Wereldkampioenschap 2026

Is er iemand hier op het forum die overweegt naar het WK te gaan volgend jaar? Ik ben gewoon benieuwd.

Ja, Belgie heeft een soort zwarte magie met lotingen. Loten altijd doodeenvoudig. Een topland is het wat mij betreft ook niet meer. Eigenlijk gewoon een B-land. Paar goede spelers, maar ook een hoop spelers die slechts ''oke'' zijn. Verdediging is matig. Middenveld wordt nog steeds gedragen door een 34-jarige De Bruyne die toch echt aan het aftakelen is (en momenteel geblesseerd), waarbij een Tielemans niet meer is dan gewoon een goede speler (die speelt om een reden nog bij Villa, en niet bij een van de PL topclubs). De aanval is hun sterkste linie, maar wanneer Lukaku niet speelt en/of in vorm is hebben ze ook moeite met scorend vermogen. Met Openda, Doku en Trossard hebben ze op papier betere spitsen en buitenspelers, maar ze zijn in het nationale elftal geen goalmachines. Belgie zit misschien in het topsegment van de B-landen, maar een A-land is het eigenlijk niet meer. Ze hadden moeite met Wales en speelden gelijk tegen o.a. Kazachstan en Noord-Macedonie (2x). Afgelopen twee eindrondes ook matig tot slecht, met zelfs een groepsfase exit op laatste WK.
Zelfde geldt voor Nederland

En dan moet je maar hopen dat ze bij de immigration niet het Amerika topic van dit forum op je telefoon vinden.
Nou, dit dus. Ze zoeken het maar lekker uit in dat land.

Ik ben overigens nog nooit naar een eindtoernooi geweest. Dus een zinloos statement :ROFL:

Ik neem aan dat het aandeel mensen dat het toernooi in de schurkenstaat VS links laat liggen toeneemt.

Ik neem aan dat het aandeel mensen dat het toernooi in de schurkenstaat VS links laat liggen toeneemt.
Was al niet bepaald van plan die kant op af te reizen, maar zal het wel 'gewoon' gaan kijken denk ik. Heb eerlijk gezegd nog nooit een toernooi geboycot vanwege daden van het gastland.

Natuurlijk een schijntje op het totaal, maar duidelijk is dat niet iedereen zich happy voelt bij het toernooi in de VS.
Puntje bij paaltje gaat het toch om het spelletje en dan gaan mensen toch kijken en de kaartjes die nu worden geannuleerd, worden net zo makkelijk weer door een ander gekocht. En anders zet FIFA er wel een hele hoop mensen neer met gratis toegang (of sterk gereduceerd tarief) om de boel vol te krijgen. Je hoeft in elk geval geen lege plekken te verwachten in de stadions, denk ik.

Als het aan mij ligt, gaat Nederland niet naar Amerika voor dat kudttoernooi.

Terug
Bovenaan Onderaan