Yorbe Vertessen (A)

Vertessen heeft gewenste transfer binnen: vertrek bij PSV bevestigd​



PSV is Yorbe dankbaar voor zijn inzet en toewijding van de afgelopen vijftien seizoenen en verleent hem de vrijgeleide om zijn gewenste transfer te kunnen maken. Succes in je verdere carrière, Yorbe.

De manier waarop verdient geen schoonheidsprijs. Het is gênant.
Erg jammer dat het zo heeft moeten gaan.

Nou heeft jurist het geheel ook wel genanter gemaakt dan nodig was, met dat verhaal over t kopen van een trainingspak.

Maargoed, de afspraken die zijn gemaakt, daar is alles van afhankelijk of PSV wel of niet goed heeft gehandeld in deze, en idem voor kamp Vertessen.
 
Wijs besluit om hem na deze soap nu toch vrij te geven. Geen wereld speler. Was nuttig. Zeer gevaarlijk met z’n snelheid maar weinig effectief voor wat wij nodig hebben. Was fijn geweest om tot einde vh seizoen erbij te hebben. Maar helaas.

Succes Yorbe!
 
Als ik die beelden zie van vroeger ook, dan snap ik steeds minder van zijn vurige wens/eis om nu weg te willen, als je eindelijk kampioen kan worden met de club waar je al zo lang zit.

Kan me niet voorstellen dat dat enkel om de factor speeltijd is gegaan.
Ik snap het wel. Met Noa Lang, Lozano, Bakayoko, Tilman in de selectie. Dan speel je relatief weinig komend seizoen. Tuurlijk met Noa geblesseerd was er nog een kans.

Maar op zijn leeftijd moet je gewoon minuten maken. Union is vlgms een mooie club voor hem. Krijgt waarschijnlijk ook een beter salaris en wat tekent geld. Ik snap het wel. Een Vertessen moet geluk hebben dat de juist club voor hem zou komen in de zomer. Kampioen worden is mooi. Maar een half jaar knallen in de Bundesliga zal hem meer opleveren.


Ik hoop dat Vertessen slaagt. Voor de top lijkt hij me niet geschikt. Maar er zijn best clubs waarin hij een belangrijke rol kan vervullen. Bij PSV was het een wapen maar ook de derde/vierde keus als iedereen fit was. Hij kwam gewoon net te kort voor PSV. Dat kan gebeuren.
 
Het is ook gewoon een doodsaaie speler. Zal zeker en vast zijn talenten hebben, maar ik heb nog nooit zoiets gehad van nou ik ga er eens even lekker voor zitten, want Vertessen komt binnen de lijnen.
 
Als ik die beelden zie van vroeger ook, dan snap ik steeds minder van zijn vurige wens/eis om nu weg te willen, als je eindelijk kampioen kan worden met de club waar je al zo lang zit.

Kan me niet voorstellen dat dat enkel om de factor speeltijd is gegaan.
Gaat waarschijnlijk puur om geld, hij heeft een goede periode achter de rug en kan waarschijnlijk nu een goed salaris krijgen. Niet de gok willen nemen dat er aan het einde van het seizoen een even goede, of betere aanbieding komt. Goed kans dat hij met dit contract zich financieel onafhankelijk speelt.
Sorry, maar ik heb er nog begrip voor ook.
 
Nou ben ik wel heel erg benieuwd welk koopje dat PSV heeft binnen gehaald.. Als je Vertessen voor dat hele lage bedrag verkoopt moet het wel een kei van een vervanger zijn! Doet me denken aan Hoekstra en Zenden waarbij Hoekstra uiteindelijk naar Ajax ging en niet Zenden :)
 
Tja Yorbe, domme keuze heb je gemaakt. Eindhoven, waar je landskampioen kon gaan worden na 15 jaar je carriere hier opbouwen en CL speelt, inruilen voor een degradatiestrijd, waarin de trainer logischerwijs vaker kiest voor spelers die al ervaring hebben in de Bundesliga en het team zelf. De appeal van deze move snap ik tot op heden sowieso nog niet. Ja, je speelt in een grotere competitie, maar bij een club die vrij troosteloos in het rechterrijtje bivakkeert. Union is gewoon als ploeg minder dan PSV en speelt geen Europees voetbal, in ieder geval niet volgend seizoen. Als hij was gebleven waren er genoeg minuten voor hem gekomen, waaronder basisplaatsen. Dan had hij zijn stats nog mooi op kunnen vijzelen en misschien nog wel wat in de CL kunnen laten zien. Dan waren er wel grotere clubs gekomen in de zomer. Niet de top, maar bijvoorbeeld een wat stabielere Bundesliga club, of misschien wel een PL club. En wat betreft die eenheid? Volgens mij gaat het bij PSV prima, dus dat zal wel meevallen.
 
Tja Yorbe, domme keuze heb je gemaakt. Eindhoven, waar je landskampioen kon gaan worden na 15 jaar je carriere hier opbouwen en CL speelt, inruilen voor een degradatiestrijd, waarin de trainer logischerwijs vaker kiest voor spelers die al ervaring hebben in de Bundesliga en het team zelf. De appeal van deze move snap ik tot op heden sowieso nog niet. Ja, je speelt in een grotere competitie, maar bij een club die vrij troosteloos in het rechterrijtje bivakkeert. Union is gewoon als ploeg minder dan PSV en speelt geen Europees voetbal, in ieder geval niet volgend seizoen. Als hij was gebleven waren er genoeg minuten voor hem gekomen, waaronder basisplaatsen. Dan had hij zijn stats nog mooi op kunnen vijzelen en misschien nog wel wat in de CL kunnen laten zien. Dan waren er wel grotere clubs gekomen in de zomer. Niet de top, maar bijvoorbeeld een wat stabielere Bundesliga club, of misschien wel een PL club. En wat betreft die eenheid? Volgens mij gaat het bij PSV prima, dus dat zal wel meevallen.
Hij speelt vrijwel niet of nauwelijks bij Union Berlin. :rolleyes:
 
Tja Yorbe, domme keuze heb je gemaakt. Eindhoven, waar je landskampioen kon gaan worden na 15 jaar je carriere hier opbouwen en CL speelt, inruilen voor een degradatiestrijd, waarin de trainer logischerwijs vaker kiest voor spelers die al ervaring hebben in de Bundesliga en het team zelf. De appeal van deze move snap ik tot op heden sowieso nog niet. Ja, je speelt in een grotere competitie, maar bij een club die vrij troosteloos in het rechterrijtje bivakkeert. Union is gewoon als ploeg minder dan PSV en speelt geen Europees voetbal, in ieder geval niet volgend seizoen. Als hij was gebleven waren er genoeg minuten voor hem gekomen, waaronder basisplaatsen. Dan had hij zijn stats nog mooi op kunnen vijzelen en misschien nog wel wat in de CL kunnen laten zien. Dan waren er wel grotere clubs gekomen in de zomer. Niet de top, maar bijvoorbeeld een wat stabielere Bundesliga club, of misschien wel een PL club. En wat betreft die eenheid? Volgens mij gaat het bij PSV prima, dus dat zal wel meevallen.
Je nest bevuilen noemen we zoiets.
 
Yorbe beseft dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt, moet dat aan zichzelf verkopen, en komt daarom met iets op de proppen wat in zijn nieuwe omgeving beter is dan in zijn oude. Een (kleine) trap na wil ik het niet eens noemen.

Ik vind het oprecht jammer dat hij niet is gebleven. Hij werd hier gewaardeerd om zijn bijdrage, was kind van de club. Hij had echt in de zomer pas moeten gaan.
 
Yorbe beseft dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt, moet dat aan zichzelf verkopen, en komt daarom met iets op de proppen wat in zijn nieuwe omgeving beter is dan in zijn oude. Een (kleine) trap na wil ik het niet eens noemen.

Ik vind het oprecht jammer dat hij niet is gebleven. Hij werd hier gewaardeerd om zijn bijdrage, was kind van de club. Hij had echt in de zomer pas moeten gaan.
Bekruipt mij dan het gevoel dat er meer gespeeld moet hebben dan slechts speeltijd. Misschien lag hij niet lekker in de groep of zijn er achter de schermen andere zaken gebeurd waardoor hij hier niet meer wilde zijn. Ik zou anders oprecht niet weten waarom hij per se nu ineens van een uiterst succesvol schip moest springen, terwijl het in de zomer zoveel logischer was geweest om dan via de voordeur te vertrekken en een club uit te kiezen waar je de voorbereiding op een nieuw seizoen mee kan maken. Om de speeltijd? Echt niet, of had hij echt verwacht meteen onomstreden basisspeler te zijn in de Bundesliga?
 
.
Bekruipt mij dan het gevoel dat er meer gespeeld moet hebben dan slechts speeltijd. Misschien lag hij niet lekker in de groep of zijn er achter de schermen andere zaken gebeurd waardoor hij hier niet meer wilde zijn. Ik zou anders oprecht niet weten waarom hij per se nu ineens van een uiterst succesvol schip moest springen, terwijl het in de zomer zoveel logischer was geweest om dan via de voordeur te vertrekken en een club uit te kiezen waar je de voorbereiding op een nieuw seizoen mee kan maken. Om de speeltijd? Echt niet, of had hij echt verwacht meteen onomstreden basisspeler te zijn in de Bundesliga?
Ik kan niks anders bedenken dan salaris eerlijk gezegd. Je hebt het over speeltijd maar hij wist dat Noa Lang niet inzetbaar was. Wat zijn kans op speeltijd goed doet. Hij heeft in de CL gespeeld etc.
Dus dat kan bijna geen reden zijn.
Ik denk dat het salaris is en verder is ie een enorme oen dat ie daar is gaan voetballen ipv psv. Dat wel..
 
.

Ik kan niks anders bedenken dan salaris eerlijk gezegd. Je hebt het over speeltijd maar hij wist dat Noa Lang niet inzetbaar was. Wat zijn kans op speeltijd goed doet. Hij heeft in de CL gespeeld etc.
Dus dat kan bijna geen reden zijn.
Ik denk dat het salaris is en verder is ie een enorme oen dat ie daar is gaan voetballen ipv psv. Dat wel..
Ik heb weleens een salaris site voorbij zien komen waar Yorbe stijf onderaan stond qua verdiensten. Was toen iets van 50k per jaar terwijl zelfs oppegard en Sambo meer kregen.

Edit: hier zit die nog wel boven oppegard

 
Terug
Bovenaan Onderaan