Wetenschap

Is dit het juiste topic? Ik kwam dit werkgerelateerd tegen en moest eigenlijk direct aan ELPSV denken.



Als je op deze wijze natuur en economie kunt dienen, zou dat fantastisch zijn.

Toch fijn dat ik iemands hersenen ben gekropen :lol:

Maar leuk artikel om te lezen!
Dit zou een hele forse stap in de juiste richting zijn. Vele en vele malen beter dan de huidige monoculturen.
Dit soort methodes icm permaculturen en voedselbossen en we zijn landbouwtechnisch al heel ver naar waar we wezen moeten.(Y)

Wat wel grappig is, dit wordt vanuit de natuurbeschermingshoek al vele jaren gezegd, maar als het meer in vakjargon wordt gezegd door medeboeren wordt het wél gehoord. Wat zijn we als mens toch gefocused op groepsgenoten ipv inhoud :unsure:
 
Wist even niet zo goed waar ik deze moest plaatsen, maar past hier denk wel aardig: voor de liefhebber een leuk artikeltje in de New York Times over de weerbaarheid van de mens. Waarom beschikken sommigen over meer veerkracht dan anderen? Hoe gaan mensen om met traumatische ervaringen en waarom komt de een daar beter uit dan de ander, etc? Same voor de coronacrisis; wie ziet kansen en wie dompelt in rouw?

Iets wat ik me vaker heb afgevraagd. Enfin, logische antwoorden, maar leuk om even te lezen.
 
Wist even niet zo goed waar ik deze moest plaatsen, maar past hier denk wel aardig: voor de liefhebber een leuk artikeltje in de New York Times over de weerbaarheid van de mens. Waarom beschikken sommigen over meer veerkracht dan anderen? Hoe gaan mensen om met traumatische ervaringen en waarom komt de een daar beter uit dan de ander, etc? Same voor de coronacrisis; wie ziet kansen en wie dompelt in rouw?

Iets wat ik me vaker heb afgevraagd. Enfin, logische antwoorden, maar leuk om even te lezen.

Leuk om te lezen, dank je!
 
Gaaf idd. Vond de designer-babies ergens wel eng, maar daar lees je ook steeds vaker over. Het zou wel eens een bizarre wereld kunnen worden, afhankelijk van de toekomstige wettelijke kaders.

Het wordt er vast niet allemaal beter op, maar de mens zoekt voortdurend nieuwe dingen op. Je kunt het eenvoudigweg niet tegenhouden, wellicht wel regelen.
 
Sommige technologieën mogen van mij vandaag al komen
Infographic: A Timeline of Future Technology
En toch weer die 3D-printerzwets. „Je kunt alles thuis drukken“
Ja net als met een „gewone„ printer. Konden we alle boeken, posters, krantjes, etc zelf drukken... Wie heeft er ooit een boek gedrukt?
En een auto uit de 3D-printer? De meeste mensen kunnen maar nauwelijks een Ikea-kast in elkaar sleutelen. En zeker 38657 verschillende cartridges paraat hebben: voor rubber, aluminium, chocolade, nylon, acryl, leer, brons, koper, etc, etc, etc.
Breek me de bek niet open!
 
En toch weer die 3D-printerzwets. „Je kunt alles thuis drukken“
Ja net als met een „gewone„ printer. Konden we alle boeken, posters, krantjes, etc zelf drukken... Wie heeft er ooit een boek gedrukt?
En een auto uit de 3D-printer? De meeste mensen kunnen maar nauwelijks een Ikea-kast in elkaar sleutelen. En zeker 38657 verschillende cartridges paraat hebben: voor rubber, aluminium, chocolade, nylon, acryl, leer, brons, koper, etc, etc, etc.
Breek me de bek niet open!
Een 3D printer is leuk voor bv een modelbouwer of een maquettebouwer.
 
Ik zie het al, jij hebt geen loopbaancoach meer nodig!
Solliciteren bij 999 games en you are settled ;)
Haha. Ik ben bang dat het mij aan creativiteit ontbreekt om hier echt mijn werk van te maken. Ik denk ook dat als ik echt ga beginnen aan mijn bordspel, het een meerjarenplan gaat worden. Vooral omdat ik veel tijd nodig heb om het te laten borrelen.
Maar wie weet ontdek ik ineens verborgen talenten en kan ik er wel mijn brood mee verdienen!

Het is sowieso een levensdoel van mij om een keer een bordspel te maken. Die hoef ik niet eens uit te brengen, gewoon spelen met vrienden is voor mij genoeg.
 
Een 3D printer is leuk voor bv een modelbouwer of een maquettebouwer.

En voor autofabrikanten, ruimtevaarders, orthopeden, oogartsen, tandartsen, beugelbekkies, hokkiërs, ...

Dat er in elk huis een 3D printer komt te staan en dat die grootschalig gebruikt gaan worden om dingen mee te printen lijkt me dan inderaad weer niet zo waarschijnlijk.
 
En voor autofabrikanten, ruimtevaarders, orthopeden, oogartsen, tandartsen, beugelbekkies, hokkiërs, ...

Dat er in elk huis een 3D printer komt te staan en dat die grootschalig gebruikt gaan worden om dingen mee te printen lijkt me dan inderaad weer niet zo waarschijnlijk.
Precies. Zo zag ik een keer in een documentaire dat men nu in staat was om metalen componenten te printen voor straalmotoren die eerst onmogelijk / tijdrovend waren om met frees en boor uit metaal te vervaardigen.
Ook erg interessant voor onderdelen voor oldtimers (voor zover die nog mogen rijden :sneaky:)
 
Haha. Ik ben bang dat het mij aan creativiteit ontbreekt om hier echt mijn werk van te maken. Ik denk ook dat als ik echt ga beginnen aan mijn bordspel, het een meerjarenplan gaat worden. Vooral omdat ik veel tijd nodig heb om het te laten borrelen.
Maar wie weet ontdek ik ineens verborgen talenten en kan ik er wel mijn brood mee verdienen!

Het is sowieso een levensdoel van mij om een keer een bordspel te maken. Die hoef ik niet eens uit te brengen, gewoon spelen met vrienden is voor mij genoeg.
Ja, ik ben ook veel tijd kwijt met borrelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan