Wie moet de nieuwe aanvoerder worden?

Wie moet aanvoerder van PSV worden?

• Totaal aantal stemmen
    50

rico

Assistent Coach
Wellicht een leuk topic om over te discusseren. Met het vertrek van Luuk de Jong moet MvB een nieuwe aanvoerder aanwijzen. Wie moet dat worden?

Als openingszet: wat mij betreft zouden de criteria moeten zijn:
- Ervaren speler, die niet nog voortdurend met z'n eigen spel bezig moet zijn.
- Moet Nederlands praten, om de club te vertegenwoordigen.
- Moet als het kan op achterin of op het middenveld spelen, zodat hij de meeste tijd het spel voor zich heeft en ziet wat er gebeurt.
- Als het even kan een band met PSV, belangrijk voor de supporters.

Dan voldoet er maar 1 naam: Afellay, maar die moet dan natuurlijk wel basisspeler worden.
Anders: Zoet, niet ideaal een keeper als aanvoerder.

Bacchus

#JeSuisSjakie
Medewerker
Ik vind persoonlijk niet dat je iemand die deze zomer aan de selectie is toegevoegd meteen aanvoerder kunt maken.

Nep Scout

Invaller
Ik vind persoonlijk niet dat je iemand die deze zomer aan de selectie is toegevoegd meteen aanvoerder kunt maken.
Was dat niet het geval met van Ginkel? Of Guardado (die overigens ook niet Nederlands sprak)? Ik weet het echt niet meer.

Ralf Edström

Winnaar van de Wisselkont-Wisseltrofee
Ervaring vind ik toch belangrijker dan de tijd dat je hier al loopt. Wanneer Robben komt en hij niet zo blessuregevoelig zou zijn zou ik hem direct aanvoerder maken. Ook als signaal naar de softies die we nu hebben lopen.

Retro Willems

Assistent Coach
Hoop dat er een TD in de PL een avondje te lang heeft doorgezakt en de telefoon pakt en Zoet vastlegt. Verder bestaat de beoogde basiself uit jonge talenten en spelers die er maar net spelen. Dan heeft voor mij een kind van de club als Afellay de voorkeur mits hij inderdaad basisspeler wordt. Mocht Robben komen dan lijkt hij mij de gedroomde aanvoerder. In ieder geval geen Lozano. Bij hem heb ik het gevoel dat zo'n band in zijn nadeel werkt. En zo belangrijk is de band niet. Geef hem dan liever aan Mart.

Der Jaufe

Bondscoach
Eens, en dat maakt dus best lastig.
Zoet? Laat die zich maar focussen op de afstandsschoten..
Viergever? Hoop dat die niet in de basis staat
Dumfries? Jonge jongen, moeten we niet willen
Hendrix? Zou kunnen
Pereiro? Wordt mogelijk nog verkocht, verlengt sowieso niet dus is maar de vraag of die speelt
Bergwijn? Als hij blijft is dat mogelijk
Lozano? Liever een aanvoerder die het Nederlands machtig is, gezien wij het gros van de wedstrijden onder leiding van n NL-er spelen.

rico

Assistent Coach
Eens, en dat maakt dus best lastig.
Zoet? Laat die zich maar focussen op de afstandsschoten..
Viergever? Hoop dat die niet in de basis staat
Dumfries? Jonge jongen, moeten we niet willen
Hendrix? Zou kunnen
Pereiro? Wordt mogelijk nog verkocht, verlengt sowieso niet dus is maar de vraag of die speelt
Bergwijn? Als hij blijft is dat mogelijk
Lozano? Liever een aanvoerder die het Nederlands machtig is, gezien wij het gros van de wedstrijden onder leiding van n NL-er spelen.
Ik snap het punt, maar het zou toch ook heel erg raar zijn als je met Robben en Afellay speelt en dan Hendrix of Bergwijn aanvoerder maakt.

Der Jaufe

Bondscoach
Ik snap het punt, maar het zou toch ook heel erg raar zijn als je met Robben en Afellay speelt en dan Hendrix of Bergwijn aanvoerder maakt.
Van Robben is niet zeker of deze komt, van Afellay is het afwachten wanneer deze fit is. Heb die daarom beide buiten beschouwing gelaten. Heb er niets op tegen als het een van deze twee wordt. Heb dan wel een hele sterke voorkeur voor Robben.

Metalium

International
PEREIRO misschien heeft ie dat net nodig om te gaan vlammen. Dan is dat dromerige er zo af, en gaan we genieten van zijn sublieme kwaliteiten.
Moet ie gewoon een languagetranslator meenemen in het veld...

Bacchus

#JeSuisSjakie
Medewerker
Zal nog moeilijk worden voor Unnerstall nu Ruiter erbij is gekomen. En Zoet, die hangt als een molensteen om PSV heen.
Unnerstal is geblesseerd, maar zodra die weer fit is verwacht ik niet dat hij veel moeite zal hebben met Ruiter.

Relix

Aanvoerder
Ik snap goed dat na zijn mindere 2e seizoenshelft en zijn jonge leeftijd hij nog niet genoemd is - maar Rosario lijkt mij wel een potentiele aanvoerder.
Werkt hard, doorliep de jeugd van de club, getalenteerd, goede positie (centraal in t veld), prima inzicht, spreekt Nederlands, lijkt/leek vaste basisspeler *afwachten of Thomas en Guitierez er nog aankomen* en bij mij ligt ie goed (weet niet of dat voor alle fans opgaat). Volgens mij kan hij best wel wat mensen om hem heen aanspreken en coachen, zeker de jonge jongens. Liever Rosario dan viergever (welke vrees ik de voorkeur van Mark zal krijgen).

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan