Wielrennen

De winnaar van de etappe gisteren, Girmay stapt af in de Giro nadat hij gisteren de kurk van de champagne in zijn oog kreeg.

Heel erg sneu voor deze man.

Ik vind het vooral heel sneu dat hij al de derde wielrenner is deze Giro die een fles gaat ontkurken terwijl hij er met zijn kop boven hangt. Effe serieus, zo dom kun je toch niet zijn?
 
De winnaar van de etappe gisteren, Girmay stapt af in de Giro nadat hij gisteren de kurk van de champagne in zijn oog kreeg.

Heel erg sneu voor deze man.
Ja, heel bijzonder.

Ik had het liever een week eerder gehad. Beter voor mijn giro spel. Wist dat hij goed was, maar zo goed?
 
Bauke Mollema kan na zijn wielercarriere gelijk aanschuiven als analist. In een interview voorafgaand aan de etappe vandaag verwachtte hij dat de klassementsrenners zich wel zouden laten zien en er weinig ruimte zou zijn voor ontsnappingen. Is tot nu toe volledig accuraat.
 
Koen Bouwman wint de 19e etappe en heeft zeker de blauwe trui. De eindoverwinning in het bergklassement is zeker als hij de Giro uitrijdt. Het is de 2e keer dat Bouwman een etappe wint.
 
Ja, hij kleurt deze Giro wel. Verder is het niet veel soeps. Al is Démare ook verrassend sterk.
 
Ik ben geen fanatiek volger van wielrennen maar het lijkt mij dat Nederland de laatste jaren opeens een enorm surplus aan goeie klimmers heeft. Het enige dat nog ontbreekt is een Tour winnaar. Zou toch eens tijd worden om de belangrijkste ronde van het jaar te winnen.
 
Jay Hindley stond voor de etappe vandaag 3 seconden achter en heeft vandaag Carapaz ver achter zich gelaten.
Hij heeft nu de roze trui en staat 1 minuut en 25 seconden voor. Morgen nog een tijdrit van 17,4 km dus Hindley zal vrijwel zeker de Giro winnen.

FT2uS95WQAA7Uzx
 
Bauke Mollema is Nederlands Kampioen tijdrijden. Wat een verrassing.

1 Bauke Mollema 29,6 km in 33.03
2 Tom Dumoulin +0.31
3 Daan Hoole +0.33
4 Jos van Emden +0.45
 
Nou, vandaag start de Tour in Kopenhagen. Ik ben benieuwd.
Het echte fietsvirus is echter al een tijdje verdwenen bij mij, dus ik zal niet alle etappes zien. Het wordt een beetje 'cherry picking', denk ik.
 
Morgen verwachten ze wel zo'n waaieretappe dat wordt wel leuk. Kasseienrit ook altijd spektakel. Zal wel weer genoeg onzekerheid in het peloton zitten.
Uiteraard wel present bij de bergritten en de ritten in onze vakantiestreek dit jaar.
 
Weer zoveel mogelijk volgen. Ik ben meer een Jumbo-Visma fan dan een Oranje-boven-fan. Alhoewel ik wel een zwak heb voor Bauke Mollema.
 
Ik had hele grote verwachtingen destijds van Mollema en Gesink, maar dat is uiteindelijk toch -ook mede door domme pech- nooit echt het duo geworden wat ik hoopte.
Thomas Dekker was ook een talent waar ik veel van verwachtte. Helaas....
 
Terug
Bovenaan Onderaan