Wielrennen


Weet je, k'heb er ontzettend veel zin in. Niet alleen vanwege Niki (heb het idee dat hij wel heel erg in de hemel wordt geprezen trouwens), maar ook vanwege het deelnemersveld en het weer. Het is erg regenachtig, dat wordt extra leuk. Ben benieuwd wat Terpstra kan doen tegen het geweld van Cancellara, Sagan, van Avermaet, Boonen, Vanmarcke, Stybar, Degenkolb en de rest. Ik denk dat ik ga voor Peter Sagan.
 
Weet je, k'heb er ontzettend veel zin in. Niet alleen vanwege Niki (heb het idee dat hij wel heel erg in de hemel wordt geprezen trouwens), maar ook vanwege het deelnemersveld en het weer. Het is erg regenachtig, dat wordt extra leuk. Ben benieuwd wat Terpstra kan doen tegen het geweld van Cancellara, Sagan, van Avermaet, Boonen, Vanmarcke, Stybar, Degenkolb en de rest. Ik denk dat ik ga voor Peter Sagan.

Vanmorgen was er al een uitgebreide voorbespreking op Sporza, mooi hoe die Belgen uitpakken. Ik hoop op Terpstra, anders Vanmarcke, beiden helden. Sagan geef ik ook de beste papieren.
 
Sinds ik het wielrennen ben gaan kijken lijkt het wel of er steeds meer valpartijen komen in de koers. Toch opvallend. In 2006 gebeurde dat echt nauwelijks. Anno 2014 om de 10 minuten. Ligt dat aan de renners of ligt dat aan het te grote aantal renners in een peleton? Of ligt het toch eerder aan het parcours? Opvallende tendens.
 
Ik lees net dat Vansummeren wordt aangeklaagd vanwege zijn crash, waarbij een vrouw ernstig gewond raakte. Volgens mij staan die toeschouwers op een belachelijke plek. Vansummeren kan beter die dame aanklagen.

 
Ik lees net dat Vansummeren wordt aangeklaagd vanwege zijn crash, waarbij een vrouw ernstig gewond raakte. Volgens mij staan die toeschouwers op een belachelijke plek. Vansummeren kan beter die dame aanklagen.

Helemaal mee eens! Ik zag de toeschouwers gisteren ook weer bij bomen staan, precies op dezelfde plek waar het vorig jaar ook gruwelijk mis ging met (volgens mij) Langeveld. Gelukkig bleven ze daar dit jaar tegen de boom aanstaan, maar ik hield mijn hart vast. Ongelofelijk ook dat er vorige week geen wielrenner is afgestapt om die fotograaf een knal voor z'n kop te geven.
 
Ik lees net dat Vansummeren wordt aangeklaagd vanwege zijn crash, waarbij een vrouw ernstig gewond raakte. Volgens mij staan die toeschouwers op een belachelijke plek. Vansummeren kan beter die dame aanklagen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=E8tBa4Uc5OA

Ik sluit me hier ook bij aan. Je kan toch niet verwachten dat wielrenners die met een snelheid van 60 km/u fietsen dit kunnen ontwijken? De renners passeren hier aan beide kanten van de vluchtheuvel, dus ze staan daar levensgevaarlijk. Letterlijk levensgevaarlijk.
 
Aanklagen is ook standaard procedure, betekent niet dat hij ook daadwerkelijk gestraft zal worden :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind ook dat die wielrenner z'n fiets niet op die vrouw had moeten parkeren. Volslagen overbodig.
Welke vrouw? Dat was aan baal hooi, waar iemand een jasje overheen had gelegd. Die renners zijn erop getraind om vol op zo'n baal te duiken, als ze de boel niet meer kunnen houden. Er was helemaal geen vrouw.
 
Welke vrouw? Dat was aan baal hooi, waar iemand een jasje overheen had gelegd. Die renners zijn erop getraind om vol op zo'n baal te duiken, als ze de boel niet meer kunnen houden. Er was helemaal geen vrouw.

So you think you can hooibaal?
 
634817.jpg


Parijs-Roubaix. Ik ga er eens voor zitten.
- Terpstra 2012: 5e
- Terpstra 2013: 3e
- Terpstra 2014: 1e??

Laat ik eens heel naïef zijn en deze serie geloven. Terpstra wint morgen Parijs-Roubaix.
 
Terug
Bovenaan Onderaan