Welke eredivisiespeler had je hier ooit graag gezien.

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
En Dolby B, een niet onbelangrijke feature in die dagen.

Frank Rijkaard werd toen zwaar bekritiseerd om z'n onvolwassen manier van handelen, maar is uitgegroeid tot een an de iconen van het Nederlandse voetbal. Laat dat een voorbeeld zin voor veel jongeren spelers die onbesuisde dingen doen.

Zei hij niet tegen Cruyff dat-ie niet zo moest zeuren?

(nu twijfel ik of dat een teken is van puberaal gedrag, of juist heel erg wijs...)

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Afijn, een speler die ik héél graag bij PSV had willen zien schitteren, is toch de ultieme cultvoetballer Henk de Haan.

Ik heb hem één keer in z'n nadagen in actie gezien tijdens een wedstrijd FC Veendam-RBC, begin jaren 90. Ik liep stage op de sportredactie bij dagblad De Stem, en ging naar de wedstrijd toe met de ervaren voetbalman van de redactie: Adje 'P.'. Onderweg reden we nog door Staphorst, en Adje 'P.' vertelde me hoe hij in de auto wel eens door een vrouwelijke stagiaire oraal was bevredigd - gelardeerd met diverse details. Tijdens de wedstrijd stond Veendam zwaar onder druk, maar onverwacht kreeg Henk de Haan een bal nét over de middenlijn. Hij had een volkomen vrije doortocht naar de RBC-keeper (tegenwoordig zouden we zeggen dat RBC de 'restverdediging' niet op orde had). De zeer geliefde De Haan werd hartstochtelijk toegejuicht door het publiek. Maar in plaats van richting het doel te rennen, plaatste hij zijn schoen op de bal, maakte een buiging naar het publiek, en liet zijn spierballen zien. RBC-spelers waren alweer terug op hun plek, kans om zeep. Het publiek vond het niettemin fantastisch. Ik leerde als 19-jarige knaap die dag drie dingen.
1) De liefde voor ultieme culthelden gaat voor het publiek boven resultaat.
2) Als je niet meer de puf hebt om 50 meter te rennen, doe dan net alsof je het niet eens van plan was. Máák er wat van. (Een kunst die Jhonny van Beukering bijvoorbeeld niet beheerste).
3) Als je je in de winter laat pijpen door een jonge meid in de auto, pas op dat je niet per ongeluk het raam naar beneden doet. Zeker niet in Staphorst.

Penalty

Internationale Legende
Aangezien u het inmiddels gewend bent dat een Ajacied zo nu en dan een topic kaapt:

Ihattaren, Persie, Hanegem, Robben, Nilis, Nistelrooij, Bommel, Cocu, Afellay, Alex, Gomes, Assaidi (toen hij zo goed was bij Twente) en met enigszins pijn in het hart: Bergwijn en Malen. En de Brazilianen uiteraard.

Gok overigens dat Madueke daar over een tijdje bij komt.

Vreemd dat ik Klaiber nergens voorbij zien komen in jullie lijstjes, maarja - zoals mijn protégé ook wel eens zegt: “fuck die haters”

:unsure: Wat bedoel je met “fuck die haters”? :rolleyes: :confused:
Dat je graag mensen neukt die op dieet zijn? :maniac: ;)

Mikasa

Internationale Legende
Hier kies ik voor de controversiële Luis Suarez (pre bijttijdperk). Zo irritant, maar zo gedreven en slim. Veel goals makend. Beter passend bij PSV dan Ajax. Qua irritantheid redelijk te vergelijken met Toivonen, die toen bij PSV speelde. Mijn grootste ergernis was vooral de ongelijke beoordeling door de KNVB.

mobigo

Ballenjongen
Transfers die jammer genoeg niet doorgingen maar die ik graag PSV had willen zien:

Pierre van Hooijdonk - PSV had meen ik interesse in hem toen hij bij Benfica speelde in 2000, PSV koos echter toen voor een andere spits: Mateja Kezman. Kezman was dan wellicht de betere voetballer, maar het was van Hooijdonk die Feyenoord in 2002 de Uefa cup bezorgde te kostte van PSV.

Theo Janssen - Zou prima bij PSV gepast hebben. In zijn Vitesse tijd (rond 2008) was er volgens mij meerdere keren belangstelling van PSV zijde maar van een transfer kwam het niet

Keisuke Honda - Wilde in 2010 graag voor PSV voetballen, de vraagprijs van 10 miljoen vond PSV te gortig en Honda vertrok voor 9 naar CSKA

Bovenaan Onderaan