Wereldkampioenschap 2018

Nee gek, ik was al blij 2de ronde te halen, dus je kan snappen dat alles vanaf daar tot nu toe al geweldig is, 1ste of 2de ik kan er mee leven :D Na mij gaan generaties dit nooit meer mee maken, dus prachtig om in de finale te staan, ongeacht de uitslag :D

Frankrijk is dik favoriet, realistisch ben ik wel, maar 2de plaats vier ik net zo ahard :D
Ah, je bent dus flink vernederlandst.... ;)

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
Nee gek, ik was al blij 2de ronde te halen, dus je kan snappen dat alles vanaf daar tot nu toe al geweldig is, 1ste of 2de ik kan er mee leven :D Na mij gaan generaties dit nooit meer mee maken, dus prachtig om in de finale te staan, ongeacht de uitslag :D

Frankrijk is dik favoriet, realistisch ben ik wel, maar 2de plaats vier ik net zo ahard :D
Ik niet.
2 x met Penalty's winnen en 1 x na verlenging. Met passie en strijd en een tikkeltje geluk.
Gewoon van Frankrijk winnen en ze schrijven geschiedenis. Deze kans krijgen ze wellicht nooit meer.
Alleen de Wereldtitel telt. Zou heel mooi zijn als Kroatië Frankrijk van de mat speelt.
En desnoods winnen ze via een Penaltyserie. :D ;)

Wat een matig ( slecht )Engels elftal, totaal geen creativiteit, de bal naar voren rossen ( tweede helft ) en maar zien hoe het loopt. Die Walker is nog niet goed genoeg voor PEC Zwolle. Domme, overbetaalde voetballers. Zo zie je maar dat de media ons gek maken met de kwaliteit van de PL. Wellicht door al die buitenlanders, maar niet de Engelsen. Zij zijn niet in staat om een fatsoenlijke goal te maken uit een combinatie. Ze zijn mij erg tegengevallen.

Wat een matig ( slecht )Engels elftal, totaal geen creativiteit, de bal naar voren rossen ( tweede helft ) en maar zien hoe het loopt. Die Walker is nog niet goed genoeg voor PEC Zwolle. Domme, overbetaalde voetballers. Zo zie je maar dat de media ons gek maken met de kwaliteit van de PL. Wellicht door al die buitenlanders, maar niet de Engelsen. Zij zijn niet in staat om een fatsoenlijke goal te maken uit een combinatie. Ze zijn mij erg tegengevallen.
Aan de andere kant bestonden de deelnemers uit de halve finales o.a. uit: 9 spelers van Tottenham, 7 van Manchester City, 7 van Manchester United, 5 van Chelsea, en 4 van Liverpool. Dat maakt 32 spelers uit de PL die actief waren in de halve finales, dus kennelijk is het toch best een goede competitie.

Aan de andere kant bestonden de deelnemers uit de halve finales o.a. uit: 9 spelers van Tottenham, 7 van Manchester City, 7 van Manchester United, 5 van Chelsea, en 4 van Liverpool. Dat maakt 32 spelers uit de PL die actief waren in de halve finales, dus kennelijk is het toch best een goede competitie.
Voor mij is er ook geen discussie dat de PL de beste competitie van de wereld is.

Maar dat is ook een reden dat Engeland als land niet presteert.
De spelers van Engeland kunnen daardoor als geen ander mee in de fysieke strijd en de hoogste tempos, maar het gaat op een WK om meer dan dat.
Bijna alle (creatieve) toppers in de PL zijn buitenlanders. Dat houdt de ontwikkeling van de eigen jonkies tegen.

En nog een reden; Geen enkele Brit speelt over de landsgrenzen. Ik denk dat dat geen grote invloed heeft, maar het is toch een stukje ervaring dat je meeneemt. Dat nemen al die Brazilianen, Belgen, Spanjaarden en Fransen wel mooi even mee.

Het grote PL geld verpest het voor hun eigen nationale team. Ik vind het prima.

Ik denk dat ik maar voor Kroatie ga zijn.
Enerzijds zal ik wel jaloers zijn, ze bestaan nog geen 30 jaar als voetbal-land en ze zijn nog kleiner dan ons.

Anderzijds is het altijd een land geweest met een aardige combinatie van voetbal en het betere sloopwerk.

En Frankrijk heeft zoveel kwaliteit, maar leuk proberen te voetballen ho maar. Dat levert geen bonus-punten op bij mij :-s

IPF

Forummer van het jaar 2015
Die competitie is ook gewoon zeer overrated. Er worden astronomische bedragen betaald voor niet al te beste spelers en men denkt ook gelijk dat ie spelers daadwerkelijk een wedstrijd kunnen beslissen of dat ze kwalitatief echt vele extras hebben. Van die Harry Kane ben ik bijv nooit echt weg geweest, hij heeft een boven zijn kunnen gespeeld. Goede spits hoor maar een wereldtopper zoals de Engelsen ons willen doen geloven? Nee. En over spelers als Hendersen, Walker, Trippier, Maguire of zelfs Sterling heb ik al veel gezegd.
Spanje had een groot Intern probleem, anders waren ze er ook gewoon bij geweest. Dat geldt ook voor Duitsland dat en door moet selecteren en veel interne problemen kende.

Iedereen roemt Kroatië als voetballende ploeg, maar daar ben ik het niet mee eens. D.w.z.: er zit heel veel voetbal in, maar het komt er niet bepaald uit dit toernooi. Alleen tegen Argentinië goed gespeeld, verder weinig overtuigend. Gisteren vond ik ook niet zo sterk. Vergeleken met dinsdag, was de wedstrijd van gisteren armoe.

Bij Kroatië staan tegenover mooie voetballers als Modric, Rakitic en Perisic, ook horken en harken als Rebic, Mandzukic, Bradaric en Badelj.
Ik begrijp sowieso niet zo waarom Kovacic en Pjaca zo weinig speeltijd heeft gekregen.

Niet dat ik vind dat Engeland door had gemoeten hoor, want dat is ook mager. Ook bij hen zat het meeste voetbal op de bank.

Dat is m.i. sowieso een trend: behoudende coaches. Engeland, Kroatië, Argentinië en ik heb ook geen hoge dunk van Deschamps. Maar ja, Deschamps kan het bijna niet verklooien met zo'n selectie.

Een finale staat op zichzelf, maar ik kan me niet voorstellen dat Frankrijk niet gewoon wereldkampioen wordt. Hoop het ook. Per saldo het beste gespeeld.

Voor mij is er ook geen discussie dat de PL de beste competitie van de wereld is.

Maar dat is ook een reden dat Engeland als land niet presteert.
De spelers van Engeland kunnen daardoor als geen ander mee in de fysieke strijd en de hoogste tempos, maar het gaat op een WK om meer dan dat.
Bijna alle (creatieve) toppers in de PL zijn buitenlanders. Dat houdt de ontwikkeling van de eigen jonkies tegen.

En nog een reden; Geen enkele Brit speelt over de landsgrenzen. Ik denk dat dat geen grote invloed heeft, maar het is toch een stukje ervaring dat je meeneemt. Dat nemen al die Brazilianen, Belgen, Spanjaarden en Fransen wel mooi even mee.

Het grote PL geld verpest het voor hun eigen nationale team. Ik vind het prima.
Voor de spelers in de top ploegen van Engeland zijn astronomische transfer bedragen betaald met bijpassende salarissen. Met als gevolg dat alle spelers graag in de Premier league spelen. Hele elftallen worden bij elkaar gekocht met ervaren spelers die bij de beste horen in het eigen land/andere landen.

Het is dan ook erg moeilijk voor jeugdspelers om door te breken: het eerste bestaat uit absolute topspelers met ervaring. Hoe moet een jonkie zonder ervaring en wedstrijdritme deze spelers uit de basis spelen? Dat kan alleen als je bij de absolute wereldtop behoord op een jonge leeftijd. En zelfs dan zal het erg lastig zijn. Het is dan ook erg moeilijk om als Engelse jongen door te breken in de PL.

Dan moet die Engelse jongen ook nog eens concurreren met buitenlandse jongens die overal vandaan komen en daar de beste waren (en de wereld is een stuk groter dan Engeland). De paar jeugdspelers die een kans krijgen zijn dan ook vaak geen Engelsen. Dus hoe moeten Engelse jeugd spelers toppers worden als ze geen speeltijd krijgen? Dan moeten ze:
- Op jonge leeftijd al wereldtop zijn. Dat zijn er maar heel weinig.
- Bij kleinere ploegen in de PL spelen (maar ook daar zijn de budgetten torenhoog zodat ze goede spelers elders kunnen halen) of in de Championship spelen om speeltijd te krijgen
- Naar het buitenland gaan (iets dat maar weinige doen)
- Verhuurt worden aan buitenlandse clubs/kleinere ploegen

Maar al met al zijn de barrières om door te breken als Engelse jeugdspeler erg hoog.

FF terzijde, een van de dingen waaraan ik me met name dit WK ook weer erg geergerd heb is het "rollie-rollie, de pijn is ondragelijk" gedrag. Mijn voorstel om dit uit te bannen: als de doctoren voor jou het veld inmoeten komen om je "blessure" te beoordelen moet je daarna verplicht worden om het veld per brancard te verlaten. Ook wanneer je na je spuitbusje wonderijswater behandeling weer prima kunt lopen. En, als bijkomende factor, spray die brancard in de kleur hot-pink en hang er wat vrolijke lintjes en belletjes onder. Heeft geen effect op de behandeling maar hopelijk is de mogelijke aantasting van hun macho-status voldoende om dat irritante theater een beetje in te tomen.. Wie geeft het door aan van Basten?

Rednas

Super Moderator
Medewerker
Tegen België vond ik Frankrijk eigenlijk niet zo indrukwekkend. Sowieso hoop ik dat ze Giroud opstellen, dan hebben ze alvast geen scorende spits (zal je net zien dat hij nu wel gaat scoren...). Frankrijk is favoriet, maar ik sluit een verrassing van Kroatische zijde niet uit.