Zakaria Aboukhlal (A)

Wow, wtf. Jammer dat wij deze jongen niet hebben opgehaald. Zeer gecharmeerd van hem - dit was er weer eentje waarbij ik dacht: hoe komt PSV opeens aan zo bizar veel talent.

Om eerlijk te zijn vind ik hem nog iets meer klasse hebben dan Gakpo, die weliswaar een beter schot heeft maar minder snelheid, wat me voor een buitenspeler een belangrijker wapen lijkt. Enfin, om (talentvolle) buitenspelers hoeven jullie je niet echt druk te maken, daar niet van. Blijft imo toch zonde.

Az heeft in deze transferwindow met Aboukhlal de beste deal gesloten (2 miljoen voor hem is niks). Begreep dat Stengs uitwijkt naar '10. Dan heb je met Idrissi links, Aboukhlal rechts en Boadu in de spits een aanval die kam concurreren met dat van PSV. Best zorgwekkend aangezien het middenveld en de verdediging van ons van het niveau Vitesse is.
 
I rest my case. Aboukhlal zelf wilde graag verlengen...in de tussentijd haalt PSV een overbodige concurrent die bijna overal is mislukt en in de tussentijd laten ze Aboukhlal in onduidelijkheid achter. Ik wens hem veel succes. Dat ie JDJ goed voor lul mag zetten bij AZ.
Hoe weet je dat? Behoudens dat oude bericht.
Met Bergwijn en Gakpo had je twee uitstekende linksbuitens. Toen Lozano nog bij PSV speelde zelfs nog 3. Bruma is de vierde linksbuiten die JDJ haalde. Met Aboukhlal hadden we maar 1 echte rechtsbuiten. Ipv Bruma had JDJ een rechtsbuiten moeten halen. Met verkoop Lozano zouden de flanken goed bezet zijn en in balans. Maar JDJ besloot in zijn wijsheid anders waardoor de trainer door de disbalans vreemde capriolen uit gaat halen zoals Bergwijn op '10 zetten.
Juist zonder rechtsbuitens had Aboukhlal prima gezeten bij PSV. Vanuit hem is zijn vertrek dan nog minder logisch.

Voor mij is het erg onduidelijk. Laat onverlet dat ik het jammer vind dat hij vertrekt. Zoals je zelf ook al ergens schreef, nog geen vervelende trekjes van gezien.
 
Tsja. Hij wilde zelf niet verlengen. Als je op 19-jarige leeftijd al denkt ergens recht op te hebben, kan je misschien beter vertrekken inderdaad.
 
Een topsporter die kiest voor de weg van de minste weerstand, dat gaat helaas niet samen. Hij voegt zich hiermee in het rijtje Aissati, Bazoer en Bakkali. Hij zal ongetwijfeld een paar leuke wedstrijden voor AZ spelen maar daar houdt het dan ook wel bij op denk ik. Mooi om te zien dat spelers die (nog) niet doorbreken tegenwoordig ook al geld in het laadje brengen (Gudmonson en nu Aboukahl). Zo betaalt dat nieuwe sportcomplex zichzelf zo terug.
 
Je aversie tegen Rosario is bekend, maar ik mag hopen dat je bovenstaande zin in een opwelling of onder invloed hebt geschreven.
We gaan het zien als straks Thomas wedstrijdfit is.
On-Topic:
PSV heeft Aboukhlal een plan voorgelegd, en als hij overtuigd is van zijn eigen kwaliteiten, had hij moeten strijden voor een basisplaats in PSV 1.
Dit zegt denk ik toch wel iets over zijn karakter.
 
Hoe weet je dat? Behoudens dat oude bericht.

Juist zonder rechtsbuitens had Aboukhlal prima gezeten bij PSV. Vanuit hem is zijn vertrek dan nog minder logisch.

Voor mij is het erg onduidelijk. Laat onverlet dat ik het jammer vind dat hij vertrekt. Zoals je zelf ook al ergens schreef, nog geen vervelende trekjes van gezien.

Behoudens dat oude bericht? Lijkt mij voldoende bewijs dat hij bij PSV wilde blijven. Je kunt het ook omdraaien. Waarom zou een talent bij Jong PSV niet graag doorbreken bij PSV 1?

Ik vind het typerend dat JDJ op de PSV site aangeeft dat hij zijn plan heeft voorgelegd aan Zakaria maar hij niet wilde. Tja, daar ben je wel heel laat mee. Datvplan had er al moeten zijn. Misschien is hij juist weggegaan omdat het plan ontbrak en maanden lang radiostilte is geweest nadat hij in de media kenbaar maskte dat hij hoopte dat PSV actie zou ondernemen. Ik zou er ook weinig vertrouwen in hebben als de TD pas met een plan komt aanzetten als je praktisch uit je contract loopt en een andere club je komt oppikken.
 
