Zakaria Labyad

Labyad is echt verreweg het grootste talent wat PSV rond heeft lopen. Er zijn wel spelers die ongeveer net zo goed zijn maar die zijn dan 2 - 3 jaar ouder. Dan te bedenken dat Labyad eigenlijk nog een B-speler is maar met het niveau Jong PSV prima meekan! Ik hoop dat hij dit seizoen nog zijn debuut kan maken in het eerste elftal. Zou erg leuk zijn! Bij een wedstrijd waarbij je 3-0 voorstaat met nog 10 minuten te spelen kan je dat makkelijk doen.

Ik weet het niet, maar ik hoor van mensen dat Labyad nu beter is dan Afellay op die leeftijd was (toen Afellay 16/17 was was ik zelf pas een jaar of 11 dus dat weet ik niet zo goed)... Vind Labyad wel heel erg opvallen. Snel, technisch, overzicht, als hij zich kan blijven ontwikkelen denk ik dat hij net zo goed (en bepalend) als Afellay kan worden.
 
Kan hij niet een keer invallen voor Afellay?? Labyad is bijna op het niveau van Ibi. Terwijl Ibi laatste weken echt matig speelt.
 
Ik betwijfel dat Labyad al bijna op het niveau van Ibi zit. Bij Jong PSV (in de beloftencompetitie) speelt hij zoals Ibi bij PSV 1 speelt. Maar ik betwijfel of Labyad dit ook in de Eredivisie kan.
 
Er is voorlopig geen haast. Misschien ergens dit seizoen een keer in laten vallen, meer zeker niet. Laat hem de held bij Jong PSV worden, is al goed zat op zijn leeftijd.
 
Ik vind dat je hem af en toe mag inbrengen. Als hij zo vaak bij het eerste zit, dan breng je hem ook een keertje voor een kwartier in. Hij zal heus niet opgegeten worden door de tegenstanders.
 
Ik vind dat je hem af en toe mag inbrengen. Als hij zo vaak bij het eerste zit, dan breng je hem ook een keertje voor een kwartier in. Hij zal heus niet opgegeten worden door de tegenstanders.

Idd, ik wil wel eens zien wat die jongen in een eredivisiewedstrijd kan.
 
Idd, ik wil wel eens zien wat die jongen in een eredivisiewedstrijd kan.

Ik denk dat die toch redelijk meekan.

vandaag debuut tegen HSV, en hij leed welliswaar een paar keer Balverlies maar ik heb hem ook een paar keer wat spelers van HSV zien uitspelen en die zijn over het algemeen toch wat beter als die van de gemiddelde eredivisie club.
Laat hem rest van het seizoen maar regelmatig invallen bij zeker gewonnen wedstrijden :D
 
Ik snap echt totaal niet waarom Rutten deze jongen op zo'n moment laat invallen.. Een wedstrijd met agressieviteit, veel druk, veel spanning, hoog niveau, hoog tempo en veel fisieke duels. Laat die jongen lekker zondag tegen RKC voetballen zodat ie wat meer tijd krijgt en meer z'n ding kan doen. Op deze manier had ik het gevoel namelijk dat het een prutser was terwijl dat waarschijnlijk niet het geval is..
 
De beste kansen kwamen via de vleugels. Kan je ook Amrabat inbrengen maar die is gewoon te licht voor dit niveau. Met Labyad heb je de kans dat door de onbevangenheid een wedstrijd wordt opengebroken. Een beetje de Hiddinktruc die dat met Aissati deed. Rutten probeerde het tegen Utrecht uit ook al met Ojo.
 
Ik snap echt totaal niet waarom Rutten deze jongen op zo'n moment laat invallen.. Een wedstrijd met agressieviteit, veel druk, veel spanning, hoog niveau, hoog tempo en veel fisieke duels. Laat die jongen lekker zondag tegen RKC voetballen zodat ie wat meer tijd krijgt en meer z'n ding kan doen. Op deze manier had ik het gevoel namelijk dat het een prutser was terwijl dat waarschijnlijk niet het geval is..

Tsja, opzich kan ik het wel begrijpen. Je weet nooit hoe het uitpakt, zoals Arnout zegt.

Ook vind ik dat je nu wel ziet wat zo'n jongen kan. Je kan hem wel de laatste 10 minuten, met een 3-0 voorsprong tegen bijv. RKC laten spelen maar dan is de kans groot dat zodra hij de bal krijgt niemand hem aanvalt, hij alle tijd krijgt van de tegenstanders die wachten op het laatste fluitsignaal om lekker te kunnen gaan douchen. Nee dan heb ik het toch liever in een wedstrijd waarbij hij gelijk op de proef wordt gesteld. Sterker nog, het lijkt me voor hem ook beter, dan weet hij wat het niveau is van de Europa League en weet hij waar hij staat.
 
Mja ik had gemengde gevoelens... Amrabat kan nog wel eens een goaltje meepikken en heeft toch wel meer ervaring. Natuurlijk ook wel goed voor Labyad dat hij Europees mocht invallen... maar of het een verstandige keuze was op dat moment van de wedstrijd, ik denk van niet..
 
Rutten toont die jongen, juist door hem op zo'n moment in te brengen, hoeveel vertrouwen hij in hem heeft. Dat moet zo'n jongen natuurlijk ook een ontzettende boost geven. Ik vond het een goede zet, te meer omdat je eigenlijk niemand anders van echte kwaliteit hebt op het middenveld. Op deze manier kan je meteen zien of hij dat moordende tempo al aan kan.
 
Rutten toont die jongen, juist door hem op zo'n moment in te brengen, hoeveel vertrouwen hij in hem heeft. Dat moet zo'n jongen natuurlijk ook een ontzettende boost geven. Ik vond het een goede zet, te meer omdat je eigenlijk niemand anders van echte kwaliteit hebt op het middenveld. Op deze manier kan je meteen zien of hij dat moordende tempo al aan kan.

Ik kan niet anders dan het er mee eens zijn met deze post. Al denk ik wel dat de standaardwissel: Koef voor Bakkal, en Toivonen 10 meter naar achteren beter was geweest. Maar als je Toivonen dan toch in de spits wil houden, dan maar deze oplossing.
 
Ik vond het erg leuk dat hij erin kwam, voor hem zelf heel goed, alleen voor PSV in de wedstrijd niet meteen echt handig, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan