Wielrennen

Tom Dumoulin houdt slechts 0,53 van een seconde over voor de 2e plaats en wint zilver.
Rohan Dennis wint met 1 minuut 21 seconden voorsprong. Victor Campenaerts wordt 3e.

DoBy-XhXkAAZ2RT.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een halve seconde blijkt toch verrekte veel te zijn, niettemin prima prestatie van de Nederlander. Of hij er mee tevreden is weten we niet.
 
Een halve seconde blijkt toch verrekte veel te zijn, niettemin prima prestatie van de Nederlander. Of hij er mee tevreden is weten we niet.

Bij een gemiddelde snelheid van 48,5 km/h is het verschil 7 meter en 14 cm. Dat is net iets minder dan een voetbalgoal breed is. (7m32) ;)
 
Toch wel een tegenvaller, zo denk ik.

Tom Dumoulin: "Het liep gewoon niet ik zat mislukt op de fiets. Dennis was in topvorm en ik niet." Op de vraag van de NOS verslaggever waarom hij dan toch nog de 2e plaats gehaald heeft antwoord Tom:"Waarschijnlijk omdat ik een plank voor mijn kop heb denk ik." :grin:
 
Remco Evenepoel wint het WK wielrennen junioren. Hij won ook al de Europese titel (10 minuten voorsprong op de rest) en afgelopen dinsdag al de wereldtitel tijdrijden voor junioren.

De 18 jarige Belg Remco Evenepoel rijdt pas sinds 1 jaar en 4 maanden op een wielrenfiets en hiervoor was hij voetballer. Vanaf zijn 11e jaar speelde hij 4 seizoenen in de PSV jeugd. :)
 
Hahaha.
Vd Breggen vraagt met nog 40km te gaan om, bergop, overname van de Australische. Die wil niet, omdat ze dan wellicht op een counter van vd Breggen loopt. Uiteindelijk vlakt het af, is er minder risico en neemt ze na tig keer aandringen toch over.
En, hoplakee, een counter van vd Breggen.
 
Hahaha.
Vd Breggen vraagt met nog 40km te gaan om, bergop, overname van de Australische. Die wil niet, omdat ze dan wellicht op een counter van vd Breggen loopt. Uiteindelijk vlakt het af, is er minder risico en neemt ze na tig keer aandringen toch over.
En, hoplakee, een counter van vd Breggen.

Anna van der Breggen is op weg naar de wereldtitel. Eerst de kopgroep ingehaald en een minuut goedgemaakt en vervolgens direct weggesprongen en heeft uiteindelijk die Australische Amanda Spratt, de enige die haar nog even kon volgen, afgeschud. Binnen no time rijdt ze nu op een voorsprong van bijna 1 minuut.
 
Laatst bewerkt:
Anna van der Breggen is op weg naar de wereldtitel. Eerst de kopgroep ingehaald en een minuut goedgemaakt en vervolgens direct weggesprongen en heeft uiteindelijk die Australische Amanda Spratt, de enige die haar nog even kon volgen, afgeschud. Binnen no time rijdt ze nu op een voorsprong van bijna 1 minuut.

Ze zal gedouched zijn als de rest binnenkomt.
 
Anna van der Breggen is wereldkampioene wielrennen. :clap:
Met heel veel overmacht. Meer dan 3,5 minuut voorsprong op nummer 2 Amanda Spratt (Autralië). 3 minuten en 42 seconden om precies te zijn.
En de Italiaanse Tatiana Guderzo wordt 3e op 5'26".
 
Laatst bewerkt:
Anna van der Breggen is wereldkampioene wielrennen. :clap:
Met heel veel overmacht. Meer dan 3,5 minuut voorsprong op nummer 2 Amanda Spratt. 3 minuten en 42 seconden om precies te zijn.
En de Italiaanse Tatiana Guderzo wordt 3e op 5'26".

4 Nederlandse dames top 10.
Ze komen allemaal blij over de streep. Respect voor die gebaren.
Ze juichen toch voor hun grootste concurrente. Zeker Van Vleuten heeft een zekere medaille laten schieten vandaag.
 
4 Nederlandse dames top 10.
Ze komen allemaal blij over de streep. Respect voor die gebaren.
Ze juichen toch voor hun grootste concurrente. Zeker Van Vleuten heeft een zekere medaille laten schieten vandaag.

Annemiek van Vleuten is hard gevallen in het begin van de wedstrijd en is na de finish op weg naar het ziekenhuis om haar knie te laten onderzoeken. Het is nog een wonder dat ze nog op de 7e plaats over de streep kwam.
 
Annemiek van Vleuten is hard gevallen in het begin van de wedstrijd en is na de finish op weg naar het ziekenhuis om haar knie te laten onderzoeken. Het is nog een wonder dat ze nog op de 7e plaats over de streep kwam.

Zelfs dan was ze vandaag nog de beste van de rest.
 
Annemiek van Vleuten is hard gevallen in het begin van de wedstrijd en is na de finish op weg naar het ziekenhuis om haar knie te laten onderzoeken. Het is nog een wonder dat ze nog op de 7e plaats over de streep kwam.
Gebroken dus en dan gewoon doorgaan :eek:
 
Valverde wordt wereldkampioen! 38 jaar oud. :eek:
Tom Dumoulin wordt 4de,
Tot de slotklim waren er 6 (!) Nederlanders in het peleton, maar die werden allemaal gelost, Tom kon nog de achtervolging inzetten op Valverde, Bardet en Woods, Tom kwam er zelfs bij, maar in sprint werd hij 4de. Bardet werd 2de en Woods werd 3de.

Nederland had meer kunnen halen hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan