Welke haalbare spelers zie je graag bij PSV in 2021/2022?

Humtoezje

Aanvoerder
Scorebordjournalistiek en bijzonder kortzichtig. Hoe veel kansen misten wij die wedstrijd? Welke club heeft afgelopen weekend als eerste club in 2021 100 op doel? 21% meer dan de nummer 2 op die lijst (Ajax)?

Het feit dat wij zoveel kansen creëren zegt ook een hoop toch? Of nee, laten we lekker doorgaan met middelmaat ophemelen en onze eigen spelers afkraken met cynisme waar Johan Derksen nog depressief van zou worden. En dan die afsluiting van je post. Klasse.
Wat jij juist doet is scorebordjournalistiek.

Hoeveel schieten ze op goal tijdens de echte topwedstrijden?
Hoe effectief is de afronding tegen de toppers?
Waren de schoten ook goede gerichte schoten uit aannemelijk kansrijke posities?
Is het voor het aanvallende deel van de tegenstander niet makkelijk anticiperen, omdat verdediging en verdedigende middenvelders van PSV vaststaan en zo makkelijk uit te tekenen zijn en hebben tegenstanders daardoor simpelweg minder kansen nodig om tegen PSV te scoren?

Misschien doe ik aan scorebordjournalistiek (maar dat is niet zo), jij doet aan rozebrilposts, met het steeds treuriger wordende verdedigen van PSV’s slechtste deel van het team, waarbij je andere en feitelijk je enige echte tegenargument is dat ‘bashen’ lekker makkelijk is. Maar ik beweer al langer (en onderbouw dat zeer regelmatig, zelfs onlangs met een heatmap) dat Rosario niet voldoet. Zelfs in de Koning-Pablo-tijd was ik al kritisch. En ik erger me geel, groen, blauw, paars en inmiddels gitzwart dat ik al ruim twee jaar naar hetzelfde zit te gluren.

Daarnaast: het gaat toch om de poen en de punten?
PSV is toch geen liefdadigheidsinstelling?

Ergens anders schrijf ik dat in de 15 niet-gewonnen toppers tegen AZ, Feyenoord en Ajax, PSV 14x gestart is met het door jou geroemde verdedigingsblok, waarvan Rosario 15x aan de start stond.
Voor de rest hebben in de voorhoede onder andere Bergwijn, Lozano, LdJ, Malen, Lammers, Gakpo, Zahavi en Ihattaren gestaan.

Nou vooruit dan, nog een Johan Derksen opmerking toe: Het lijkt me logisch in de aankomende topper weer wat aanvallers te vervangen, niet dat machtige verdedigingsblok. Kom op, slapers, trainers, coaches
word wakker uit jullie Koning Pablo-mythe.

Laatst bewerkt:

robpsv11

Grammatifaler
Ik denk dat de Rosario/middenveld discussie echt tot oneindigheid door kan gaan. Ik behoor ook tot het kamp Rosario kan niet meer. Maar wordt dat opgelost door een Koopmeiners/Midtsjo, dat denk ik niet. Ik vind Midtsjo wel een goede speler voor AZ, maar ik gok dat die stap naar PSV fout afloopt. Toch moeten we wel zo'n type speler, die het niveau wat wij willen nastreeft, hebben. En ook hebben wij een speler als Koopmeiners nodig, als in een defensieve middenvelder met rendement en drang naar voren. Want hij trapt er wel gewoon 15 in een seizoen in. En natuurlijk is een deel daarvan penalty's, maar het is wel een speler met een schot in zijn benen en dat mis ik al een tijd bij ons (op de achterste linie van het middenveld).

Mikasa

Internationale Legende
Ik denk dat de Rosario/middenveld discussie echt tot oneindigheid door kan gaan. Ik behoor ook tot het kamp Rosario kan niet meer. Maar wordt dat opgelost door een Koopmeiners/Midtsjo, dat denk ik niet. Ik vind Midtsjo wel een goede speler voor AZ, maar ik gok dat die stap naar PSV fout afloopt. Toch moeten we wel zo'n type speler, die het niveau wat wij willen nastreeft, hebben. En ook hebben wij een speler als Koopmeiners nodig, als in een defensieve middenvelder met rendement en drang naar voren. Want hij trapt er wel gewoon 15 in een seizoen in. En natuurlijk is een deel daarvan penalty's, maar het is wel een speler met een schot in zijn benen en dat mis ik al een tijd bij ons (op de achterste linie van het middenveld).
Eens. Ik hang ook in het midden. Ik vind het geen geweldenaar, maar ook geen drama. Ik zie er graag een betere speler, maar ik ben er wel van overtuigd dat die niet bij PSV speelt. Ik vind Sangaré niet beter.

PSV zou in een ander systeem met 1 verdedigende middenvelder kunnen gaan spelen, maar volgens Schmidt gebeurt dat als Pasen en Pinksteren op één dag vallen.

DrJ

Routinier
Welke spelers zouden volgend seizoen door kunnen stromen vanuit Jong PSV?

Sambo? Oppegard? Kjolo?

Bovenaan Onderaan