Wielrennen

Ik snap niets van de tactiek van Jumbo Visma vandaag. Tom Dumoulin rijdt zich helemaal kapot op kop van de groep Roglic en komt uiteindelijk meer dan 2 minuten achter die groep over de finish. Als Roglic nog gedemarreerd had uit die groep om tijd te pakken op zijn concurrenten kon ik het nog enigszins begrijpen, maar dit was volstrekt zinloos. Het is wel duidelijk dat Dumoulin knecht is en het klassement voor hem niet meer belangrijk is.
Tja, laat Tom d'r bij en je hebt twee ijzers in het vuur, nu wed je op 1 paard.
 
Dumoulin over Tourwinst: ‘Ik voelde vandaag dat het niet gaat lukken’

link

Tom geeft het te snel op. Als het even niet gaat de handdoek in de ring werpen.
Ga dan niet op de kop van de groep rijden en rij gewoon mee naar de finish. :FP:
Zo gaat hij de Tour nooit meer winnen. Ik denk dat de Giro-overwinning de enige grote rondezege is en blijft voor hem. Vanaf vandaag staat hij verder te boek als knecht.
De komende dagen zal hij waarschijnlijk op grote achterstanden binnen komen.
 
Zeeman over kopwerk Dumoulin: ‘Het was goed bedoeld, maar in strijd met ons plan’

link

Voor de ploegleiding van Jumbo-Visma is het geen verassing dat Tom Dumoulin is weggezakt uit het klassement. Dat hij in de eerste Pyreneeënrit vol op kop reed voor Primoz Roglic was zijn eigen besluit en in strijd met de ploegtactiek.

Op de Col de Peyresourde, de laatste beklimming van de dag, offerde Dumoulin zich op voor Primoz Roglic en trok vol door op kop van de groep met favorieten.
Niet de ploegleiding in de wedstrijd, maar Dumoulin zelf nam hiertoe de beslissing. ,,Hij heeft dat instinctief gedaan,’’ zegt Zeeman. ,,Dat was niet nodig en was geen onderdeel van ons plan. Daar hebben we achteraf met elkaar over gesproken.’’

Tja ... Des te vreemder de kamikaze-actie van Tom. :maniac:
 
Tourbaas Prudhomme test positief op corona

link

De baas van de Tour de France, Christian Prudhomme, is positief getest op het coronavirus. De positieve test van de Fransman heeft geen gevolgen voor het verdere verloop van de Tour de France.

Prudhomme zal minstens een week afwezig zijn, tot die tijd zal François Lemarchand zijn taken overnemen.

:ROFL: :lmao:
 
Tourbaas Prudhomme test positief op corona

link

De baas van de Tour de France, Christian Prudhomme, is positief getest op het coronavirus. De positieve test van de Fransman heeft geen gevolgen voor het verdere verloop van de Tour de France.

Prudhomme zal minstens een week afwezig zijn, tot die tijd zal François Lemarchand zijn taken overnemen.

:ROFL: :lmao:
Ik zit het ook net te lezen. The irony!:mask:
 
Dumoulin over Tourwinst: ‘Ik voelde vandaag dat het niet gaat lukken’

link

Tom geeft het te snel op. Als het even niet gaat de handdoek in de ring werpen.
Ga dan niet op de kop van de groep rijden en rij gewoon mee naar de finish. :FP:
Zo gaat hij de Tour nooit meer winnen. Ik denk dat de Giro-overwinning de enige grote rondezege is en blijft voor hem. Vanaf vandaag staat hij verder te boek als knecht.
De komende dagen zal hij waarschijnlijk op grote achterstanden binnen komen.

Ik denk dat Tom een excuus zocht om geen kopman meer te hoeven zijn. De een hangt z'n ballen in het prikkeldraad, de ander geeft ze gewoon weg. Slappe zak.
 
Ik denk dat Tom een excuus zocht om geen kopman meer te hoeven zijn. De een hangt z'n ballen in het prikkeldraad, de ander geeft ze gewoon weg. Slappe zak.
Dat is de pest als je vroeg in je carrière een grote koers wint.
Dan is de kans dat je dat evenaart of verbetert heel klein. En dat doet iets met je motivatie.
 
Dat is de pest als je vroeg in je carrière een grote koers wint.
Dan is de kans dat je dat evenaart of verbetert heel klein. En dat doet iets met je motivatie.

Daar had Lance Armstrong geen last van, maar die zat ook vol met doping. 95% van de rest van het peloton overigens ook. :cautious:
 
Die Hirschi is me ook een klasbak. Nog nooit van gehoord. Daarom ga ik het tourspel dat ik speel niet winnen.
 
Ai ai, Bauke Mollema gevallen, en afgevoerd naar het ziekenhuis.
Zeer zeer jammer.

Ja helaas. Hij heeft waarschijnlijk zijn pols gebroken.

In een flauwe bocht naar rechts gingen enkele renners onderuit. Romain Bardet, de Franse nummer 4 van het algemeen klassement, belandde ook op het wegdek. Hij bleef even zitten, maar stapte vervolgens weer op de fiets. Nairo Quintana, de nummer 5 van het klassement. hield een beschadigde elleboog aan de valpartij over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan