Wie moet de nieuwe aanvoerder worden?

Wie moet aanvoerder van PSV worden?

• Totaal aantal stemmen
    50
Ik heb gestemd op Koning Pablo. Ik denk dat hij die rol goed aankan. Heeft de juiste uitstraling en imago om de aanvoerder van PSV te zijn. En hij ontwikkelt zich door. Hopelijk speelt hij samen met Guti op het middenveld en hopelijk koopt PSV iig 1 fatsoenlijke cv met opbouwende kwaliteiten waardoor Pablo beter tot zijn recht kan komen namelijk de ballen naar voren spelen.
Laat hem eerst maar eens een seizoen constant presteren. Doe dan maar Lozano, die heeft iig nog de uitstraling ervoor.

Vind Hendrix de meest geschikte aanvoerder. Allemaal hebben ze hun voor en tegens maar Hendrix is een kind van de club. Speelt met zn hart en zal altijd zn alles geven. Anderen zullen mogelijk zich ook volledig inzetten maar dat is voor mij minder onvoorwaardelijk als bij Hendrix. Die daarmee het beste uithangbord voor de club is

Een aanvoerder moet altijd in de basis staan (als ie fit is en niet geschorst). Dat was bij Hendrikx aan het einde van vorig seizoen totaal niet aan de orde. Stond vaak niet meer in de basis.

Rosario is nog te jong. Je moet een oudere speler aanvoerder maken. Iemand die natuurlijke leiderskwaliteiten en veel ervaring heeft. En die lopen er bij PSV te weinig rond.

Daarom zou ik Zoet of Viergever kiezen.

Een aanvoerder moet altijd in de basis staan (als ie fit is en niet geschorst). Dat was bij Hendrikx aan het einde van vorig seizoen totaal niet aan de orde. Stond vaak niet meer in de basis.

Rosario is nog te jong. Je moet een oudere speler aanvoerder maken. Iemand die natuurlijke leiderskwaliteiten en veel ervaring heeft. En die lopen er bij PSV te weinig rond.

Daarom zou ik Zoet of Viergever kiezen.
Dit lijkt me met elkaar in tegenspraak :giggle:

IPF

Forummer van het jaar 2015
Laat hem eerst maar eens een seizoen constant presteren. Doe dan maar Lozano, die heeft iig nog de uitstraling ervoor.
Ik ben altijd voor eerst kansen geven en iemand daarin helpen groeien dan van te voren al van alles te eisen en denken dat je het perfecte plaatje al klaar hebt. Ook met de trainers hebben we dit regelmatig gedaan en doen we dat nog steeds. In de Eredivisie is het heel normaal om een onervaren trainer of onervaren aanvoerder te hebben. En ik moet er niet aan denken dat Viergever hier de aanvoerder wordt omdat hij toevallig een paar jaartjes ouder is.

-040-

Trainer Coach
Ik denk alleen al dat deze discussie duidelijk maakt dat we totaal geen leiders hebben. En daarbij een dunne selectie die uit balans is. We hebben toch echt een wonder nodig om zo in de top 3 te eindigen..
Aan de andere kant is zijn er toch ook weinig selecties, buiten die van ajaks gerekend waar wij verlekkerd naar kijken en weten dat die gegarandeerd in de top drie terecht komen.

Aan de andere kant is zijn er toch ook weinig selecties, buiten die van ajaks gerekend waar wij verlekkerd naar kijken en weten dat die gegarandeerd in de top drie terecht komen.
Ik denk dat je inmiddels op een niveau komt, de buitenspelers daargelaten (die azen op vertrek), van AZ, Feyenoord en misschien Vitesse. Het klinkt zwartgallig, maar met Luckassen, Sainsbury en Viergever achterin heb je gewoon een enorm probleem. En daarachter zit zelfs helemaal niets.. dan krijg je dadelijk Hendrix weer op de CV positie.

Los daarvan gaat het niet zozeer eens om Nederland en de concurrentie, maar uit het technisch beleid blijkt toch ook geen enkele visie of ambitie. Het is alsof de hele CL-plaatsing niets uitmaakt en of we gewoon straks (weer) tevreden zijn met een 2e plek in de Eredivisie.

Nu ook vrijdag, ik hoop altijd op een vrijdag dat er toch nog wat komt. Maar de stilte is oorverdovend..

Ieder zijn mening, ongeacht hoe koel of heet je hoofd is. Iemand die nog geen pepernoot geraakt heeft al captain maken? Mark faalt en zet zich zelf voor lul terwijl het voetballen amper begonnen is. Er is niemand die iets in die gozer zag en hij is hij van 0 > de man status gegaan zonder iets te presteren, omdat die ooit goed was.. en misschien omdat die met de trainer gevoetbald heeft.

Wat Mark over hem verteld zal best kloppen, dat die nuttig is om er bij te hebben, maar je naait zo wel de overige spelers die wel langer hun best doen en gepasseerd worden door iemand die al jaren niks gedaan heeft op voetbalgebied. Leuk voor Affelay, kanslose move voor het voetbalniveau in het algemeen.

Der Jaufe

Assistent Bondscoach
Ieder zijn mening, ongeacht hoe koel of heet je hoofd is. Iemand die nog geen pepernoot geraakt heeft al captain maken? Mark faalt en zet zich zelf voor lul terwijl het voetballen amper begonnen is. Er is niemand die iets in die gozer zag en hij is hij van 0 > de man status gegaan zonder iets te presteren, omdat die ooit goed was.. en misschien omdat die met de trainer gevoetbald heeft.

Wat Mark over hem verteld zal best kloppen, dat die nuttig is om er bij te hebben, maar je naait zo wel de overige spelers die wel langer hun best doen en gepasseerd worden door iemand die al jaren niks gedaan heeft op voetbalgebied. Leuk voor Affelay, kanslose move voor het voetbalniveau in het algemeen.
Wie had t dan moeten worden volgens jou?

Wie had t dan moeten worden volgens jou?
Iedereen behalve Affelay & Bruma, omdat die nog nat achter hun psv-oren zijn. Zoet kan maar dan beloon je hem voor zijn matige optredens + een keeper als captain is totaal effectloos tijdens een wedstrijd. Verder is er niemand die ik kan bedenken die een ware leider is of dat die het mag zijn door zijn ervaren CV. En nee Affelay is niet ervaren, ja met operaties en bankzitten maar ervaring is als je aan een proces hebt meegedaan, en hij heeft alles behalve gevoetbald in de laatste jaren

Een mooie qoute van VZ
Stevenp99
23 juli 2019 om 19:45

Een aanvoerderschap als beloning geven gebeurd (hopelijk) alleen in het amateurvoetbal. Als je geen leiderschap hebt, maar als beloning aanvoerder mag zijn, kan van bommel net zo goed gaan grabbelen voor de aanvoerdersband

Hoetierick

Administrator
Medewerker

Nou, dan gaan we kijken wat de andere opties zijn.

Zoet? Heerst niet in de 16, aanvoerder lijkt me niet de bedoeling.
Dumfries? Eerst iets meer overzicht voor hemzelf.
Viergever? Please....
Hendrix? Clubman, gaat voorop in de strijd, maar lijkt me niet de man die anderen op zijn plek gaat zetten.
Rosario (hij was het gisteren). Zou kunnen. Weliswaar jong en relatief onervaren, maar wie weet kan hij het wel. Bovendien een mooi signaal
Lozano? Hij gaat anderen zeggen dat ze koel moeten blijven. Yeah right.
Bergwijn? Ook niet de meest spraakzame in het veld.
Guti? Speelt te weinig, lang niet zeker van zijn plek.

De rest heeft te weinig aanzien, komt net kijken enz. Afellay (ja, zo schrijf je dat) is als ie fit is een van de betere voetballers in de competitie, inclusief de zo verheerlijkte ajaxspelers. Een clubman. International, ervaring op het hoogste niveau. Iemand waarnaar andere jongens opkijken. Lijkt me de geschikte aanvoerder. En zolang die niet speelt, kun je iemand anders aanvoerder maken. Niemand van het huidige spelersmateriaal zal echter bezwaar maken als een fitte Afellay aanvoerder wordt.

Prima zet.

vb0ss

Winnaar wedstrijdvoorspellingen Eredivisie in 2015
Iedereen behalve Affelay & Bruma, omdat die nog nat achter hun psv-oren zijn. Zoet kan maar dan beloon je hem voor zijn matige optredens + een keeper als captain is totaal effectloos tijdens een wedstrijd. Verder is er niemand die ik kan bedenken die een ware leider is of dat die het mag zijn door zijn ervaren CV. En nee Affelay is niet ervaren, ja met operaties en bankzitten maar ervaring is als je aan een proces hebt meegedaan, en hij heeft alles behalve gevoetbald in de laatste jaren

Een mooie qoute van VZ
Stevenp99
23 juli 2019 om 19:45

Een aanvoerderschap als beloning geven gebeurd (hopelijk) alleen in het amateurvoetbal. Als je geen leiderschap hebt, maar als beloning aanvoerder mag zijn, kan van bommel net zo goed gaan grabbelen voor de aanvoerdersband
Nu geef je nog geen antwoord op zijn vraag. Je noemt wie het allemaal niet moeten worden. Maar kom dan eens met wie het wél moet worden?

Nou, dan gaan we kijken wat de andere opties zijn.

Zoet? Heerst niet in de 16, aanvoerder lijkt me niet de bedoeling.
Dumfries? Eerst iets meer overzicht voor hemzelf.
Viergever? Please....
Hendrix? Clubman, gaat voorop in de strijd, maar lijkt me niet de man die anderen op zijn plek gaat zetten.
Rosario (hij was het gisteren). Zou kunnen. Weliswaar jong en relatief onervaren, maar wie weet kan hij het wel. Bovendien een mooi signaal
Lozano? Hij gaat anderen zeggen dat ze koel moeten blijven. Yeah right.
Bergwijn? Ook niet de meest spraakzame in het veld.
Guti? Speelt te weinig, lang niet zeker van zijn plek.

De rest heeft te weinig aanzien, komt net kijken enz. Afellay (ja, zo schrijf je dat) is als ie fit is een van de betere voetballers in de competitie, inclusief de zo verheerlijkte ajaxspelers. Een clubman. International, ervaring op het hoogste niveau. Iemand waarnaar andere jongens opkijken. Lijkt me de geschikte aanvoerder. En zolang die niet speelt, kun je iemand anders aanvoerder maken. Niemand van het huidige spelersmateriaal zal echter bezwaar maken als een fitte Afellay aanvoerder wordt.

Prima zet.
Vind ik ook. Alle overige spelers zijn (nog) ongeschikt. Iedereen in de selectie kijkt naar hem op, hij is een enorme clubman, kwalitatief (mits fit) een van de betere en ligt volgens mij super in de groep. Daarnaast, kan Rosario wennen aan de verantwoordelijkheden van de band. Mark ziet het nog niet zo slecht hoor😉

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Nu geef je nog geen antwoord op zijn vraag. Je noemt wie het allemaal niet moeten worden. Maar kom dan eens met wie het wél moet worden?
Tja. Ik vind het niet gek. Kind van de club, 50 (?) interlands, ervaring in buitenland en CL. Schijnbaar ook aanzien bij de rest van de selectie.

Probleempje alleen is of hij wel basisspeler is.

Hoe vaak is er geklaagd in een selectie over de captain? Ik kan me serieus 0x herinneren in mijn leven, je hoort jaren later na hun carrière hoe debiel sommige dingen waren als ze wel open en eerlijk durven te zijn. En aanzien en ervaring is iets wat je moet hebben gedaan, dat hij in europa was en meer horizontaal lag dan verticaal op het veld zegt genoeg, aanwezig alleen dus.

Als ik een Ferrari op me oprit heb, maar er niet in mag rijden, kan ik wel tegen jullie roepen dat ik een Ferrari thuis heb maar blijf ik een nobody omdat ik het niet kan gebruiken zo als het bedoeld is, en dus tof lijkt maar het niet is dus.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Hoe vaak is er geklaagd in een selectie over de captain? Ik kan me serieus 0x herinneren in mijn leven, je hoort jaren later na hun carrière hoe debiel sommige dingen waren als ze wel open en eerlijk durven te zijn. En aanzien en ervaring is iets wat je moet hebben gedaan, dat hij in europa was en meer horizontaal lag dan verticaal op het veld zegt genoeg, aanwezig alleen dus.

Als ik een Ferrari op me oprit heb, maar er niet in mag rijden, kan ik wel tegen jullie roepen dat ik een Ferrari thuis heb maar blijf ik een nobody omdat ik het niet kan gebruiken zo als het bedoeld is, en dus tof lijkt maar het niet is dus.
Je hebt in ieder geval één medestander. Ik vind de keuze om Afellay meteen captain te maken ook onbegrijpelijk. Als ik het goed zie, heeft hij de afgelopen 3 jaar 18 wedstrijden gespeeld. Komt niet wedstrijdfit bij de selectie, maar wordt alsnog aanvoerder. Ik weet niet hoe het tegenwoordig met zijn communicatieve vaardigheden zit, maar toen hij nog bij PSV speelde was het geen goed plan Afellay aan het woord te laten.

Prima dat er onder de spelers draagvlak voor is, maar wat mij betreft was de eer gegund aan iemand anders van de basiself van vorig seizoen, puur en alleen vanwege hun recente belang voor PSV. Als die rol dan toch van nature op het lijf geschreven was van Afellay, was hij het uiteindelijk alsnog geworden.