Welke eredivisiespeler had je hier ooit graag gezien.

Ralf Edström

Trainer Coach
De topictitel spreekt voor zich.

Ik had graag Johan de Kock en Raymond Atteveld bij PSV gezien. Twee karaktervoetballers die hier heel goed hadden gepast.

Der Jaufe

Internationale Legende
De topictitel spreekt voor zich.

Ik had graag Johan de Kock en Raymond Atteveld bij PSV gezien. Twee karaktervoetballers die hier heel goed hadden gepast.

Johan de Kock, die had ik nog in mijn voetbalplaatjes-album, maar te lang geleden om een goed beeld bij de speler te hebben. Vind het een interessante maar lastige vraag. Gaan we op terug komen.

Phillip Cocu

Assistent Coach
Nedved en Roberto Carlos, twee van mijn jeugdidolen. Ik had nog een shirt met Carlos achterop, waarschijnlijk de beste back ooit.

Nedved had trouwens nog iets unieks. Hij had een drie delige knieschijf waardoor hij aan snelheid moest inboeten

Oja en ga nooit maar dan ook nooit in de muur staan als Roberto Carlos een vrije trap gaat nemen want hij schiet je kop er af.

Der Jaufe

Internationale Legende
Nedved en Roberto Carlos, twee van mijn jeugdidolen.

Nedved had trouwens nog iets unieks. Hij had een drie delige knieschijf waardoor hij aan snelheid moest inboeten
Was Nedved niet ook bijna PSVer geweest? Overigens is Nedved niet een antwoord op de vraag van Ralf

Phillip Cocu

Assistent Coach
Mag wel hoor, maar wilde het graag realistisch houden voordat we straks alleen maar de Messi's en Ronaldo's te lezen krijgen. Nedved was idd echt heel dichtbij.
Stijn Vreven, wat een gek en wat een passie maar vraag me af of hij goed genoeg was.

Shinji Ono die nu nog steeds op het tweede niveau in Japanse speelt met zijn 41 jaar. Van Bronckhorst, goede back en hij lijkt mij een aardige kerel.

Bergkamp, Van Bronckhorst, Zlatan en heel wat andere Ajacieden zoals Van der Vaart. Zlatan was wel een vreemde vogel maar weergaloze voetballer, eigenlijk meer na zijn Ajax tijd.

Cruyff, Kiprich, De Boer, Van Basten etc. Heb ik nooit meegemaakt.

rico

Trainer Coach
De vraag is dus wie zijn de beste Nederlandse voetballers die niet bij PSV hebben gespeeld. Dat is makkelijk: van Hanegem, Van Basten, Rijkaard, Krol, Bergkamp, Sneijder, Neeskens. Oh ja, en Zlatan
( voor de slimmeriken: Cruyff is idd de beste. Nederlandse voetballer ooit, maar dat vindt ik zo’n lul dat hij wat mij betreft niet welkom zou zijn geweest)

Phillip Cocu

Assistent Coach
De vraag is dus wie zijn de beste Nederlandse voetballers die niet bij PSV hebben gespeeld. Dat is makkelijk: van Hanegem, Van Basten, Rijkaard, Krol, Bergkamp, Sneijder, Neeskens. Oh ja, en Zlatan
( voor de slimmeriken: Cruyff is idd de beste. Nederlandse voetballer ooit, maar dat vindt ik zo’n lul dat hij wat mij betreft niet welkom zou zijn geweest)
Vind Sneijder ook niet echt een PSV speler, maar ja Zlatan ook niet. Sneijder kon ook veel meer uit zijn carrière halen. Na Inter was het al in clubverband klaar met hem.
Bij de besten ook nog Abe Lenstra, Wilkes, Van de Sar, Seedorf en vergeet ik er nog een paar?

In de Van Hanegem tijd was voetbal wel erg langzaam, mij lijkt het pas snel vanaf eind jaren 90.

Laatst bewerkt:

Buitenspelgoal

Aanvoerder
Ik ga voor een wat recentere naam: Ziyech. Baltovenaar die met regelmaat magische dingen deed met een voetbal. Hij leed ook honderd keer balverlies per wedstrijd bij wijze van spreken, maar wat kan die gast voetballen zeg. Bijna net zo erg als het mislopen van de eindtoernooien was dat Ziyech weg is gedreven bij Oranje. Speler waar je voor naar het stadion komt en waarmee je altijd een kans had om elke wedstrijd om te draaien. Had ie nu bij Oranje gespeeld, dan was die voorhoede niet zo tandenloos als nu. Op voetbaltechnisch gebied een van de allerbeste spelers van het decennium dat de Eredivisie heeft voortgebracht, en misschien wel de beste. In ieder geval wat betreft spelers die het uiteindelijk bewezen hebben. Ik denk dat ie bij PSV snel had kunnen aanhaken. Bij Ajax was er aanvankelijk een grote clash tussen de supporters en Ziyech, want hij had zeker in het begin daar nog wel eens de neiging een moment voetballer te zijn. Hij werd echter zo goed dat de fans massaal omdraaiden. Van Ajax is het een enorme stunt geweest dat ze hem zo lang in Nederland hebben kunnen houden. En stel, Ziyech had hier gespeeld, misschien had Ihattaren hem ook nog als mentor kunnen gebruiken. Ziyech is het voorbeeld van hoe je als Marokkaanse jongen ook gewoon de wereldtop kunt halen. Altijd eigenzinnig geweest, maar ondanks ferme kritieken zijn ding blijven doen en uitgegroeid tot de beste speler van de Eredivisie. Niet De Ligt, niet Frenkie, niet enige speler die bij ons rond liep.

Mikasa

Internationale Legende
Nee. De vraag was wie jij persoonlijk graag bij PSV had gezien. Als ik tenminste Ralf goed begrijp. Gewoon omdat hij een leuke vent was of bepaald type spel had.

Phillip Cocu

Assistent Coach
Ziyech zag ik toentertijd om zijn voetbalkwaliteiten ook graag komen, maar ik heb verder niet echt iets met de persoon Ziyech.
Frenkie en De Ligt vind ik veel sympathieker, die hadden hier niet misstaan.
Abdelhak Nouri schijnt ook wel tof te zijn, maar heeft door zijn hartstilstand helaas nooit zijn belofte waar kunnen maken.

Brainz Welke PSV spelers zou jij graag bij Ajax gezien hebben?

• Leuk
Reactions: IPF

Bacchus

Ninja
Administrator
John de Wolf vond ik vroeger echt een beest, met z'n lange haren en z'n do or die mentaliteit. Ik vind hem, samen met Gaston Taument, Salomon Kalou en József Kiprich de meest sympathieke Feyenoorders. En al die namen zou ik wel bij PSV hebben willen zien.

Rijkaard had ik destijds ook graag bij PSV gezien, net zoals zijn generatiegenoot Van Basten.

Bovenaan Onderaan