Wie moet de nieuwe aanvoerder worden?

Wie moet aanvoerder van PSV worden?

• Totaal aantal stemmen
    50

TotalBB

Routinier
Nou, dan gaan we kijken wat de andere opties zijn.

Zoet? Heerst niet in de 16, aanvoerder lijkt me niet de bedoeling.
Dumfries? Eerst iets meer overzicht voor hemzelf.
Viergever? Please....
Hendrix? Clubman, gaat voorop in de strijd, maar lijkt me niet de man die anderen op zijn plek gaat zetten.
Rosario (hij was het gisteren). Zou kunnen. Weliswaar jong en relatief onervaren, maar wie weet kan hij het wel. Bovendien een mooi signaal
Lozano? Hij gaat anderen zeggen dat ze koel moeten blijven. Yeah right.
Bergwijn? Ook niet de meest spraakzame in het veld.
Guti? Speelt te weinig, lang niet zeker van zijn plek.

De rest heeft te weinig aanzien, komt net kijken enz. Afellay (ja, zo schrijf je dat) is als ie fit is een van de betere voetballers in de competitie, inclusief de zo verheerlijkte ajaxspelers. Een clubman. International, ervaring op het hoogste niveau. Iemand waarnaar andere jongens opkijken. Lijkt me de geschikte aanvoerder. En zolang die niet speelt, kun je iemand anders aanvoerder maken. Niemand van het huidige spelersmateriaal zal echter bezwaar maken als een fitte Afellay aanvoerder wordt.

Prima zet.
Zoals je zelf al aangeeft: Afellay is de meest logische keuze, maar wel bij gebrek aan beter. Ik vind Rosario ook totaal geen aanvoerdersmateriaal en dat hij de eerste reserve is zegt wel genoeg. Ik zou dan misschien nog eerder voor Viergever kiezen, maar die staat straks helemaal niet meer in de basis. ;)

PEEL

Basisspeler
Zou het anders ook niet weten eigenlijk. Je moet er ook niet aan denken dat Viergever of Zoet aanvoerder worden.

• Leuk
Reactions: IPF

PerfectPSV

Aanvoerder
Maar alle mogelijke kandidaten zijn verder niet geschikt. Ik kom maar bij een paar namen:
- Zoet - gaat mogelijk nog weg. Verder wel langst dienende speler en ervaren. Maar geen verlengstuk in het veld wegens zijn positie.
- Viergever - Aardige CV zonder natuurlijk leiderschap. Voegt niets toe als captain.
- Hendrix - Gifkikker, PSV-hart. Maar basisplaats kwijt aan Guti. Zou ik het overigens nog wel mee aan durven, maar heeft zeker niet de uitstraling.

Dumfries, Luckassen, Bergwijn en alle buitenlandse spelers daaromheen zijn niet geschikt, voor verschillende redenen. Malen, Lammers en Gakpo moeten nog meer crediet opdoen. Blijft over Rosario (tactisch sterk) en Ibi. Dan heeft Ibi de sterrenstatus en weet hij wat erbij komt kijken. Is denk ik nu ook meer geschikt voor die rol dan toen hij wegging bij PSV. Tot rust gekomen en kan echt dienen als verlengstuk in het veld.

Al met al vind ik dat Bommel de juiste keuze heeft gemaakt. Is denk ik ook erg goed voor de ontwikkeling van Rosario die én op eigen benen moet staan én kan leren van Afellay.

TotalBB

Routinier
Al met al vind ik dat Bommel de juiste keuze heeft gemaakt. Is denk ik ook erg goed voor de ontwikkeling van Rosario die én op eigen benen moet staan én kan leren van Afellay.
Eens, maar laten we eerlijk zijn: als Luuk of een Van Ginkel hier nog speelden, had niemand het over Ibi en Rosario. Het zegt toch wel iets over het gebrek aan leiderschap binnen onze selectie.

PSVynadaMas

Invaller
Eens, maar laten we eerlijk zijn: als Luuk of een Van Ginkel hier nog speelden, had niemand het over Ibi en Rosario. Het zegt toch wel iets over het gebrek aan leiderschap binnen onze selectie.
Van Ginkel. Damn, wat heeft die een merkwaardige carriere joh. Twee keer kampioen geworden met ons als huurling. Maar hij blijft nog altijd sukkelen met die knieblessure. Enig idee of iemand weet hoe het hem met gaat? Je hoort er ook niks meer van.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Was Van Ginkel zo'n leider dan?

Ik zou Lozano ook wel een interessante keuze vinden als aanvoerder.

Mikasa

Beetje wat Metalium zegt. Heb t gevoel dat de arbiters m weinig serieus nemen, zonder een schuldige te willen aanwijzen.
Ik zou eens willen dat er helemaal niet tegen de scheids gemauwd wordt. Door niemand!

Voor mij is de aanvoerder meer een interne zaak. Soms doet het een speler goed om meer verantwoording te krijgen. Ik denk dat dit zo met Rosario ook het geval is. In ieder geval de bedoeling van Van Bommel.

@Mods: misschien handig om de aanvoerdersdiscussie uit de wedstrijdtopic te kopiëren naar het topic over de aanvoerderskeuze? Deze

TotalBB

Routinier
Van Ginkel. Damn, wat heeft die een merkwaardige carriere joh. Twee keer kampioen geworden met ons als huurling. Maar hij blijft nog altijd sukkelen met die knieblessure. Enig idee of iemand weet hoe het hem met gaat? Je hoort er ook niks meer van.
Laatste wat ik hoorde was in mei, dat het herstel nog wel even kon duren. Na dit seizoen zouden we 'm transfervrij kunnen ophalen omdat zijn contract bij Chelsea afloopt en ik me niet kan voorstellen dat het wordt verlengd. De vraag is natuurlijk of we dat moeten willen en of hij uberhaupt nog op hetzelfde niveau terugkomt.

Der Jaufe

Bondscoach
Ik zou eens willen dat er helemaal niet tegen de scheids gemauwd wordt. Door niemand!

Voor mij is de aanvoerder meer een interne zaak. Soms doet het een speler goed om meer verantwoording te krijgen. Ik denk dat dit zo met Rosario ook het geval is. In ieder geval de bedoeling van Van Bommel.

@Mods: misschien handig om de aanvoerdersdiscussie uit de wedstrijdtopic te kopiëren naar het topic over de aanvoerderskeuze? Deze
Yups, janken om een kaart? direct zelf een kaart.

Metalium

International
Afellay wordt dus 1e aanvoerder zogauw hij wedstrijdfit is. Daar kan ik me wel in vinden. Ik zie hem wel weer zoals vroeger spelers oppeppen.
Een winnaar pur sang.
Rosario reserve aanvoerder.

Kruspe

Administrator
Medewerker
Yups, janken om een kaart? direct zelf een kaart.
Ben ik dan echt de enige die het heerlijk vind als de spelers op het veld net zo woedend en gepassioneerd zijn als ik achter de buis of in het stadion als PSV onrecht wordt aangedaan? Ik kan echt niet tegen die gelatenheid als het team wordt genaaid door een van die gasten die zich zo belangrijk voelt met z'n fluit. Gewoon intimideren tot ze eerlijk fluiten.

OT: ik had Rosario lekker eerste aanvoerder gemaakt. Zo uit het niets een klasbak geworden (ja, hij was op in de tweede seizoenshelft, mag het?), Nederlands, basisspeler op het middenveld, international uit de eigen jeugd etc. Overigens kan ik prima leven met Afellay hoor. Ik ben allang blij dat die kluns met handschoenen geen band om z'n arm heeft.

Mikasa

Ben ik dan echt de enige die het heerlijk vind als de spelers op het veld net zo woedend en gepassioneerd zijn als ik achter de buis of in het stadion als PSV onrecht wordt aangedaan? Ik kan echt niet tegen die gelatenheid als het team wordt genaaid door een van die gasten die zich zo belangrijk voelt met z'n fluit. Gewoon intimideren tot ze eerlijk fluiten.
Tja, ik ben bij waterpolo gewoon anders gewend. En je kan mij niet vertellen dat een scheidsrechter eerder voor een zeurende speler fluit dan voor een ander.

Bovenaan Onderaan