Wielrennen

Thomas de Gendt wint de etappe. 196 van de 200 km in de aanval geweest. :clap: Een zeer terechte overwinning.
Pinot en Alaphilippe naderen hem tot 6 seconden.
Alaphilippe opnieuw in het geel.
JA, mooie rit. Knappe overwinning van De Gendt.
 
De Argentijn Maximiliano Richeze rijdt 96,7 (!) kilometer per uur en noteert daarmee de hoogste topsnelheid in deze Tour.

Brr. Op je fietsje met die snelheid afdalen, volgens mij zou ik een broek vol hebben.
 
Pinot stapt af. Lijkt gestoken te zijn door een insect en had een hele slechte reactie daarop. Donderde helemaal in mekaar. Hij stapt met tranen in de auto.

Zuur, zo vlak voor het einde en als één van de grote kanshebbers.

Edit: schijnt meer dan een beet te zijn.
 
Pinot stapt af. Lijkt gestoken te zijn door een insect en had een hele slechte reactie daarop. Donderde helemaal in mekaar. Hij stapt met tranen in de auto.

Zuur, zo vlak voor het einde en als één van de grote kanshebbers.
Hartverscheurende beelden en doodzonde voor de koers. Hij had het vandaag en morgen nog spannender kunnen maken dan het al is. Mooie renner, ik had echt met 'm te doen.
 
Hartverscheurende beelden en doodzonde voor de koers. Hij had het vandaag en morgen nog spannender kunnen maken dan het al is. Mooie renner, ik had echt met 'm te doen.

Nieuws nu is dat hij vantevoren al geblesseerd is geraakt, maar dat hij het toch wilde proberen. Dat is niet gelukt.
 
Ja, hij leek mij zeer sterk. In ieder geval in de Pyreneeën. Afwachten wat Kruijswijk deze dagen laat zien.
 
Ja, hij leek mij zeer sterk. In ieder geval in de Pyreneeën. Afwachten wat Kruijswijk deze dagen laat zien.

Kruijswijk kan tot nu toe mee, maar lijkt alleen te kunnen controleren. Etappe van vandaag heeft hij wel meermaals getraind dit jaar. Laten we hopen dat hij met een machtige aanval komt, maar qua Iichaamstaal in interviews en op de fiets maakt hij niet meteen die indruk op me. Hij lijkt niet in zichzelf te geloven voor de eindzege. Daar moet het mee beginnen. Ik hoop dat het een strategie van valse bescheidenheid is.
 
Botsing met fietsstuur gisteren gehad. Erg jammer voor de Tour en Pinot zelf. Gevaar minder voor Kruijswijk maar ook voor de anderen om op te letten. Hij zou sowieso aanvallen en dat betwijfel ik met Kruijswijk.
 
Doodzonde, maar ik snap dat de koersleiding het niet aandurft.

Als er 10 man onderuit was gegaan tijdens die afdaling met die snelheid, hadden ze de organisatie alles verwijt. Waren er ernstige ongelukken gebeurd.

Intussen komt een beeld voorbij van een glibberige ijsrivier die over het wegdek kruipt en glijdt, maar Ducrot is een echte man en hier kun je gewoon doorheen fietsen. Gatver, wat een lul.
 
"Kijk die wandelaar, die loopt daar nu gewoon. Kun je gewoon fietsen" aldus Ducrot.

- Fietsen met 60 km/u en harder is anders dan wandelen
- Die schuiver is inmiddels een poosje bezig, die kon niet aantreden als daar fietsers voorbijkomen
- Die beste wandelaar deed zichtbaar z'n best om niet uit te glijden

Heerlijk, dat die Herbert Dijkstra hem zo zit te stangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan