Wielrennen

Bizar! Als hij zich er nog wat meer op richt, dan zie ik hem nog minstens top-5 in de Tour eindigen.
Gaat hem niet worden. Is zijn gewicht gewoon te zwaar voor. 78 Kg. Ik ben jaloers :maniac:
Incidenteel zo'n bergetappe maar 3 weken lang helaas niet.

Maar wat een fenomeen. Geweldig!
 
Gaat hem niet worden. Is zijn gewicht gewoon te zwaar voor. 78 Kg. Ik ben jaloers :maniac:
Incidenteel zo'n bergetappe maar 3 weken lang helaas niet.

Maar wat een fenomeen. Geweldig!
Teveel gedacht vanuit 'modern wielrennen', dat gebaseerd is op data. Er is ook nog een onverklaarbare, mentale kracht die belangrijk is in het wielrennen, de wilskracht, het vermogen om dieper te gaan dan je mogelijk acht, en dan nog een keertje dieper.

Een keer een goede bergetappe en de tijdritten winnen, en voor de rest aanklampen is voldoende om de Tour te winnen (bv Indurain die 5x won). Hij heeft bewezen dat hij die bergetappe en tijdritten aankan, dat aanklampen heeft hij niet echt geprobeerd, want dat is de dood of de gladiolen, en de dood zou in dit geval ook exit OS betekenen. En hij reed in de bergen, zonder in het rood te gan rijden, toch een heel end met de besten mee omhoog, dus wie weet volgend jaar.

Maar idd wat een fenomeen.
 
Gaat hem niet worden. Is zijn gewicht gewoon te zwaar voor. 78 Kg. Ik ben jaloers :maniac:
Incidenteel zo'n bergetappe maar 3 weken lang helaas niet.

Maar wat een fenomeen. Geweldig!
Indurain was 80 kg zwaar toen hij De Tour won. Waarschijnlijk met wat "hulp" :cautious: :sneaky: maar die "hulp" had 90% van het peloton.
 
Indurain was 80 kg zwaar toen hij De Tour won. Waarschijnlijk met wat "hulp" :cautious: :sneaky: maar die "hulp" had 90% van het peloton.

Het speelt ook mee of hij een knecht is in de bergen of een paar knechten voor hem heeft. Maar misschien is dit geen ambitie.
We zullen het mogelijk nooit weten of hij het kan en wil.
 
Tour is afgelopen. Ik heb bijna niets gezien. Ik heb zelfs de slotetappe gemist... :(
Heel zonde, was een heel leuke Tour, gebeurde bijna elke dag wat, niet saai rijden tot de laatste 2 kms, maar ook de grote jongens reden bijna elke dag. Mooie Nederlandse successen.
 
Komende zaterdag start de wegrace voor heren bij de OS om 04.00 Nederlandse tijd. Dat wordt vroeg de wekker zetten voor de liefhebber, al is het volgens Gracenote zo'n beetje het enige onderdeel waar we geen medaille zouden halen bij het wielrennen.
 
Komende zaterdag start de wegrace voor heren bij de OS om 04.00 Nederlandse tijd. Dat wordt vroeg de wekker zetten voor de liefhebber, al is het volgens Gracenote zo'n beetje het enige onderdeel waar we geen medaille zouden halen bij het wielrennen.
Dat verwacht ik ook niet of Mollema moet uit z’n slof schieten. Volgens mij redelijk te vergelijken met de rit die hij in de Tour won.
 
Komende zaterdag start de wegrace voor heren bij de OS om 04.00 Nederlandse tijd. Dat wordt vroeg de wekker zetten voor de liefhebber, al is het volgens Gracenote zo'n beetje het enige onderdeel waar we geen medaille zouden halen bij het wielrennen.
De wedstrijd is 234 km. Dan hoef je de eerste 4 uur niet te kijken. Dus als je vanaf 8.00 uur gaat kijken heb je niets gemist. :cool: En hoef je niet midden in de nacht op te staan. ;)
 

Dumoulin: 'Ik ga door als wielrenner'​

link

"Ik ga sowieso door. Op deze manier vind ik de sport heel erg leuk en samen met de ploeg gaan we mijn toekomst bespreken. Welke koersen ik ga doen is nog niet precies ingevuld. Maar ik ben er de laatste maanden achter gekomen dat ik wielrennen nog steeds een gave sport vind. Ik wil nog altijd hoge doelen najagen en daarbij heb ik de support gevoeld van de mensen om mij heen."

Hij heeft zijn zelfvertrouwen weer terug. Hopelijk kan hij nog eens meedoen voor de overwinning in de Tour de France. Het zou het ultieme zijn als hij de Tour de France zou winnen. De kans is niet zo heel groot, maar wie weet.
 
Fabio Jakobsen wint de 8e etappe van de Vuelta met overmacht in de massasprint.
Het is hem zeer gegund. (Y)
Hij had ook al de 4e etappe gewonnen en na vandaag heeft hij ook weer de groene trui.
 
Fabio Jakobsen wint de 8e etappe van de Vuelta met overmacht in de massasprint.
Het is hem zeer gegund. (Y)
Hij had ook al de 4e etappe gewonnen en na vandaag heeft hij ook weer de groene trui.
Het hele peloton staat met zijn mond vol tanden. 😱
 
Terug
Bovenaan Onderaan