Wielrennen

Ik vind het wel opzienbarend (?) dat die Yates ineens iedereen naar huis fietst in de bergen. Dag na dag..... Dat is nog gekker dan Dumoulin die plotseling de Giro wint.
 
Ok. Ik ben een leek qua wielrennen, en houd het ook alleen maar bij de samenvattingen :)
Blijft mijn standpunt staan dat een renner veel te veel kan goedmaken in een tijdrit.
Maar daar staat tegenover dat er relatief weinig tijdritten zijn. In deze giro zijn er 2 tijdritten, en 8 bergetappes. Je kan dus veel meer tijd winnen en verliezen in al die bergetappes dan in die 2 tijdritten.
 
Tom Dumoulin wordt 3e in de tijdrit en Simon Yates verliest 1'15" op Dumoulin.
Rohan Dennis wint de tijdrit.
Simon Yates staat in het algemeen klassement nu 56 seconden voor op Tom Dumoulin.
 
De kudde domme wielrenners gaat weer in volle galop naar de finish en alweer wint Viviani de massasprint. Al voor de 4e keer.
 
Yates verliest 28 seconden op Dumoulin en dat is nu ook de achterstand in het algemeen klassement. :)
Het wordt nog spannend de komende 2 dagen. :D

In totaal heeft Yates deze Giro 42 seconden bonificatie en Tom Dumoulin 10 seconden. Yates heeft dus nog de roze trui door de bonificatieseconden.
 
Laatst bewerkt:
Ja, alles is nog mogelijk. Bonificatiesecondes zijn eigenlijk alleen leuk in sprintetappes, omdat daar geen verschillen ontstaan.
 
Dat vind ik wel wat te makkelijk gezegd. Ik vind het best wel eerlijk dat als je een etappe wint dat je daar een extra beloning voor krijgt.

Je krijgt het prijzengeld en de kussen van de missen. En in de criteria (kermiskoersen) in het naseizoen krijg je een hogere startpremie betaald.
 
Waarom de koninginnerit op een vrijdag inplannen? Kan `m dus niet zien vanwege werk e.d.

Erg jammer...
 
Het wordt nu toch wel erg interesant in de Giro vandaag en morgen. Een gaatje van 28 seconden tussen Yates en Dumoulin. Is Yates opgebrand of had hij slechts een matige dag gisteren. Kan Dumoulin ontsnappen? Het is me verdikkeme een spanning van jewelste!
 
Holy shit!

14:21
Nog 85 km
Team Sky neemt de wedstrijd in handen, Dumoulin heeft Sam Oomen nog bij zich. Simon Yates is helemaal leeg.
14:20
Dumoulin roze
Het is zover! Dumoulin heeft nu virtueel de roze trui te pakken!
14:18
Nog 86 km
Simon Yates haakt af! De Brit is leeggereden. Van de gevleugelde klimmer van de afgelopen twee weken is niks meer over. Een mokerslag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan