Zakaria Labyad

Dan duizend keer liever Ziyech.

Die is gewoon te duur. Tuurluk willen ze 'em hebben. Maar 15 miljoen is veel en veel te veel voor eredivisiebegrippen. Zelfs wanneer ze zouden zakken tot 10 is het nog teveel. Dit is gewoon een geldkwestie.
Jammer. Maar ook plausibel dat Twente zoveel mogelijk voor hem wil vangen en weinig concessies kan doen.
 
Begrijp dat we gezien zijn verleden m liever niet zien komen. Het is wel een speler met bovengemiddeld 'gif' in zijn spel, iets wat we nu best wel missen. We hebben het temperament van Arias, Moreno en Guardado maar wat meer gif kan echt geen kwaad. En dat gif zie ik bij Ziyech minder, maar dat kan ook aan mij liggen.

Wanneer heb jij hem voor het laatst zien spelen? Wie zegt dat het dezelfde labyad is. In de tussentijd een paar miljoen rijker, misschien ook niet meer zo hongerig als dat hij een aantal jaren geleden was. Ik kan namelijk niet voorstellen dat iemand met zijn spel en gif faalt in Portugal.
 
Wanneer heb jij hem voor het laatst zien spelen? Wie zegt dat het dezelfde labyad is. In de tussentijd een paar miljoen rijker, misschien ook niet meer zo hongerig als dat hij een aantal jaren geleden was. Ik kan namelijk niet voorstellen dat iemand met zijn spel en gif faalt in Portugal.

Laatste beelden die ik mij kan herinneren was het gevecht tussen hem en die mafkees bij Feyenoord, play-offs vorig seizoen (14/15). Daarbij, zal dat gif, die wil om te winnen, niet zo snel verdampen.
En begrijp mij niet verkeerd, ik ben niet voor zijn terugkomst, maar ben wel voorstander om een speler te halen met dezelfde dosis gif, iets wat we nu volgens mij missen. Zie dat gif alleen heel af en toe bij onze Mexicanen en de Colombiaan.
 
[FONT=&quot]Even ter herinering, was indertijd een groot talent uit eigen jeugd. Het feit dat hij zijn zinnen had gezet op een vroeg vertrek, transfervrij, om zodoende een goed salaris te kunnen opstrijken in het buitenland staat me nog bij. Op zich zijn goed recht maar niet erg sociaal naar PSV toe. Volgens mij is de relatie Brand - Labyad toen dusdanig beschadigd dat ik een terugkeer zowel onwaarschijnlijk als onwenselijk acht. PSV deed verwoede pogingen hem over te halen om bij te tekenen (tegen n zeer goed betaald contractvoorstel), gooide het toen op de eenzijdige verlengingsoptie in t contract (ontkend door Zakaria's zaakwaarnemers op grond van minderjarigheid bij tekenen) en toen op het missen van deadline van ontslag vanwege het niet voor deadline opzeggen door de speler (a-la-Santos). Zakaria zelf was al in onderhandeling met Lissabon (club die het PSV-contract niet erkende). Hierop leek PSV dus een van zijn grote talenten zonder vergoeding te zien vertrekken. Geld dat in die jaren voor PSV ontzettend hard nodig was.

Op de achtergrond zou PSV ook met een andere club (geloof Benfica of Porto) in onderhandeling zijn geweest - die waren wel bereid om een kleine vergoeding te betalen en het (stilzwijgend verlengde-) contract tussen speler en PSV wel te erkennen. Dit viel verkeerd bij Zakaria. Brands beschuldigde de speler openlijk in de media van "alleen maar oog voor geld hebben en geen waardering voor de club", waarop Labyad op zijn beurt Brands voor iets als "mislukte congierge" uitmaakte en erg pissed of was dat PSV hem aan de grote concurrent van zijn beoogde nieuwe werkgever wou verkopen. Ook was het volgens hem juist PSV dat enkel oog voor geld had en niet fatsoenlijk met zijn spelers om zou gaan. Omdat hij en Sporting al akkoord hadden, voor 5 jaar torenhoog salaris - en hij die club al had opgehemeld in de media - zou een verkoop aan de concurrent hem carriere technisch een hoop extra gezeik opleveren. (Soort natrappen van Brands). Althans, gemoederen liepen dus hoog op. Uiteindelijk betaalde Sporting een laag bedrag (<1 miljoen en werd labyad overgenomen).

:pop:

Ik denk dat de relatie tussen PSV - Brands - Labyad en veel fans toen dusdanig is beschadigd dat ik het niet het risico waard vindt om deze speler die in een sportief gat zit terug te halen. Hoewel ik het eens ben met de mensen die roepen dat hij een aantal nuttige dingen toe zou kunnen voegen. Ik denk dat je er vooral een hoop oud zeer en risico op nieuw gezeik mee binnen je selectie haalt. Als die speler elke week wordt uitgefloten door de eigen fans dan wordt het snel onwerkbaar. Zelfs als je zelf achter de schermen de strijdbijl met je broodheer weet te begraven..
[/FONT]

Ter info:
Zijn presteren viel tegen en de club bleek een half jaar naar Labyads komst financieel diep in de schulden te zitten. Hij werd al snel weer te koop gezet maar de speler weigerde verschillende clubs (die minder salaris boden dan wat hij bij sporting kreeg). Omdat zijn salaris contractueel elk jaar hoger wordt is hij bij Sporting een van de best betaalde bank/tribune-zitters en doet/deed de club elk jaar veel moeite hem kwijt te raken of te verhuren. Ik heb mijn best gedaan beide kanten te laten zien, maar heb zoals je merkt een bias naar de kant van PSV toe.

PS; raken we deze pagina nooit meer kwijt?! :FP:
 
Laatst bewerkt:
Zijn contract bij Sporting is vandaag ontbonden. Misschien een optie voor PSV?(a)
 
Naar PSV halen, prestatiecontract bieden en vervolgens lekker met Jong PSV meesturen op tour in de JL.
 
Dom persoon
Dom gedrag
Dom stad..

Geen verrassing (afgezien van het feit dat hij bereid is om voor een FC Utrecht-salaris in een dug-out wil gaan zitten). Tenzij Haller alsnog vertrekt zie ik m niet in de basis. Heeft ook al lange tijd geen speelminuten gemaakt toch?
 
Dom persoon
Dom gedrag
Dom stad..

Geen verrassing (afgezien van het feit dat hij bereid is om voor een FC Utrecht-salaris in een dug-out wil gaan zitten). Tenzij Haller alsnog vertrekt zie ik m niet in de basis. Heeft ook al lange tijd geen speelminuten gemaakt toch?

Dit seizoen nog geen wedstrijd gespeeld in ieder geval.
 
Dom persoon
Dom gedrag
Dom stad..

Geen verrassing (afgezien van het feit dat hij bereid is om voor een FC Utrecht-salaris in een dug-out wil gaan zitten). Tenzij Haller alsnog vertrekt zie ik m niet in de basis. Heeft ook al lange tijd geen speelminuten gemaakt toch?

hehehehe
 
4 maanden lang zonder een spamalert op mijn systeem, en nu beginnen alle alarmbellen ineens weer te rinkelen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan