Zakaria Labyad

Brandaris

Basisspeler
207_zakaria_labyad.jpg



Zakaria Labyad
Positie: Middenvelder
Nationaliteit: Nederlands / Marokkaans
Woonplaats: Utrecht
Geboortedatum: 09-03-1993
Leeftijd: 16 jaar
Vorige club(s): Elinkwijk

Favoriete Speler(s): Diarra,Nesta,Gago


Snuffelstage voor PSV'er Zakaria Labyad
Gepubliceerd: gisteren 19:31


Als coach van PSV vindt Fred Rutten soms verrassende oplossingen. Achter zijn besluit om het talent Zakaria Labyad voor de wedstrijd bij Bnei Yehuda aan de selectie toe te voegen moet echter niets bijzonders worden gezocht.
,,Hij mag even snuffelen'', zei de nieuwe technische baas in Eindhoven, onderweg naar Tel Aviv voor de ontmoeting in de Europa League. Labyad is zestien, middenvelder en maakte niet eerder deel uit van de hoofdmacht.

Labyad is ook niet mee als vervanger van Orlando Engelaar, die nog steeds niet fit is. Op diens plaats speelt ongetwijfeld Otman Bakkal, zondag tegen Ajax nog goed voor twee doelpunten. Rutten geeft een signaal af binnen de club, niet meer en niet minder.

Iedereen hoort erbij, is wat Rutten lijkt te zeggen. ,,Dit is een teken dat wie het goed doet zomaar voor iets meer in aanmerking kan komen.'' Rutten zag Labyad twee keer, het afgelopen weekeinde op een jeugdtoernooi. ,,Hij deed opvallende dingen voor iemand van zijn leeftijd.''

Labyad komt van Elinkwijk, net als eerder Ibrahim Afellay en Ismail Aissati (nu Ajax). Over de mogelijkheden van de speler liet Rutten zich niet uit. Hij wil de verwachtingen niet te hoog opschroeven. Daar is nog geen aanleiding voor.

Labyad kwam op het laatste moment in beeld voor de trip naar Israël omdat de Chinees Zhou ziek is. Rutten vertrok dinsdag vanaf de Herdgang met twintig spelers. Twee van hen moeten donderdag op de tribune plaatsnemen. Ongetwijfeld is (derde) doelman Bas Roorda de ene.
 
Sommige noemde hem de nieuwe Aissati...maar dat kunnen ze toch niet meer als compliment bedoelen... :D
 
Is hij niet die jongen die pas geleden is toegevoegd aan de jeugd samen met een andere speler?
Ik herriner me nog wel een filmpje met twee jongens die een contract kregen.
 
Is hij niet die jongen die pas geleden is toegevoegd aan de jeugd samen met een andere speler?
Ik herriner me nog wel een filmpje met twee jongens die een contract kregen.

Jup, dat klopt. Hier is dat filmpje:

http://psv.tv/index.php?item=if&content=player&ProductID=6606

Ben benieuwd of het wat wordt met hem, hij is wel erg jong, 16. Dus een goede prestatie dat-ie mee mag voor een Europese wedstrijd met 'het grote PSV' ook al heeft hij niet gespeeld.
 
Leuk voor die jongen, hier word je nooit slechter van. Op hoger niveau trainen, een beetje druk etc.
Hopen dat 't wat met hem wordt.
 
Ik heb net de beelden gezien van de samenvatting. Er lopen wel leuke spelers rond bij de A1. Ik ben benieuwd wie we over een tijdje in het eerste zullen zien. Onder Rutten heb ik er wel vertrouwen in dat er een paar zullen doorbreken.
 
Ik heb net de beelden gezien van de samenvatting. Er lopen wel leuke spelers rond bij de A1. Ik ben benieuwd wie we over een tijdje in het eerste zullen zien. Onder Rutten heb ik er wel vertrouwen in dat er een paar zullen doorbreken.

Ik hoop het ook ja. Vond die jongen op links lekker ballen en die jonge belg met de openingstreffer deed dat ook leuk.
 
PSV heeft 'contract met uitdagingen' klaarliggen voor Labyad
Donderdag, 7 januari 2010 om 09:39 | Wed � 50 euro gratis op wedstrijden
PSV is van plan om het contract van Zakaria Labyad open te breken en daarin ruimte te maken voor een sterke positieverbetering. De zestienjarige middenvelder, die nu in het bezit is van een jeugdcontract, krijgt de kans om met zijn prestaties in de toekomst een veel hoger inkomen te verwerven.

In de nieuwe verbintenis is een bepaling opgenomen dat hij meer gaat verdienen naarmate hij meer wedstrijden in het eerste elftal zal spelen. "Het is een contract met uitdagingen, waarvoor hij zelf zal moeten knokken", zo verwoordt algemeen directeur Reker de overeenkomst in het Eindhovens Dagblad.

Het nieuwe contract gaat met terugwerkende kracht in per 1 januari 2010 en loopt tot 2012. Overigens wil PSV met meerdere jeugdspelers een dergelijke verbintenis gaan sluiten. Het gaat volgens het dagblad hierbij om Freek Heerkens, Romario Sabajo, Lars Hutten en Yannick Rymenants.

www.voetbalzone.nl
 
Ik weet niet wat ik daar van moet vinden...

In het eerste doorbreken moet toch motivatie genoeg zijn om je allerhardste best te doen, zou ik zeggen. Aan de andere kant, als zoiets helpt, wie ben ik dan om te klagen?
 
Ik weet niet wat ik daar van moet vinden...

In het eerste doorbreken moet toch motivatie genoeg zijn om je allerhardste best te doen, zou ik zeggen. Aan de andere kant, als zoiets helpt, wie ben ik dan om te klagen?

Ik denk dat deze jongen zo taleentvol is dat zij bang zijn dat ie met een juegdcontract op zak, een te makkelijke prooi zou zijn voor de Europese clubs. Dan krijgt psv alleen maar een paar ton en dat wil men natuurlijk niet.
 
Ik denk dat deze jongen zo taleentvol is dat zij bang zijn dat ie met een juegdcontract op zak, een te makkelijke prooi zou zijn voor de Europese clubs. Dan krijgt psv alleen maar een paar ton en dat wil men natuurlijk niet.

Als het puur een kwestie is van die jongen aan Eindhoven vastbinden, dan moet dat kunnen, maar ze brengen het alsof hij er ook extra door gemotiveerd zou moeten zijn...
 
Als het puur een kwestie is van die jongen aan Eindhoven vastbinden, dan moet dat kunnen, maar ze brengen het alsof hij er ook extra door gemotiveerd zou moeten zijn...

De ambitie en motivatie van een speler zal er niet groter door worden, maar je voorkomt hier wel teleurstellingen mee. Jeugdspelers worden nu eerder beloond voor het goede werk dat ze verrichten. Dan haal je de frustratie weg bij iemand die hard werkt, het goed doet, maar er geen evenredige beloning voor krijgt. Afellay en Marcellis liepen ook lang met een jeugdcontract rond.
 
Ik verbaas me erover hoe bedeesd de Marokkanen van PSV zijn. Ik snap niet waar Wilders het altijd over heeft :confused:
 
Terug
Bovenaan Onderaan