Je aversie tegen Rosario is bekend, maar ik mag hopen dat je bovenstaande zin in een opwelling of onder invloed hebt geschreven.
Ik heb nogmaals,niets tegen de mens Rosario, en hoop elke week dat hij weer eens gaat voetballen. Dat hij PSV verzwakt vind ik een kwalijke zaak.
Dus wat jij stelt, is gewoon niet waar.
Wat ik vorig jaar ook al eens zei, niemand krijgt mij hier op het forum op de kast hoor...hoe graag sommigen het ook zouden willen...;)
 
Tsja. Hij wilde zelf niet verlengen. Als je op 19-jarige leeftijd al denkt ergens recht op te hebben, kan je misschien beter vertrekken inderdaad.

Maar goed dat jij geen TD bent. Met zo'n houding van je mag blij zijn dat je psv speelt en je hebt nergens recht op, dan hadden Memphis, Bergwijn, Gakpo en Ihattaren nooit bij PSV 1 gespeeld.
 
Behoudens dat oude bericht? Lijkt mij voldoende bewijs dat hij bij PSV wilde blijven. Je kunt het ook omdraaien. Waarom zou een talent bij Jong PSV niet graag doorbreken bij PSV 1?

Ik vind het typerend dat JDJ op de PSV site aangeeft dat hij zijn plan heeft voorgelegd aan Zakaria maar hij niet wilde. Tja, daar ben je wel heel laat mee. Datvplan had er al moeten zijn. Misschien is hij juist weggegaan omdat het plan ontbrak en maanden lang radiostilte is geweest nadat hij in de media kenbaar maskte dat hij hoopte dat PSV actie zou ondernemen. Ik zou er ook weinig vertrouwen in hebben als de TD pas met een plan komt aanzetten als je praktisch uit je contract loopt en een andere club je komt oppikken.

Aboukhlal is 19 en nog lang niet klaar voor het hoogste niveau, ja het is wel een talent.
Als je jerzelf er dan niet in kan schikken om een jaar verhuurd te worden of een extra jaar jong te doen is het een kwestie van een uitermate zwakke mentaliteit en of hij dan naar AZ gaat naar Juventus of Bal op t dak 37 dan is het altijd de weg van de minste weerstand.

Hoop trouwens dat Stengs niet naar 10 gaat want die hoort op de vleugel (gevalletje Bergwijn).
En ik ben benieuwd wat Zakaria doet als hij dit jaar 4de viool speelt achter Stengs, Idrissi en Gudmondson zou hij het jaar erop dan naar Heracles Almelo gaan onder het mom van "het plan".
 
Ik heb nogmaals,niets tegen de mens Rosario, en hoop elke week dat hij weer eens gaat voetballen. Dat hij PSV verzwakt vind ik een kwalijke zaak.
Dus wat jij stelt, is gewoon niet waar.

Dan had ik graag de uitleg gehad hoe verdedigende middenvelder Rosario er voor zorgt dat rechtervleugelspits Aboukhal "voor de voeten loopt". Want dat snap ik niet, maar misschien dat jij mij dat kunt uitleggen.
 
Ik heb nogmaals,niets tegen de mens Rosario, en hoop elke week dat hij weer eens gaat voetballen. Dat hij PSV verzwakt vind ik een kwalijke zaak.
Dus wat jij stelt, is gewoon niet waar.
Wat ik vorig jaar ook al eens zei, niemand krijgt mij hier op het forum op de kast hoor...hoe graag sommigen het ook zouden willen...;)

Ik probeer jou niet op de kast te krijgen, ik verbaas me over je laatste Rosario-uitspraak.
 
Dan had ik graag de uitleg gehad hoe verdedigende middenvelder Rosario er voor zorgt dat rechtervleugelspits Aboukhal "voor de voeten loopt". Want dat snap ik niet, maar misschien dat jij mij dat kunt uitleggen.
Aboukhlal 'kan vanaf het rechtermiddenveld de hele rechterflank bestrijken. Ik merk wel dat jij hem weinig/niet in Jong PSV hebt zien spelen.
Hij kan ook balletjes naar achteren spelen, dat kunnen jij en ik ook. Rosario wordt nu als een verdedigende middenvelder getypeerd terwijl hij gewoon een middenvelder is. Bij Almere speelde hij veelal als aanvallende middenvelder en zo mee en dan in Jong PSV ook.
Your turn.
 
Vraag me echt af hoeveel mensen Aboukhal hier hebben zien spelen en zeggen dat hij er nog niet klaar voor was. Probleem is gewoon dat er flink wordt ingekocht op buitenspelers. PSV haalt Bruma en straks mogelijk nog Jahanbakhsh. Ihattaren is ook al doorgeschoven naar de flanken. Dan heb je 4-5 spelers voor je waarbij je waarschijnlijk niet snel de kans zal krijgen. Nou nog een jaar wachten en hij is alweer ruim 20 voordat hij misschien een kans krijgt bij PSV. Dan kan je nog de pannen van het dak spelen bij Jong-PSV, het zal niet snel genoeg zijn om Bergwijn, aankoop X of Bruma op de bank te zetten.

Uitzonderlijk talent is het en een topaankoop van AZ met een grote kans op een enorme ROI. En ook een uitzonderlijke misser van PSV, deze speler had moeiteloos op de plek van Bruma of Bergwijn of CAM kunnen spelen. Het is niet dat Bruma echt een zekerheidje is qua prestaties en het kost aardig wat geld qua transfersom en salaris.
 
Terug
Bovenaan Onderaan