Ja, Belgie heeft een soort zwarte magie met lotingen. Loten altijd doodeenvoudig. Een topland is het wat mij betreft ook niet meer. Eigenlijk gewoon een B-land. Paar goede spelers, maar ook een hoop spelers die slechts ''oke'' zijn. Verdediging is matig. Middenveld wordt nog steeds gedragen door een 34-jarige De Bruyne die toch echt aan het aftakelen is (en momenteel geblesseerd), waarbij een Tielemans niet meer is dan gewoon een goede speler (die speelt om een reden nog bij Villa, en niet bij een van de PL topclubs). De aanval is hun sterkste linie, maar wanneer Lukaku niet speelt en/of in vorm is hebben ze ook moeite met scorend vermogen. Met Openda, Doku en Trossard hebben ze op papier betere spitsen en buitenspelers, maar ze zijn in het nationale elftal geen goalmachines. Belgie zit misschien in het topsegment van de B-landen, maar een A-land is het eigenlijk niet meer. Ze hadden moeite met Wales en speelden gelijk tegen o.a. Kazachstan en Noord-Macedonie (2x). Afgelopen twee eindrondes ook matig tot slecht, met zelfs een groepsfase exit op laatste WK.