Wielrennen

Als er 10 man onderuit was gegaan tijdens die afdaling met die snelheid, hadden ze de organisatie alles verwijt. Waren er ernstige ongelukken gebeurd.

Intussen komt een beeld voorbij van een glibberige ijsrivier die over het wegdek kruipt en glijdt, maar Ducrot is een echte man en hier kun je gewoon doorheen fietsen. Gatver, wat een lul.
Als 10 man onderuit was gegaan had t mij meegevallen. Droog de tunnel in op de glijbaan eruit met 50km/u of harder....
 
Wat een belachelijke beslissing om de tijdverschillen vandaag mee te tellen voor het klassement, terwijl er geen eens een etappewinnaar is. En natuurlijk is dat in het voordeel van SKY/Ineos. Echt BELACHELIJK!
 
Wat een belachelijke beslissing om de tijdverschillen vandaag mee te tellen voor het klassement, terwijl er geen eens een etappewinnaar is. En natuurlijk is dat in het voordeel van SKY/Ineos. Echt BELACHELIJK!

Die waren dan ook het beste. En ze waren al een behoorlijk poosje onderweg. Alaphilippe was klaar, vermoed ik. Was misschien nog een beetje terug gekomen in de afdaling, maar dan daarna er wel weer afgereden. Bernal reed hem aan gort berg op, en Thomas en Kruijswijk reden ook van hem weg. Maar uiteindelijk is het koffiedik kijken. Ze moesten iets besluiten en dit is de uitkomst. Het is wat het is.
 
Die waren dan ook het beste. En ze waren al een behoorlijk poosje onderweg. Alaphilippe was klaar, vermoed ik. Was misschien nog een beetje terug gekomen in de afdaling, maar dan daarna er wel weer afgereden. Bernal reed hem aan gort berg op, en Thomas en Kruijswijk reden ook van hem weg. Maar uiteindelijk is het koffiedik kijken. Ze moesten iets besluiten en dit is de uitkomst. Het is wat het is.
Ben ik het wel mee eens, maar je koerst toch anders als je weet dat de finish op die top ligt. Het was eerlijker geweest als de renners aan de voet van de klim hadden geweten dat het de laatste was. Dat kon de koersleiding toen natuurlijk nog niet weten, dus was dit de beste - of minst slechte - oplossing.
 
Kruijswijk op safe gereden na het wegvallen van Alaphilippe en een podiumplek voor hem. Mooi!

Al zou ik denken dat er misschien meer in zat.

Wel een mooie Tour en zeker van Alaphilippe.
 
Duidelijk genoeg dat Alaphilippe nooit z'n geel nog had terug gepakt gisteren, en Kruijswijk heeft te weinig gedurfd. Volgens mij was z'n doel podium, niet om de tour te winnen.

Bernal terechte winnaar na het machtsvertoon gisteren, hij maakte de hele week al een sterke indruk.
 
Dit is het maximale voor Kruijswijk. Vandaag op het einde moest 'ie ook een gaatje laten op Bernal en Thomas. Verschil tussen Buchmann en Kruijswijk is minimaal. Beiden ook dezelfde soort renners.
 
Terug
Bovenaan Onderaan