Zakaria Aboukhlal (A)

Grootste talent uit van de A-jeugd/Jong-PSV samen met Ihattaren. Dit had ik dus echt niet verwacht.

De aankoop van Bruma wordt nu nog verdrietiger, wat een verlies.
 
Grootste talent uit van de A-jeugd/Jong-PSV samen met Ihattaren. Dit had ik dus echt niet verwacht.

De aankoop van Bruma wordt nu nog verdrietiger, wat een verlies.

Hij lijkt mij inderdaad een groot talent. Kan haast niet anders dan dat hij zelf weg heeft gewild en blijkbaar bij AZ meer perspectief ziet. Wat denk ik niet per sé terecht is.

Deze jongen zou na dit seizoen - met het vrijwel zekere vertrek van Bergwijn- bij PSV gewoon een belangrijke speler van het eerste zijn geworden.

19 jaar oud en nu voelt hij zich al te goed om het eerst een jaartje met invalbeurten te moeten doen bij een topclub....
 
Hij lijkt mij inderdaad een groot talent. Kan haast niet anders dan dat hij zelf weg heeft gewild en blijkbaar bij AZ meer perspectief ziet. Wat denk ik niet per sé terecht is.

Deze jongen zou na dit seizoen - met het vrijwel zekere vertrek van Bergwijn- bij PSV gewoon een belangrijke speler van het eerste zijn geworden.

19 jaar oud en nu voelt hij zich al te goed om het eerst een jaartje met invalbeurten te moeten doen bij een topclub....

Kan me alles voorstellen dat het lange wachten om te praten over contractsverlenging in het verkeerde keelgat is geschoten bij hem en zijn zaakwaarnemer. Hij voelt zich niet gewaardeerd zoals andere talenten wel gewaardeerd worden. Voor concurrentie is hij niet bang bij PSV 0 rechtsbuitens tegenover 2 bij AZ (Stengs en Gudmundsson)
 
Met Bergwijn en Gakpo had je twee uitstekende linksbuitens. Toen Lozano nog bij PSV speelde zelfs nog 3. Bruma is de vierde linksbuiten die JDJ haalde. Met Aboukhlal hadden we maar 1 echte rechtsbuiten. Ipv Bruma had JDJ een rechtsbuiten moeten halen. Met verkoop Lozano zouden de flanken goed bezet zijn en in balans. Maar JDJ besloot in zijn wijsheid anders waardoor de trainer door de disbalans vreemde capriolen uit gaat halen zoals Bergwijn op '10 zetten.

Eens over de links en rechtsbuitens ook eens over Bergwijn op 10.
Lozano begon toch ook op rechts bij ons of zit ik verkeerd?
Echter denk ik dat JdJ zijn aankopen toetst aan Van Bommel wat me ook logisch lijkt want zo gaat het eigenlijk altijd.
De TD en de trainer overleggen wat er nodig is en dan denk ik dat ze samen uit zijn gekomen bij iemand met het profiel Bruma.
Niet JdJ alleen dus. Verder heeft Van Bommel ook nog Ihattaren en Pereiro tot zijn beschikking dus Bergwijn hoeft niet op 10 dat is Van Bommel zijn keuze.
Dan houd je na het vertrek van Lozano nog 3 buitenspelers over namelijk Bergwijn, Bruma en Gakpo.
Onze vriend Aboukhlal is een talent maar nog niet klaar voor het grote werk maar was dus buitenspeler nummer 4 (daarom was ik niet verbaasd dat er nog een buitenspeler gezocht werd) maar de beste jongen is 19 heeft nog niks bewezen en voelt zich niet gewaardeerd, ah gossie.
Nee hoe groot zijn talent dan ook is zijn ego is dan veel te groot zie eerdere gevallen met Labyad en Bakalli en dan is ie op tijd vertrokken.
 
Eens over de links en rechtsbuitens ook eens over Bergwijn op 10.
Lozano begon toch ook op rechts bij ons of zit ik verkeerd?
Echter denk ik dat JdJ zijn aankopen toetst aan Van Bommel wat me ook logisch lijkt want zo gaat het eigenlijk altijd.
De TD en de trainer overleggen wat er nodig is en dan denk ik dat ze samen uit zijn gekomen bij iemand met het profiel Bruma.
Niet JdJ alleen dus. Verder heeft Van Bommel ook nog Ihattaren en Pereiro tot zijn beschikking dus Bergwijn hoeft niet op 10 dat is Van Bommel zijn keuze.
Dan houd je na het vertrek van Lozano nog 3 buitenspelers over namelijk Bergwijn, Bruma en Gakpo.
Onze vriend Aboukhlal is een talent maar nog niet klaar voor het grote werk maar was dus buitenspeler nummer 4 (daarom was ik niet verbaasd dat er nog een buitenspeler gezocht werd) maar de beste jongen is 19 heeft nog niks bewezen en voelt zich niet gewaardeerd, ah gossie.
Nee hoe groot zijn talent dan ook is zijn ego is dan veel te groot zie eerdere gevallen met Labyad en Bakalli en dan is ie op tijd vertrokken.

Lozano begon op links en is later verkracht, ik bedoel verkast naar rechts. Bruma was al heel lang op de radar bij PSV, lang voordat Van Bommel trainer was. JDJ zag zijn kans nu schoon omdat hij mislukt was in Duitsland zonder zich daarbij af te vragen of hij hem wel echt nodig heeft.

Aboukhlal heeft in alle vertegenwoordigdende jeugdelftallen gespeeld van Oranje en het meer dam behoorlijk gedaan. Hij had tal van opties in Duitslanden Engeland. Dat hij juist voor AZ kiest laat zien dat hij sportieve aspect verkiest boven het financiële aspect. Beetje ongepast om hem op een hoop te gooien met die andere twee Zakaria's, maar hé dat komt voor de discussie wel goed uit. Hij heedt bij PSV nooit lopen muiten, geen raar gedrag vertoond en wilde heel graag slagen bij PSV. Maar hij voelt zelf het beste aan of die kans groot is bij PSV en zal dat mede hebben bepaald door de manier waarop met hem is gesproken over zijn toekomst bij psv en hoe graag ze met hem wilde verlengen.
 
Jammer dat hij gaat, maar voor zijn carrière denk ik wel het beste gezien onze hoeveelheid buitenspelers die een stuk verder zijn dan hij is. Hoop voor hem dat hij doorbreekt bij AZ. (Y)
 
Grootste talent uit van de A-jeugd/Jong-PSV samen met Ihattaren. Dit had ik dus echt niet verwacht.

De aankoop van Bruma wordt nu nog verdrietiger, wat een verlies.
19 jaar en luttele minuten meegedaan terwijl er legio jeugdspelers wel de kans krijgen. Volgens mij is dit verlies niet zo groot. Daarbij als mr niet het geduld heeft om op kansen te wachten dan prima toch. Veel plezier in Alkmaar.
 
Je kunt moeilijk zeggen dat jeugdspelers geen kansen krijgen bij PSV. En als ze niet in eerste instantie bij het eerste kunnen aansluiten, dan is verhuur best een optie.
Ik gok op een gevalletje “ik wil nu”, terwijl hij er nog niet klaar voor is.
 
Na er nog eens een nacht over geslapen te hebben moet ik aangeven nog erg 'ziek' te zijn van deze transfer. We zien hier een groot talent de deur uit lopen voor een appel en een ei, simpelweg omdat we zelf een dramatisch beleid hebben gevoerd waarbij we de jeugd hebben verwaarloosd op bepaalde posities.

Jammer dat Aboukhlal geen geduld meer had, maar te begrijpen in zijn situatie. Vanuit AZ oogpunt slim gehandeld natuurlijk. Een groot talent opgepikt voor een enorm laag bedrag, dat ervoor zorgt dat zelfs bij verkoop van Stengs, de selectie nog altijd op orde is. Gezien ze dan nog altijd voldoende buitenspelers hebben (lees je mee John?)

Vraag voor mij is echter wel: Heeft PSV geleerd van de situatie Angelino en gebruikt het dergelijke strategische onderhandelingskunsten nu zelf ook voor de uitgaande transfers? Een transfer van Zakaria Aboukhlal dient gepaard te gaan met een hoog doorverkoop % (check!) maar beschikken we ook over een terugkoopclausule voor een laag bedrag?

Zo niet, hebben we onszelf weer enorm laten piepelen, dit maal zelfs door nota bene A f*cking' Z. AZ dames en heren, onderhandeld slimmer dan wij. Prachtig nieuws zo op de dinsdagmorgen...
 
Wow, wtf. Jammer dat wij deze jongen niet hebben opgehaald. Zeer gecharmeerd van hem - dit was er weer eentje waarbij ik dacht: hoe komt PSV opeens aan zo bizar veel talent.

Om eerlijk te zijn vind ik hem nog iets meer klasse hebben dan Gakpo, die weliswaar een beter schot heeft maar minder snelheid, wat me voor een buitenspeler een belangrijker wapen lijkt. Enfin, om (talentvolle) buitenspelers hoeven jullie je niet echt druk te maken, daar niet van. Blijft imo toch zonde.
 
Wow, wtf. Jammer dat wij deze jongen niet hebben opgehaald. Zeer gecharmeerd van hem - dit was er weer eentje waarbij ik dacht: hoe komt PSV opeens aan zo bizar veel talent.

Om eerlijk te zijn vind ik hem nog iets meer klasse hebben dan Gakpo, die weliswaar een beter schot heeft maar minder snelheid, wat me voor een buitenspeler een belangrijker wapen lijkt. Enfin, om (talentvolle) buitenspelers hoeven jullie je niet echt druk te maken, daar niet van. Blijft imo toch zonde.
Ja als ie niet wil tekenen dan wil ie niet tekenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan