dan?
Afwerking is inderdaad nog ondermaats, het ontbreekt aan een goed schot. Niet onbelangrijk.
We werken veel af buiten de zestien, terwijl wij spelers hebben die binnen de 16 moeten zijn.
Gisteren teveel gasten die te vroeg voor eigen succes gingen.
Dat gezegd hebbende. Ik vind echt dat we voldoende wapens hebben met Luuk, Noa en zelfs de combi met Baka/Tillman.
Eerst hoeft Sevilla niet, dan lopen we weer achter de feiten aan.
We moeten meer oorlog maken bij de keeper, frommelen, korte kopballen. Geluk opzoeken.
Zeg maar zoals wij ze meestal tegen krijgen...
 
Afwerking is inderdaad nog ondermaats, het ontbreekt aan een goed schot. Niet onbelangrijk.
We werken veel af buiten de zestien, terwijl wij spelers hebben die binnen de 16 moeten zijn.
Gisteren teveel gasten die te vroeg voor eigen succes gingen.
Dat gezegd hebbende. Ik vind echt dat we voldoende wapens hebben met Luuk, Noa en zelfs de combi met Baka/Tillman.
Eerst hoeft Sevilla niet, dan lopen we weer achter de feiten aan.
We moeten meer oorlog maken bij de keeper, frommelen, korte kopballen. Geluk opzoeken.
Zeg maar zoals wij ze meestal tegen krijgen...
Ze komen ook maar moeilijk tot échte kansen, op wat individuele opvliegingen na. Laatste pass ontbreekt daar in vaak. Maar dat is ergens ook niet gek, de problemen die de laatste jaren heersten zullen niet opgelost worden in een half jaar tijd
 
Ah, ok....Dan zat de commentator mis gisteren - die had het over 'bij duidelijk voordeel'. Maar als het altijd hands is, is de goal terecht afgekeurd, klaar. Of het wenselijk is voor de sport, is een andere discussie natuurlijk.
Commentatoren en voetballers zijn slecht op de hoogte van de regels. Interpreteren er zelf maar wat op los. Eigenlijk raar als je bedenkt dat het hun 'vak' is
 
Commentatoren en voetballers zijn slecht op de hoogte van de regels. Interpreteren er zelf maar wat op los. Eigenlijk raar als je bedenkt dat het hun 'vak' is
Als ik zo loop te leuteren, word ik eruit gegooid.
Oh, wacht even, als filosoof is het juist mn beroep om te leuteren... :unsure:
 
Het was weer een bijzondere wedstrijd om te bezoeken.
Vertrokken om 15.30 uit het hoge noorden. Vervolgens bij Arnhem 40 minuten vertraging opgelopen door een ongeluk o.i.d.
Vervolgens maar gegeten in Uden bij de KFC ipv Eindhoven. We moesten gewoon 20 minuten wachten. Fastfood?? Noem het maar slowfood. Ofwel: langzaam bediend worden, snel eten voordat het koud wordt.

Vervolgens in Eindhoven direct maar door naar het stadion gegaan. 20:10 bij het poortje van de kidscorner. Vervolgens groen poortje maar werden we tegen gehouden omdat er kind stond. Tsjah, bij de kaartverkoop kon je het niet toewijzen, maar kon wel 2 kaarten via de kids boeken, dus die ook maar betaald. Nee we mochten er niet in. Graag naar ingang 11 en verschil bij bepalen. Uiteindelijk 50 euro lichter omdat hun kaartverkoopsysteem bagger is en bagger blijft....
Ook daar lang in de rij want er waren meerdere tickets ongeldig. Uiteindelijk weer in de rij voor de kidshoek. Zit net of de hymne klinkt. Vet opgefokt, hele sfeertje vooraf gemist. Bah!

Over de wedstrijd; het venijn zat 'm in de staart. Qua stats had je dit moeten winnen. Achteraf blij met een punt. Eigenlijk stond het wel goed achterin want je gaf weinig weg, maar wat je weggaf was ook erg veel ruimte.
Snap nog steeds niet waarom er niet wat vaker werd geschoten op deze niet betrouwbare goalie... Veerman ook met zijn zachte schotje. Allemaal veel te vrijblijvend. Lang MotM, wat was die een plaag.
Uiteindelijk lag de A50 open dus moesten ook nog via de polder terug en waren we pas 01.30 thuis.

Welkom Champions League, op naar Lens!
 
"Ik vind hem een geweldige verdediger die dit soort momenten af en toe heeft. Dan wordt hij daar de rest van zijn leven, zeker in Nederland, op afgerekend", neemt Bosz het op de persconferentie op voor zijn verdediger. "Tegen Volendam viel hij tien minuten voor tijd in. Dan moet je er staan. En dan staat hij er. Hij sleept ons er doorheen. Ik vind hem een heel goede en betrouwbare verdediger, die af en toe zo'n momentje heeft."

Dat er in Nederland kritiek klinkt op het optreden van Ramalho, vindt Bosz niet verrassend. "Of het typisch Nederlands is om te constateren dat hij af en toe fouten maakt? Dat is inderdaad een constatering, maar ook wel typisch Nederlands."

In de Champions League zijn het dure fouten.
Het is ook zo dat Ramalho op die momenten na en zijn gebrek aan snelheid in principe een prima verdediger is. Goeie, vrolijke gast ook. Probleem is dat die momentjes die hij elke wedstrijd wel heeft, elke keer een tegendoelpunt opleveren. Zuur natuurlijk dat je het als verdediger 85 minuten goed doet, en 5 minuten helemaal verkeerd, en dat die momenten allesbepalend zijn, maar dat is het lot van een verdediger.

En tenzij PSV met goede scouting zelf een pareltje weet te scouten voor een betaalbare prijs, of er een uit de jeugd heeft, gaat PSV altijd van dit soort verdedigers hebben, want voor het budget dat PSV heeft voor spelers haal je simpelweg het niveau Ramalho indien je je scouting niet op orde hebt.
 
Geen probleem, heat of the moment dat is PSV kijken inderdaad. Ik kon bijvoorbeeld niet slapen van de wedstrijd door de adrenaline. Deze reactie siert je wel

Dortmund deed da echt zeer behoorlijk inderdaad.

Twee verschillende meningen over de periode Cocu dus laten we het houden op een agree to disagree.

Tegen dit Sevilla hoef je niet realistisch te counteren. Maar het helpt wel als je bij vlagen iets koeler en verstandiger speelt.
Prima (Y)
Wat ik eigenlijk ook nog wil zeggen, met name tegen IPF en anderen die de speelstijl van Bosz naïef vinden: Sevilla heeft maar een paar schoten op doel weten te krijgen, en de goals die ze maakten kwamen uit 2 persoonlijke fouten, dus hoezo is de speelstijl naïef? Tegen Arsenal werd het niet goed uitgevoerd. De linies sloten niet aan omdat ze, vermoed ik, niet durfden om vol overgave zo te spelen. Maar het aantal kansen dat we nu tegen kregen viel heel erg mee; ik denk dat je er met een Cocu-achtige angsthazen aanpak wel wat meer had tegengehad eigenlijk.
 
Het is ook zo dat Ramalho op die momenten na en zijn gebrek aan snelheid in principe een prima verdediger is. Goeie, vrolijke gast ook. Probleem is dat die momentjes die hij elke wedstrijd wel heeft, elke keer een tegendoelpunt opleveren. Zuur natuurlijk dat je het als verdediger 85 minuten goed doet, en 5 minuten helemaal verkeerd, en dat die momenten allesbepalend zijn, maar dat is het lot van een verdediger.

En tenzij PSV met goede scouting zelf een pareltje weet te scouten voor een betaalbare prijs, of er een uit de jeugd heeft, gaat PSV altijd van dit soort verdedigers hebben, want voor het budget dat PSV heeft voor spelers haal je simpelweg het niveau Ramalho indien je je scouting niet op orde hebt.
Sterker nog, Ramalho speelde gewoon een goede wedstrijd. Echt waar, kijk maar terug. Goede intercepties, goede passing ook. Ik gunde hem die goal ook, jammer dat-ie een dijbeen buitenspel stond. Maar als het misgaat, gaat het ook goed mis, en raakt hij het spoor echt bijster. Ongetwijfeld ook te maken met zelfvertrouwen.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan