Willem II - PSV | Zondag 9 mei | Eindstand 0-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb Sangaré eigenlijk best vaak naar achteren zien gaan in wedstrijden van PSV waarbij hij tussen Teze en Boscali stond in de opbouw. Misschien dat hij daar nu langer bleef staan doordat Van Ginkel meer naar voren wil staan dan een Rosario.
Dit is al het hele seizoen zo idd. In balbezit spelen we helemaal niet altijd zo 4222.
 
Dit is al het hele seizoen zo idd. In balbezit spelen we helemaal niet altijd zo 4222.

Als dat zo zou zijn, zou Max niet zo vaak in de problemen moeten komen. Als Sangaré tussen de verdedigers komt te staan, zouden Viergever/Boscagli dat makkelijker moeten kunnen opvangen, bij balverlies.

De heatmap van februari gaf aan dat Rosario toch echt meer ‘tussen’ de verdedigers komt dan Sangaré. Op dezelfde heatmap zie je Teze/Viergever (lees: Boscagli) ook ontzettend dicht tegen elkaar staan, waardoor gigantische ruimtes ontstaan in de driehoek Dumfries/Rosario/Teze aan de ene kant en Max/Viergever/Sangaré aan de andere kant. Dat lost zich nu blijkbaar op wanneer Sangaré zich ertussen frummelt en Teze/Viergever naar buiten duwt, oftwel de ruimte induwt.
En dat is goed.

Zowel in balbezit, als bij balverlies.
Lees ik hier.

Of Willem 2 was onstellend zwak, kan ook, en hebben we het sterke verdedigingsblok Rosario/Sangaré binnenkort weer keihard nodig tegen het sterkere PEC.
 
Laatst bewerkt:
Als dat zo zou zijn, zou Max niet zo vaak in de problemen moeten komen. Als Sangaré tussen tussen de verdedigers komt te staan, zouden Viergever/Boscagli dat makkelijker moeten kunnen opvangen, bij balverlies.

De heatmap van februari gaf aan dat Rosario toch echt meer ‘tussen’ de verdedigers komt dan Sangaré. Op dezelfde heatmap zie je Teze/Viergever ook ontzettend dicht tegen elkaar staan, waardoor gigantische ruimtes ontstaan in de driehoek Dumfries/Rosario/Teze aan de ene kant en Max/Viergever/Sangaré aan de andere kant. Dat lost zich nu blijkbaar op wanneer Sangaré zich ertussen frummelt en Teze/Viergever (Boscagli) naar buiten duwt, oftwel de ruimte induwt.
En dat is goed.
Klopt dat niet alleen Sangare inzakt, soms ook Rosario inderdaad. Van mij mag het iig vaker gebeuren dat 1 van die controleurs naar achteren gaat, maar het is niet zo dat het nooit gebeurde. Teze en vooral ook Boscagli zijn prima aan de bal, dus het lijkt mij goed al zij wat verder uit elkaar spelen en om en om kunnen indribbelen. Helpt de backs inderdaad ook, omdat de ruimte veer kleiner wordt.
 
Als dat zo zou zijn, zou Max niet zo vaak in de problemen moeten komen. Als Sangaré tussen de verdedigers komt te staan, zouden Viergever/Boscagli dat makkelijker moeten kunnen opvangen, bij balverlies.

De heatmap van februari gaf aan dat Rosario toch echt meer ‘tussen’ de verdedigers komt dan Sangaré. Op dezelfde heatmap zie je Teze/Viergever (lees: Boscagli) ook ontzettend dicht tegen elkaar staan, waardoor gigantische ruimtes ontstaan in de driehoek Dumfries/Rosario/Teze aan de ene kant en Max/Viergever/Sangaré aan de andere kant. Dat lost zich nu blijkbaar op wanneer Sangaré zich ertussen frummelt en Teze/Viergever naar buiten duwt, oftwel de ruimte induwt.
En dat is goed.

Zowel in balbezit, als bij balverlies.
Lees ik hier.
Hoe zie je dat precies op een heatmap?
In aanval, wanneer een cvm terugzakt tussen de centrale verdedigers in balbezit dan zal het gebied halverwege de eigen helft geler/roder worden.
Maar dat is sowieso ongeveer het gebied waar cvms staan, dus hoe zie je het terug op de heatmap?
 
Als dat zo zou zijn, zou Max niet zo vaak in de problemen moeten komen. Als Sangaré tussen de verdedigers komt te staan, zouden Viergever/Boscagli dat makkelijker moeten kunnen opvangen, bij balverlies.

De heatmap van februari gaf aan dat Rosario toch echt meer ‘tussen’ de verdedigers komt dan Sangaré. Op dezelfde heatmap zie je Teze/Viergever (lees: Boscagli) ook ontzettend dicht tegen elkaar staan, waardoor gigantische ruimtes ontstaan in de driehoek Dumfries/Rosario/Teze aan de ene kant en Max/Viergever/Sangaré aan de andere kant. Dat lost zich nu blijkbaar op wanneer Sangaré zich ertussen frummelt en Teze/Viergever naar buiten duwt, oftwel de ruimte induwt.
En dat is goed.

Zowel in balbezit, als bij balverlies.
Lees ik hier.

Of Willem 2 was onstellend zwak, kan ook, en hebben we het sterke verdedigingsblok Rosario/Sangaré binnenkort weer keihard nodig tegen het sterkere PEC.
Maar als de tegenstander heel verdedigend speelt, gaat uiteindelijk ook Sangaré (of Rosario) aansluiten. Dan blijven alleen Teze en Boscagli over en is PSV erg kwetsbaar in de omschakeling.
 
Maar als de tegenstander heel verdedigend speelt, gaat uiteindelijk ook Sangaré (of Rosario) aansluiten. Dan blijven alleen Teze en Boscagli over en is PSV erg kwetsbaar in de omschakeling.
Dan ligt het dus aan de coaching in het veld! Sangare mag in deze Ca 10-15 meter voor de centrale verdedigers spelen om de afvallende bal op te vangen. Gaat hij verder dan valt er een gat waar de tegenstander simpel doorheen kan lopen (zie de 0-1 van Heerenveen) dus de centrale verdedigers moeten dan hun mond open trekken en halt roepen!
 
Maar als de tegenstander heel verdedigend speelt, gaat uiteindelijk ook Sangaré (of Rosario) aansluiten. Dan blijven alleen Teze en Boscagli over en is PSV erg kwetsbaar in de omschakeling.

Uiteindelijk, dat is het juiste woord. Het is een beetje schijnaansluiten.
 
Hoe zie je dat precies op een heatmap?
In aanval, wanneer een cvm terugzakt tussen de centrale verdedigers in balbezit dan zal het gebied halverwege de eigen helft geler/roder worden.
Maar dat is sowieso ongeveer het gebied waar cvms staan, dus hoe zie je het terug op de heatmap?

Naar de wedstrijd kijken, % balbezit en dan de kleurtjes bekijken. Dan krijg ik wel een behoorlijk goed beeld van het totale gebied waar de speler komt.
Als de tegenstander weinig de bal heeft en na afloop zie ik aan de heatmap dat Rosario dicht bij Teze heeft gestaan, weet ik genoeg.
 
Naar de wedstrijd kijken, % balbezit en dan de kleurtjes bekijken. Dan krijg ik wel een behoorlijk goed beeld van het totale gebied waar de speler komt.
Als de tegenstander weinig de bal heeft en na afloop zie ik aan de heatmap dat Rosario dicht bij Teze heeft gestaan, weet ik genoeg.
Maar je weet niet op welk moment wie waar stond.
 
Wordt het voetbal eigenlijk niet kapot geanalyseerd?

Kleurtjes, procenten, heatmaps, laptops.
Hoe passen ' leiderschap, passie, inzet, mentaliteit, professionaliteit' eigenlijk in deze analyses?

Ik krijg bijvoorbeeld niet zelden de indruk dat (jonge) voetballers meer bezig zijn met hun statistieken dan met hun bijdrage aan de teamprestatie.

Die ene keer dat Madueke bijvoorbeeld meesprint met de opkomende back van de tegenstander, en zijn mogelijk beslissende pass er uit haalt met een sliding, waarbij de grasplaggen om zijn oren vliegen, zijn zicht wordt belemmerd vanwege het snot voor zijn ogen, waarbij zijn hartslag de 200 aantikt, en waarbij Denzel hem vervolgens feliciteert.

( Okee, ik overdrijf ;) )

Maar, mijn punt: Hoe zie je dit terug in de statistieken en in de laptop?

Die ene actie die voor het team belangrijk is, maar voor de neutrale toeschouwer nauwelijks zichtbaar is?
 
Wordt het voetbal eigenlijk niet kapot geanalyseerd?

Kleurtjes, procenten, heatmaps, laptops.
Hoe passen ' leiderschap, passie, inzet, mentaliteit, professionaliteit' eigenlijk in deze analyses?

Ik krijg bijvoorbeeld niet zelden de indruk dat (jonge) voetballers meer bezig zijn met hun statistieken dan met hun bijdrage aan de teamprestatie.

Die ene keer dat Madueke bijvoorbeeld meesprint met de opkomende back van de tegenstander, en zijn mogelijk beslissende pass er uit haalt met een sliding, waarbij de grasplaggen om zijn oren vliegen, zijn zicht wordt belemmerd vanwege het snot voor zijn ogen, waarbij zijn hartslag de 200 aantikt, en waarbij Denzel hem vervolgens feliciteert.

( Okee, ik overdrijf ;) )

Maar, mijn punt: Hoe zie je dit terug in de statistieken en in de laptop?

Die ene actie die voor het team belangrijk is, maar voor de neutrale toeschouwer nauwelijks zichtbaar is?
Statistieken , kleurtjes , pionnetjes plaatsen , analyses en % ......................
Ik zie dat het bij PSV zo goed als voor geen meter loopt en dat goed aanvallend voetbal aan ons voorbij ging .
Oeverloos tikken , traag in de breedte en achteruit breien .............en een straatlengte achterliggen op de kampioen .
Transfers die geen versterking zijn een trainer die blijkbaar absoluut zijn systeem er wil inrammen ondanks dat spelers dit blijkbaar niet smaken .
Dit laatste veel belangrijker dan al dat statistisch geleuter :confused:(sorry) .
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan