Wielrennen

Groenewegen krijgt negen maanden schorsing voor veroorzaken crash Jakobsen

link

De internationale wielerunie UCI heeft Dylan Groenewegen voor negen maanden geschorst. De Nederlandse sprinter van Jumbo-Visma heeft de straf geaccepteerd.

Het was dan ook een horrorcrash met grote gevolgen. :eek:
Heel netjes dat hij dit geaccepteerd heeft. Dit is echt voor het wielrennen een bizar lange straf.
 
Heel netjes dat hij dit geaccepteerd heeft. Dit is echt voor het wielrennen een bizar lange straf.
En terecht. Spijt of niet, hij heeft een grens overschreden.
Neemt niet weg dat ik vind dat het na die 9 maanden wel klaar moet zijn voor hem. Hij heeft er dan een flinke straf opzitten en heeft zichzelf de afgelopen maanden ook echt gekweld met spijt.
 
En terecht. Spijt of niet, hij heeft een grens overschreden.
Neemt niet weg dat ik vind dat het na die 9 maanden wel klaar moet zijn voor hem. Hij heeft er dan een flinke straf opzitten en heeft zichzelf de afgelopen maanden ook echt gekweld met spijt.
Hmmm nou ja, volgens mij is hij niet de enige die van domme dingen doet in een sprint. Anderen komen met minder weg.
 
Uitkomst lijkt me goed uit te leggen. Hij heeft zeker fouten gemaakt. Is de organisatie van die ronde ook voor 9 maanden geschorst voor het faciliteren van een levensgevaarlijke finish?
 

Dumoulin neemt pauze en stopt voor onbepaalde tijd als wielrenner​

link

Tom Dumoulin stopt voor onbepaalde tijd met wielrennen. Hij wil tijd nemen om uit te zoeken wat hij met zijn toekomst wil en of er in die toekomst plaats is voor een professionele wielerloopbaan.

:eek:

'Wat wil de mens Tom Dumoulin met zijn leven?', is de vraag die Dumoulin zichzelf stelt. 'Ik krijg als profwielrenner niet de tijd om die vraag te beantwoorden, maar die is er wel. Nu wil ik de tijd nemen om een antwoord te vinden op die vraag. Vandaar ga ik er een tijd tussenuit en dan zien we wel waar me dat brengt.'

Dat klinkt als einde wielercarrière. :cautious:

 
Laatst bewerkt:
Mathieu van der Poel is op weg naar de wereldtitel veldrijden.
22 seconden voor op Wout van Aert met nog 2 ronden te gaan en hij loopt verder uit.
 
Mathieu van der Poel wint met overmacht de Strade Bianche.

Onstuitbare Van der Poel wint titanengevecht in heerlijke editie van Strade Bianche


link

Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) heeft als eerste Nederlander de Strade Bianche op zijn erelijst gezet. In een editie voor de geschiedenisboeken, met alle grote namen op de afspraak, rekende hij op de steile klim naar het Piazza del Campo af met Julian Alaphilippe en Egan Bernal. Titelverdediger Wout van Aert moest lossen op de voorlaatste grindstrook.
 
Het is gewoon nauwelijks te geloven wat van der Poel, van Aert en Pidcock ook hier weer presteren. Hoeveel volgers zouden hier vraagtekens bij zetten? Misschien ben ik wel naïef, maar ik kan oprecht genieten van deze klasbakken op het asfalt en onverhard terrein.
 
Mathieu van der Poel wint met overmacht de Strade Bianche.

Onstuitbare Van der Poel wint titanengevecht in heerlijke editie van Strade Bianche


link

Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) heeft als eerste Nederlander de Strade Bianche op zijn erelijst gezet. In een editie voor de geschiedenisboeken, met alle grote namen op de afspraak, rekende hij op de steile klim naar het Piazza del Campo af met Julian Alaphilippe en Egan Bernal. Titelverdediger Wout van Aert moest lossen op de voorlaatste grindstrook.
" Volgens zijn trainer Kristof De Kegel realiseerde Van der Poel over de hele wedstrijd overigens een ‘normalised power’-waarde van 389 watt. Voor de leken onder ons: dat is gigantisch voor een parcours als de Strade Bianche."
 
" Volgens zijn trainer Kristof De Kegel realiseerde Van der Poel over de hele wedstrijd overigens een ‘normalised power’-waarde van 389 watt. Voor de leken onder ons: dat is gigantisch voor een parcours als de Strade Bianche."
Mathieu van der Poel is een beest. Als je hem ziet trainen en afzien zie je aan hem af dat hij iets extra's heeft
t.o.v. de rest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan