Willy van de Kerkhof

040

Supporter
Deze held won met PSV zowel de Uefa Cup in '78 en de Europa Cup 1 in '88. Zijn fameuze "jagen" heeft menige tegenstanders in een lastig parket gebracht. Een echte brabantse held !
 
Onze trouwe stofzuiger. Een techniek als een lantaarnpaal, maar o wat compenseerde hij dat door inzet en mentaliteit.
 
Ja, al koos hij veel te vroeg voor de pegels in Griekenland en later Hong Kong. Had bij PSV moeten blijven. Carriere is uiteindelijk als een nachtkaars uitgegaan.
 
Toch onderdeel van de beroemdste eeneiige voetbaltweeling van Nederland. Samen met De Boertjes en in iets mindere mate De Nooijertjes.
Willy was in april 1988 in de return halve finale tegen Real Madrid nog stand-in voor de geschorste Ronald Koeman, deed dat op zijn oude dag heel erg naar behoren en leverde zo een bijdrage aan het veroveren van de EC1.
Heeft na Van der Kuijlen de meeste actieve voetbaljaren als PSV-er.
 
Ik word een beetje moe van die gasten, jullie ook?
Ze denken alle wiisheid in pacht te hebben.

Tuurlijk is het beschamend als supporters hun eigen spelers uitfluiten, gelukkig betrof het bij Engelaar slechts een kleine groep!

Broers Van de Kerkhof balen van PSV-fans

PSV kende een uitstekend weekend. De Eindhovenaren speelden niet oogstrelend, maar wonnen wel en zagen bovendien concurrenten AZ en Ajax punten verspelen. De broers Van de Kerkhof zijn dan ook tevreden.

Willy had begrip voor het mindere spel van de Eindhovenaren. "Dat is vaak zo na een interlandweek. Dan komen spelers wat anders, vermoeider terug dan normaliter. Een slechte wedstrijd winnen is ook een kwaliteit om verder te komen", zegt hij tegen Omroep Brabant.

Minder begrip had Van de Kerkhof voor de supporters. "Je hebt in een seizoen altijd wat wedstrijden die minder zijn. Maar eigenlijk moeten we de ploeg dan juist ondersteunen en geen fluitconcert geven."

Broer René sloot zich daar volledig bij aan en vond vooral het fluitconcert voor Orlando Engelaar opmerkelijk. "Het spel was niet denderend, maar goed je wint en dat is het belangrijkste", concludeerden de twee clubiconen.
 
Ja, ik krijg er een beetje een 'Waldorf and Statler-gevoel' bij zo langzamerhand.:shifty:
 
Ik dacht persoonlijk hetzelfde. Ik was een beetje klaar met de heren (of een van de twee, ik heb eigenlijk geen idee) toen ze riepen dat Rutten maar weg moest. Komt misschien ook omdat ik ze nooit heb meegemaakt tijdens hun carriere en daarom geen 'emotionele' band met ze heb.
 
Ik heb ze nog wel zien spelen en daar was niets mis mee, maar niemand zit op het commentaar van die gasten te wachten.
Vind ik ook vaak van van Breukelen maar hij zit nog in de RvC dus heeft meer recht van spreken!
 
Ik heb ze nog wel zien spelen en daar was niets mis mee, maar niemand zit op het commentaar van die gasten te wachten.
Vind ik ook vaak van van Breukelen maar hij zit nog in de RvC dus heeft meer recht van spreken!

Ik vind het wel leuk dat wij tenminste ook een figuur (in dit geval 2 figuren) hebben die elke maandag even over de club mopperen :). Feijenoord heeft Willem, Ajax heeft Johan en wij Rene&Willy. Prima toch?
 
Ze hebben er ooit voor gezorgd dat er publiek wegliep bij "dit was het nieuws"
Topamusement!
 
Die mannen komen volgens mij geregeld bij Omroep Brabant aan bod? Dan is het niet meer dan logisch dat regelmatig een quote opduikt. Dat is nu eenmaal zo.

Wat dit betreft hebben ze natuurlijk helemaal gelijk.
 
Kerkhofjes: "Goed dat Advocaat stopt"


Willy van de Kerkhof vindt het een goede zaak dat Dick Advocaat hoogstwaarschijnlijk stopt bij PSV.
Technisch manager Marcel Brands sprak zondagavond in Studio Voetbal de verwachting uit dat Advocaat zijn contract in Eindhoven niet verlengt. "Ik vind dat een goede beslissing", zegt Willy, oud-speler van PSV, in zijn wekelijkse analyse bij Omroep Brabant.

"Ik denk dat Cocu en Faber PSV in een rustiger vaarwater kunnen gaan leiden. Er was misschien nu wat teveel druk en Dick is ook geen achttien meer. Laat Dick maar dik van zijn pensioen genieten."

Advocaat kan afscheid nemen met een titel. Dan moet Ajax wel komende zondag verslagen worden. "Ik denk gewoon dat het alles of niks wordt voor PSV. We moeten allemaal in goede vorm zijn en een beetje geluk hebben, want Ajax speelt op dit moment gewoon heel goed. Maar ik denk dat we kunnen winnen. Je kunt beter alles proberen en verloren dan niks geprobeerd en een gelijkspelletje of een nederlaag", aldus Willy.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Kerkhofjes: "Goed dat Advocaat stopt"

Willy van de Kerkhof .............. aldus Willy.

Ja? Wil je zeggen dat je het hier mee eens bent? Of juist niet? Willy, goede stofzuiger, maar zijn analytisch vermogen en open deur-uitspraken waardeer ik niet zo enorm. Willy kan misschien beter zelf van zijn pensioen gaan genieten, ook hij is tenslotte geen achttien meer. En zijn broer ook niet. ;)
 
Ja? Wil je zeggen dat je het hier mee eens bent? Of juist niet? Willy, goede stofzuiger, maar zijn analytisch vermogen en open deur-uitspraken waardeer ik niet zo enorm. Willy kan misschien beter zelf van zijn pensioen gaan genieten, ook hij is tenslotte geen achttien meer. En zijn broer ook niet. ;)

Haha, nee ik gaf er geen waarde oordeel aan. Vind de uitspraken van de gebroeders vaak echter zo grappig dat het me leuk leek ze eens wat frequenter hier te posten. Altijd leuk om ze op een rij te hebben (of zoals de Kerkhofjes, ze niet allemaal op een rij te hebben). Leek me een topic waard en toen zag ik dat deze er al was. :)
 
Haha, nee ik gaf er geen waarde oordeel aan. Vind de uitspraken van de gebroeders vaak echter zo grappig dat het me leuk leek ze eens wat frequenter hier te posten. Altijd leuk om ze op een rij te hebben (of zoals de Kerkhofjes, ze niet allemaal op een rij te hebben). Leek me een topic waard en toen zag ik dat deze er al was. :)

Aha, mooi, geaccepteerd. Lachen kan inderdaad geen kwaad. Zouden ze er eigenlijk geld voor krijgen?
 
Aha, mooi, geaccepteerd. Lachen kan inderdaad geen kwaad. Zouden ze er eigenlijk geld voor krijgen?

Geloof dat ze bij omroep Brabant vast in een programma zitten toch? Dan zullen ze daar wel een vergoeding voor krijgen.
Maar in principe verdienen ze met een omweg natuurlijk altijd geld aan zulk soort dingen. Ben en blijf je in het nieuws dan ben en blijf je bekend.
Dat levert je weer schnabbels en reclame's op.
 
Ik heb ze nog wel zien spelen en daar was niets mis mee, maar niemand zit op het commentaar van die gasten te wachten.
Vind ik ook vaak van van Breukelen maar hij zit nog in de RvC dus heeft meer recht van spreken!
Ja zullen we maar alle ex-psvers die enige vorm van kritiek hebben een spreekverbod opleggen? Want de kritiek is ook zoooo onterecht....ja laten we dat maar doen. Dan zijn we ook maar een klein provincieclubje zonder iconen en helden. Maar dan ook niet piepen als je door de rest van het land als zodanig wordt behandeld!
 
Heerlijk toch als je zo geen verstand van iets hebt en toch gewoon mag blaten in de media?

In de Telegraaf stonden weer leuke dingen. K. Perez denkt dat PSV binnen 20 minuten een rode kaart krijgt. Na het paginagrote artikel waarin Kuipers als vijand van PSV werd neergezet, lijkt mij hier een opzetje aanwezig.

PSV moet kennelijk van tevoren op de kast en denken dat Kuipers het gaat vergallen zodat ze te heftig gaan protesteren. Klusje voor de gedragsdeskundigen om deze media-opzet te bespreken. Ik vond onze spelers trouwens zeer bekwaam in de wedstrijd tegen Roda. Al het getreiter van de nicht in het paars ontlokte geen reactie. Goed gedaan.

Verder meent Willy dat Cillessen een wereldkeeper is, beter dan Van der Sar, Cech en Schmeichel samen. Niet te passeren deze gast.

Goed gedaan Willy. Nu is de carriere van Cillessen afhankelijk van deze ene wedstrijd. Verprutst hij het, verkruimelt hij onder de druk, kan hij direct bij het afval. Het is de dood of de gladiolen voor Cillessen. Spannend!
 
Terug
Bovenaan Onderaan