Wereldkampioenschap 2026

Irritant, nu heb ik al niet zoveel met het Engelse team, maar nog minder met dat van Argentinië. En dan hoop je dat het eindelijk voorbij is met van die matige wedstrijden toch winnen. En dan zet Argentinië de ultieme joker in: het laat Derksen wedden op winst Engeland.
:cry:

Inhoudelijk weinig problemen mee. Sport is entertainment. Het toernooi vindt plaats in de US, tijdens grote sportevenementen wordt daar de break ingevuld door entertainment. Vind ik best geinig. Dat FIFA zo makkelijk de regels omzeilt en als heuse aristocraten de boel naar eigen hand zet, is niet voor het eerst dit toernooi (en eigenlijk ook al in ‘22 en misschien zelfs nog eerder) dubieus te noemen.
Het voetbalspel wordt zodanig beïnvloed dat het spel vele malen mider leuk is geworden.

Inhoudelijk weinig problemen mee. Sport is entertainment. Het toernooi vindt plaats in de US, tijdens grote sportevenementen wordt daar de break ingevuld door entertainment. Vind ik best geinig. Dat FIFA zo makkelijk de regels omzeilt en als heuse aristocraten de boel naar eigen hand zet, is niet voor het eerst dit toernooi (en eigenlijk ook al in ‘22 en misschien zelfs nog eerder) dubieus te noemen.
Supporters en tv kijkers komen toch voor voetbal? Niet voor een concert.

Irritant, nu heb ik al niet zoveel met het Engelse team, maar nog minder met dat van Argentinië. En dan hoop je dat het eindelijk voorbij is met van die matige wedstrijden toch winnen. En dan zet Argentinië de ultieme joker in: het laat Derksen wedden op winst Engeland.
:cry:
Ik ben gewoon helemaal klaar met Messi en het feit dat we als nederige schapen voor hem lijken te moeten buigen als hij tegen een bal trapt. Ik vind het zo zonde dat iemand met zo weinig persoonlijkheid de allerbeste allertijden is, dat ik niet kan wachten tot hij gestopt is en we het over andere spelers kunnen hebben. Ik vind veel Engelse spelers overigens best ok overkomen in de media.

Ik ben gewoon helemaal klaar met Messi en het feit dat we als nederige schapen voor hem lijken te moeten buigen als hij tegen een bal trapt. Ik vind het zo zonde dat iemand met zo weinig persoonlijkheid de allerbeste allertijden is, dat ik niet kan wachten tot hij gestopt is en we het over andere spelers kunnen hebben. Ik vind veel Engelse spelers overigens best ok overkomen in de media.
Bellingham is echt een geweldig persoon maar hoe is hij straks na 4 WK's? Messi begon ook heel normaal. Verder is het niet zijn fout dat hij overal mee wegkomt en ja dan kan je wat arroganter worden. Blijft een lul haha.

Het is - net zoals het Nederlands Elftal tegen Marokko - onbegrijpelijk dat Deschamps het Franse middenveld verzwakte. Wat is dat toch voor rare trend? Wedstrijden worden gewonnen op het middenveld. Ruiz en Rodri kregen alle ruimte - Spanje hoefde niet eens hoog druk te zetten, maar kon de bal makkelijk rond spelen. Juist angstig spel, zoals van Oranje tegen Marokko en nu van Frankrijk, betekent dat je heel veel extra meters moet maken omdat het veld te lang wordt en aanvallers bij elke omschakeling heel diep moeten zakken. Dan krijgt Dembélé wel de zwarte piet toegespeeld; deels terecht , want je verwacht natuurlijk méér van een Gouden Bal-speler, maar hij komt door deze speelwijze ook niet in zijn kracht - de omschakeling en de een-tegen-een. Hij werd doordat Spanje alle vrijheid had op het middenveld volledig geïsoleerd op de vleugel. Ik hoop dat Arne ervan leert. Gewoon vier middenvelders graag.
Helemaal eens met deze analyse! Je ziet ook bij de beste defensieve elftallen, zoals het huidige Arsenal, dat ze het middenveld erg belangrijk maken (met Rice, Merino, Zubimendi, Odegaard, een indribbelende Timber).

Nog nooit zoveel antipathie gehad tegen een WK en hoe het er allemaal aan toe gaat. Oranje en Koeman hebben ook zo hun bijdrage hieraan gehad.
Heel erg herkenbaar.
Las net dat stukjes veld verkocht gaan worden van waar de finale wordt gespeeld. Ticketprijzen minimaal duizenden, tigduizenden tot ruime een ton. Persconferentie tegen betaling, met een foto met RIO Ferdinand, voor jawel een slordige 120 dollar extra. Dan nog los van de scheidsrechterlijke dwalingen, de corruptie etc

Heel erg herkenbaar.
Las net dat stukjes veld verkocht gaan worden van waar de finale wordt gespeeld. Ticketprijzen minimaal duizenden, tigduizenden tot ruime een ton. Persconferentie tegen betaling, met een foto met RIO Ferdinand, voor jawel een slordige 120 dollar extra. Dan nog los van de scheidsrechterlijke dwalingen, de corruptie etc
En dan straks met nog meer landen, nog meer wedstrijden en dus nog meer reclame en inkomsten. Want infantiele(o) wil dat “elk land moet kunnen dromen over deelname aan het wk”. Ik ben het met hem eens dat elk land ervan moet kunnen dromen en niet elk land waarvan de plaatselijke slager vrij kan pakken in die periode ook daadwerkelijk mee kan doen.

Toch wel weer knap dat Ajax twee jeugdspelers in de halve finale van het WK heeft staan!

Alleen jammer dat ze voor zo'n smerige ploeg spelen.

Het is een beetje vechtvoetbal. Laat dat nou net de kracht van Argentinië zijn. Engeland stinkt er weer eens in, net zoals de scheidsrechter.

Terug
Bovenaan Onderaan