Wielrennen

Steven Kruijswijk heeft gereden voor een podiumplaats en dat heeft hij ook bereikt. Op zich heel knap. Jammer dat het echte spektakel door diverse omstandigheden uit is gebleven in de Alpen.
Egan Bernal was de sterkste deze Tour en is dan ook de terechte winnaar.
Goed beschouwd is er maar 1 plaats die telt in de Tour en dat is de 1e.
Thomas is het hoogst gerangschikt van de verliezers en Kruijswijk is de 2e verliezer. :cautious:
 
De televisiekijker is ook een van de verliezers.

Vrijdag vanwege de omstandigheden (terecht) de rit ingekort, zaterdag een ingekort ritje en vandaag een veredeld criterium. Geen reclame.
 
De televisiekijker is ook een van de verliezers.

Vrijdag vanwege de omstandigheden (terecht) de rit ingekort, zaterdag een ingekort ritje en vandaag een veredeld criterium. Geen reclame.
Dat laatste is altijd. Waarom weet ik niet?
 
Op het einde 8 seconden verschil, wat een mooi tour was dat
Al met al was dit ook een mooie Tour. Al is het echte vuurwerk tussen de klassementsrenners wel wat uitgebleven. Al lag dat ook aan de aangepaste koersen van vrijdag en zaterdag.

Ik heb trouwens sympathieke jongens in beeld gezien bij de NOS. Leuk om te zien. Teunissen liep gewoon met een schaal chips weg.
 
Al met al was dit ook een mooie Tour. Al is het echte vuurwerk tussen de klassementsrenners wel wat uitgebleven. Al lag dat ook aan de aangepaste koersen van vrijdag en zaterdag.

Ik heb trouwens sympathieke jongens in beeld gezien bij de NOS. Leuk om te zien. Teunissen liep gewoon met een schaal chips weg.

Over het journaille gesproken. Vond Tour du Jour op RTL erg awkward om te kijken. Zowel het praatje aan tafel als de interviews met Filemon op locatie. Ligt dat aan mij?
 
Over het journaille gesproken. Vond Tour du Jour op RTL erg awkward om te kijken. Zowel het praatje aan tafel als de interviews met Filemon op locatie. Ligt dat aan mij?
Ik kijk eigenlijk nooit naar sportpraatprogramma's. Gisteren was min of meer wel een uitzondering. Dus ik kan je het niet vertellen.
 
Wielertalent Lambrecht (22) overleden na zware val in Ronde van Polen

Het Belgische wielertalent Bjorg Lambrecht (22) is overleden aan de gevolgen van een zware valpartij in de Ronde van Polen. De Belgische wielrenner van Lotto-Soudal moest per traumahelikopter naar het ziekenhuis. Zijn ploeg bevestigt het tragische nieuws.

link

Triest. :sad:
 
Wielertalent Lambrecht (22) overleden na zware val in Ronde van Polen

Het Belgische wielertalent Bjorg Lambrecht (22) is overleden aan de gevolgen van een zware valpartij in de Ronde van Polen. De Belgische wielrenner van Lotto-Soudal moest per traumahelikopter naar het ziekenhuis. Zijn ploeg bevestigt het tragische nieuws.

link

Triest. :sad:
Ik ken hem niet maar toch...R.I.P.
 
Die Van der Poel houdt weer aardig huis in de Ronde van Groot-Brittanië. Ik ben benieuwd of hij die kan winnen. Een goede generale voor het WK in ieder geval.
 
Annemiek van Vleuten is wereldkampioene na een solo van meer dan 100 km. :clap2:
Anna van der Breggen wordt 2e. Marianne Vos wint de sprint van het peloton en wordt 6e.
 
Laatst bewerkt:
Zonder er iets aan af te willen doen en ik heb niet alles gezien, maar de achtervolgers waren niet bepaald indrukwekkend. Had het gevoel dat er meer in zat voor ze.
Tja, die reden in een groep langzamer dan Van Vleuten alleen. En van der Breggen deed daar goed werk.
 
Mathieu van der Poel moet plotseling lossen uit een kopgroep van 5 waarvan hij de sterkste leek. :eek: Het lijkt op een enorme hongerklop. :sad: Hij had wereldkampioen kunnen worden maar helaas. :speechless:
 
Mads Pedersen wordt wereldkampioen. Hij klopt Matteo Trentin en Stefan Küng in de sprint.
 
Terug
Bovenaan Onderaan