Yvon Mvogo (K), Gehuurd van RB Leipzig

Hoetierick

Administrator
Administrator
PSV heeft doelman Yvon Mvogo voor twee seizoenen gehuurd van RB Leipzig. De 26-jarige Zwitser heeft de medische keuring goed doorstaan en traint vanochtend voor het eerst met de groep van trainer Roger Schmidt. "Mvogo is een veelzijdige doelman die direct de concurrentie aan kan", zegt Technisch Manager John de Jong van PSV.

7a2230b3-64b4-45ee-a079-3e07bcdd8303_200824PZ24154.jpg


RB LeipzigMvogo signeerde afgelopen weekend een nieuw contract bij RB Leipzig. De Jong: “Dat was een voorwaarde voor hen om met een vertrek in te stemmen en het zorgde voor een aantrekkelijke constructie voor ons. Ze hebben meegedacht en daar zijn we erg blij mee.”
DoelmannenMet Zoet, Unnerstall, Jurjus en de nieuweling Mvogo heeft PSV nu vier doelmannen voor de A-selectie. “Voor Jurjus is concrete belangstelling en met Zoet hebben we eerder al afspraken gemaakt over zijn toekomst”, licht De Jong toe. “Hij heeft bij ons aangegeven dat hij openstaat voor een buitenlands avontuur en daar hebben we respect voor. Jeroen heeft namelijk een flinke staat van dienst, hij was basisspeler in drie kampioensploegen. Wij moeten echter wel verzekerd blijven van meerdere goede doelmannen. We hebben Robbin Ruiter aan Willem II verkocht en door de komst van Mvogo zijn we nog steeds voorbereid op eventuele mutaties in het keepersbestand.”
'Voel vertrouwen'

De Zwitserse doelman zelf kijkt uit naar zijn nieuwe avontuur in Eindhoven. “Ik hoop bij PSV te kunnen tonen dat ik er klaar voor ben om bij een topclub eerste keeper te worden. Alle betrokken partijen hebben bewust voor een verhuur van twee seizoenen gekozen. Dat geeft rust, maar het geeft tevens aan dat ze het bij PSV in me zien zitten. Het is aan mij om dit vertrouwen waar te maken.”
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Mooi man, hebben we strak 6 keepers en 16 middenvelders, genoeg spelers voor twee elftallen :FP:
 
Dit geeft i.i.g. in deze fase weinig blijk van vertrouwen, bijzonder dat hier dan zoveel over uitlekt terwijl het bij andere posities doodstil is. Met name dat, het beperkte budget en de behoefte aan versterking op andere posities doet me twijfelen aan of dit überhaupt waar is.

Nu een keeper huren voor een jaar met Unnerstall en Zoet in je selectie zou echt voor mij een onbegrijpelijke zet zijn.
 
Dit geeft i.i.g. in deze fase weinig blijk van vertrouwen, bijzonder dat hier dan zoveel over uitlekt terwijl het bij andere posities doodstil is. Met name dat, het beperkte budget en de behoefte aan versterking op andere posities doet me twijfelen aan of dit überhaupt waar is.

Nu een keeper huren voor een jaar met Unnerstall en Zoet in je selectie zou echt voor mij een onbegrijpelijke zet zijn.
Die zou ik pas begrijpen als Zoet en/of Unnerstall verkocht worden. Beiden zijn niet onomstreden, dus ik snap dat Schmidt misschien een ander soort keeper wil. Maar 3 “eerste” keepers is wel erg veel...
 
Die zou ik pas begrijpen als Zoet en/of Unnerstall verkocht worden. Beiden zijn niet onomstreden, dus ik snap dat Schmidt misschien een ander soort keeper wil. Maar 3 “eerste” keepers is wel erg veel...

Het is geen geheim dat Schmidt een 'mee voetballende' keeper wil, en dat is Zoet niet, en Unnerstall al helemaal niet. Da's echt een pure lijnkeeper.
Als je 'hoog' wilt spelen, moet alles meeschuiven. Je hebt een keeper nodig die niet nerveus is als er tussen hem en de CV"s veerig meter zit.
 
Ik snap dat doelman niet de prio heeft als je naar de selectie kijkt. Toch ben ik positief om deze geruchten te horen.

1. Duidelijk dat Schmidt zijn visie deelt en dat hier (hopelijk) naar geluisterd kan worden. Dat geeft hoopt dat hij de juiste spelers krijgt.

2. Ik denk ook zeker dat zowel Zoet als Unnerstall prima te gebruiken zijn maar het is geen top. Vergeet niet als er een nieuwe keeper komt dan is het vrij zeker dat Zoet en/of Unnerstall vertrekt.

Ik ben blij dat ze ook aan het kijken zijn om posities te verbeteren die wellicht niet direct prio hebben. Als er aan het einde van de transferperiode een maar een goed team staat. Liever nu een keeper halen dan dadelijk janken omdat Zoet weer een lange afstandschot doorlaat of Unnerstall de bal weer verspeeld met het mee voetballen.
 
Dat betekent dus dat Zoet en Jurjus gaan vertrekken... En ik weet niet wat Unnerstall nu zou willen. Feit is wel dat Unnerstall van de nu aanwezige keepers de minst geschikte is voor het nieuwe systeem van PSV, qua meevoetballen... Dus als Mvogo dan geblesseerd is, is Unnerstall dan de aangewezen persoon om hem te vervangen?

Plus: ik hoop dat dit wel pas het eerste signaal van doorpakken is door JdJ c.s. Graag ook nog die LB, RCV en dynamische middenvelder!
 
Ik blijf het jammer vinden dat de eerste versterking gehaald is voor een positie war de nood minder hoog is, maar goed.

Nou ja, nood minder hoog: áls er dan eens een bal achter de hoog staande verdediging valt (en dat zal, zeker in het begin, vast nog regelmatig gebeuren), dan is met Zoet en Unnerstall de nood wellicht toch best hoog!
 
Wel positief dat ze zelfs zo`n ingreep doen om de speelstijl van Schmidt mogelijk te maken. Jammer voor Unnerstal, positieve gast met waanzinnige reflexen. Mvogo doet echter niet voor hem onder als ik op Youtube kijk.

Dit was vooral lekker geweest als er el een linksback en middenvelder gepresenteerd waren. Hopelijk verkopen we dan Zoet voor een mooi bedrag. Dat zou voor hem mooi zijn en wij kunnen die knaken goed gebruiken.
 
Hopelijk wel met optie tot koop, of je moet hem transfervrij over kunnen nemen na dit jaar, maar dan zou deze huurtransfer heel apart zijn vanuit RB Leipzig's perspectief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan