Wielrennen

Simon Yates wint de 11e etappe met 2 seconden voorsprong op Tom Dumoulin. Froome komt binnen op 40 seconden
 
Wat een aankomst.
Man tegen man.
Geweldig.

Ondertussen lijkt Dumoulin beter te worden. Blijkt ook wel uit het interview met Yates. Hij was ondanks de overwinning niet zo heel blij.
 
Laatst bewerkt:
Wat een heerlijke giro is het toch, veel leuker dan de tour i.i.g.
Vandaag de beklimming van de Zoncolan. 10 km lang gemiddeld 11% en steilste stuk 22%, en de finish bovenaan. o.O Hier moet het gaan gebeuren voor de klassementsrenner, ik heb er zin in.
 
Wat een heerlijke giro is het toch, veel leuker dan de tour i.i.g.
Vandaag de beklimming van de Zoncolan. 10 km lang gemiddeld 11% en steilste stuk 22%, en de finish bovenaan. o.O Hier moet het gaan gebeuren voor de klassementsrenner, ik heb er zin in.
Er ligt in elk geval een mooie finish bergop te wachten.
 
Froome wint de 14e etappe naar Monte Zoncolan. Yates komt binnen als 2e op 6 seconden en Dumoulin als 5e op 37 seconden.
Tom Dumoulin staat nu 1'24'' achter op Simon Yates.
 
Denk over en uit voor Tom?

Hij staat nu 2'11" achter op Yates. Er komen nog enkele bergritten en een tijdrit. Als Dumoulin nog meer tijd verliest voor de tijdrit haalt hij het niet meer. 2'11" inhalen in de tijdrit zal al heel lastig zijn.
 
Denk over en uit voor Tom?

Wat mij betreft ook zeer terecht. Dan rijd je een prima Giro en dan is er iemand die alleen maar kan tijdrijden, en verlies je de Giro. Laat Yates maar lekker winnen. Van mij mogen etappe zeges zowiezo wat beter beloond worden met extra tijdwinst.
Zo vind ik ook de Ek en WK allround schaatsen niks aan. Iemand die een super 10 km kan rijden hoeft alleen maar de schade te beperken in de ritten daarvoor.
 
Wat mij betreft ook zeer terecht. Dan rijd je een prima Giro en dan is er iemand die alleen maar kan tijdrijden, en verlies je de Giro. Laat Yates maar lekker winnen. Van mij mogen etappe zeges zowiezo wat beter beloond worden met extra tijdwinst.
Zo vind ik ook de Ek en WK allround schaatsen niks aan. Iemand die een super 10 km kan rijden hoeft alleen maar de schade te beperken in de ritten daarvoor.

Bij een etappezege krijgt een renner 10 seconden bonificatie, bij een 2e plaats 6 seconden en bij een 3e plaats 4 seconden. Zo heeft Yates al de nodige bonificatieseconden bij elkaar gefietst.
 
Bij een etappezege krijgt een renner 10 seconden bonificatie, bij een 2e plaats 6 seconden en bij een 3e plaats 4 seconden. Zo heeft Yates al de nodige bonificatieseconden bij elkaar gefietst.

Ok. Ik ben een leek qua wielrennen, en houd het ook alleen maar bij de samenvattingen :)
Blijft mijn standpunt staan dat een renner veel te veel kan goedmaken in een tijdrit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan