Wedstrijdchat overige teams Europees 2019/2020

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
Bespreek hier de wedstrijden van de overige teams in de Europese competities, seizoen 2019/2020.
 
Hoezo? Als dit ieder jaar weer opnieuw gebeurd dan is dat blijkbaar gewoon het niveau van de subtop van Nederland.

https://twitter.com/sportzeloot/status/ ... 53856?s=21

Dit is geen toeval meer hoor.

Beetje vertekende tweet. Vitesse verloor van Basel, Utrecht van Zenit en NAC blijkbaar van Villa Real. Dat zijn wedstrijden waarbij het logisch is dat de Nederlandse club strandt.

Vervolgens vraagt er iemand onder de tweet waarmee hij alleen playoffs winnaars meenam. Zijn reactie: Niet playoffs winnaars doen het beduidend beter. Tja, AZ tegen Kairat vorig jaar. Dát kost je net zoveel punten en dat zou zwaarder moeten wegen (nummer 3 van je land) dan een playoffs winnaar. Om maar over Osijek, Rosenburg en Trencin te zwijgen :zien:.
 
PSV moet zich toch net zo goed schamen?

Ja tuurlijk joh. Lekker kortzinnig weer. Omdat Zoet twee blunders heeft gemaakt moet heel PSV zich gelijk kapot schamen. Thuis gedomineerd, uit gelijkwaardig de eerste helft, tweede helft matig gespeeld. Maar goed, ik kijk door een PSV bril. Het is máár Basel. Ondanks dat ze een stadion een aanhang hebben zo groot als Ajax en maar liefst 7 spelers spaarden voor deze wedstrijd, moeten wij ons helemaal kapot schamen. Zeker omdat we nog een oefenwedstrijd in de benen hebben gehad, perfecte voorbereiding zo vlak voor een kwalificatieronde natuurlijk :FP::FP::FP:.
 
PSV moet zich toch net zo goed schamen?
Ja tuurlijk joh. Lekker kortzinnig weer. Omdat Zoet twee blunders heeft gemaakt moet heel PSV zich gelijk kapot schamen. Thuis gedomineerd, uit gelijkwaardig de eerste helft, tweede helft matig gespeeld. Maar goed, ik kijk door een PSV bril. Het is máár Basel. Ondanks dat ze een stadion een aanhang hebben zo groot als Ajax en maar liefst 7 spelers spaarden voor deze wedstrijd, moeten wij ons helemaal kapot schamen. Zeker omdat we nog een oefenwedstrijd in de benen hebben gehad, perfecte voorbereiding zo vlak voor een kwalificatieronde natuurlijk :FP::FP::FP:.
Voor het eerst kan ik me wel vinden in een post van Heiko . Ondanks dat Basel 10 plaatsen hoger staat op de Europese ranking, hoort PSV gewoon te winnen van dit team. Deden ze niet (om welke reden dan ook), dus een schande. Wat mij betreft gelijk aan de schande van Utrecht.
 
Voor het eerst kan ik me wel vinden in een post van Heiko . Ondanks dat Basel 10 plaatsen hoger staat op de Europese ranking, hoort PSV gewoon te winnen van dit team. Deden ze niet (om welke reden dan ook), dus een schande. Wat mij betreft gelijk aan de schande van Utrecht.
Maar waarom hoort PSV dan te winnen van dit team?
 
Maar waarom hoort PSV dan te winnen van dit team?

Omdat
1. Basel een bijzonder matig team heeft - een betere spits dan vWolfswinkel konden ze daar niet vinden. Neem van mij aan dat op dit forum de pleuris uit zou breken wanneer PSV ipv Malen en Lammers vWolfswinkel had aangetrokken.
2. PSV ontzettend veel kwaliteit in de selectie heeft, wat voorlopig nog niet volledig wordt benut (bv Ihattaren)
3. PSV het aan haar stand verplicht is; in dit stadium al uitgeschakeld worden voor de CL is PSV-onwaardig. Als Ajax straks tegen PAOK niet door komt, moet onze club zich net zo hard schamen.
 
2009: Nac (X), 2010: Utrecht (V), 2011: Ado (X), 2012: Vitesse (X), 2013: Utrecht (X), 2014: Groningen (X), 2015 :Vitesse (X), 2016: Heracles (X), 2017: Utrecht (X), 2018: Vitesse (X) en 2019: weer Utrecht (X).

Van dit lijstje is enkel de eerste keer Utrecht (2010) verder gekomen. Buiten dat is het ieder jaar weer huilen met de pet op. De play-offs kosten de Nederlandse Eredivisie jaarlijks gewoon een enorm aantal punten. Snel kappen met deze onzin, de nummers 1 t/m 5 Europa insturen en daarmee basta. Niet dat dit de situatie op zal lossen, maar na 34 wedstrijden staat iedereen waar hij staat en de nummer 5 heeft meer recht op de EL dan de nummer 8, easy as that.

Tevens moet Nederland eens stoppen met denken dat dergelijke ploegen wel even 1,2,3 worden opgerold. Dit zijn gewoon serieuze Europese wedstrijden -bestaansrecht van supporters voor dergelijke clubs- en de reden dat we vanaf 2009 naar dit tafareel zitten te kijken heeft simpelweg te maken met onderschatting, arrogantie en een gebrek aan winnaarsmentaliteit.

We zijn al jaar en dag aan het afglijden maar in Nederland hebben we nog altijd het idee dat een dergelijke ploeg eventjes opgerold moet worden in de EL play-offs. Utrecht, van den Brom en ja, ook PSV en van Bommel moeten zich kapot schamen voor de wanvertroning in Europa dit jaar.
 
Voor het eerst kan ik me wel vinden in een post van Heiko . Ondanks dat Basel 10 plaatsen hoger staat op de Europese ranking, hoort PSV gewoon te winnen van dit team. Deden ze niet (om welke reden dan ook), dus een schande. Wat mij betreft gelijk aan de schande van Utrecht.

Dat PSV de laatste 45 minuten niet heeft doorgepakt is een schande. Maar over 180 minuten was PSV overduidelijk de betere partij. Maar weinig kansen weggegeven en zelfs genoeg gecreëerd. Dat je de wedstrijd op blunders en details verliest heeft wat mij betreft helemaal niks te maken met collectief falen, maar een paar individuen die het compleet af laten weten (je kunt zelf al raden op wie ik daarmee doel). Dan is het gewoon jammer - of gewoon kut - dat ze het niet gehaald hebben.

Ik vind dat je je pas hoeft te schamen wanneer je bent weggespeeld (door een amateurploegje); Basel heeft PSV niet weggespeeld en Basel is verre weg van een amateurploeg dan wel amateurclub. Ik vind je post eigenlijk maar oneerbiedig richting Basel.

Omdat
1. Basel een bijzonder matig team heeft - een betere spits dan vWolfswinkel konden ze daar niet vinden. Neem van mij aan dat op dit forum de pleuris uit zou breken wanneer PSV ipv Malen en Lammers vWolfswinkel had aangetrokken.
2. PSV ontzettend veel kwaliteit in de selectie heeft, wat voorlopig nog niet volledig wordt benut (bv Ihattaren)
3. PSV het aan haar stand verplicht is; in dit stadium al uitgeschakeld worden voor de CL is PSV-onwaardig. Als Ajax straks tegen PAOK niet door komt, moet onze club zich net zo hard schamen.

1) Basel heeft een hoop spelers die technisch veel minder begaafd zijn dan PSV. Als techniek je maatstaaf neemt om te beoordelen of een team goed of slecht is, dan geef ik je volkomen gelijk. Ik vind Basel fysiek gewoon een veel beter team hebben dan PSV. In deze wedstrijden heeft het fysieke gewonnen van het technische, wat ik niet geheel onlogisch vind, want punt 2:
2) PSV heeft ontzettend veel kwaliteit voorin, ja. Middenveld is matig, verdediging is PSV-onwaardig en de keeper verkeert in een vorm dat hij niet eens zou mogen spelen. Ik had graag geruild met die keeper van Basel of een van de verdedigers van Basel. Ik vind het overschatting van de kwaliteiten van PSV, want gemiddeld genomen vind ik PSV een povere selectie hebben.
3) Tja, de niet-kampioenen kwalificaties zijn toch een stuk zwaarder dan de kampioenen kwalificaties. Maar daarmee haal ik je punt niet onderuit. Zo vroeg uitgeschakeld worden is zwart-op-wit een schande, maar bij de niet-kampioenen kom je in een vroeg stadium al vele betere tegenstanders tegen. En helaas zijn dit soort clubs gelijkwaardig aan PSV.

Maar goed, als ik jou en mij argumenten zo bekijk dan lijkt het erop dat we een andere mening hebben over de sterkte van PSV en de zwakte van Basel. Ik vind dat dit forum Basel erg onderschat en PSV heeft overschat. Alhoewel een groot deel op dit forum toch al weken heeft lopen roepen dat de verdediging van ons vet ondermaats is.

Wat Okido! heel erg mooi formuleerde elders op het forum:
Wat ben ik ben blij dat dit waardeloze schrot "team" naar de Europa League verwezen wordt. Precies waar het thuis hoort. Pijn aan mijn ogen.
Stel je voor dat we echt daar moesten acteren, we waren er met een negatief record uit gevlogen.

Dat gezegd hebbende kan ik de spelers weinig verwijten, ze speelden naar hun niveau.
Ik kan Mark van Bommel ook weinig verwijten die zijn basiself met pleisters aan elkaar moest hangen.
Ook John de Jong kan ik weinig verwijten die nu eenmaal te dealen heeft met een bijzonder krappe deadline, waarbij elke versnelling miljoenen kost.

En daar ligt exact de pijn; zie met beperkte financiele middelen als middenmotor je team maar op tijd klaar te krijgen voor de europese playoffs.
Drie steunpilaren vertrekken en je staat met nieuwelingen en jong talent tegen knoesten zonder restwaarde die wél ingespeeld zijn.

Ik had me al voorbereid op een tussenjaar, de voorbereiding bevestigde dat, maar toch deed het pijn.

Gezien de financiele verschillen met Ajax gaat dit een zeer moeilijk teleurstellend jaar worden. Het inpassen van Baumgartner, Afellay, Lato en Boscagli gaat tijd kosten. En na een jaar zullen misschien twee van de vier vertrokken zijn.

De enige die ik iets durf te verwijten is dezelfde nutteloze vliegenvanger waar ik al jaren tegen ageer: Zoet.
Voegt werkelijk totaal, maar dan ook totaal niets toe. Kwam niet eens van de grond af bij de 1-0, de vadsige niksnut.

Ik voorspel een seizoen met op zijn best een tweede plaats en een kleurloze Europese campagne die hopelijk pas na de groepsfase eindigt.
Er zit kwalitatief niet meer in, duidelijk een tussenjaar. Hopelijk neemt Ajax niet nog meer afstand.
Beter kan ik het zelf ook niet verwoorden.

Grappig dat je uitgerekend deze post een duimpje omhoog hebt gegeven Mikasa, aangezien het bijna de hele uitschakeling op een mooie wijze weet te relativeren. Is niet bedoeld om een sneer uit te delen. Het verbaasd me gewoon omdat ik de meningen flink van elkaar af zie staan, terwijl ik juist dacht dat we het redelijk eens zouden zijn ;).
 
Dat PSV de laatste 45 minuten niet heeft doorgepakt is een schande. Maar over 180 minuten was PSV overduidelijk de betere partij. Maar weinig kansen weggegeven en zelfs genoeg gecreëerd. Dat je de wedstrijd op blunders en details verliest heeft wat mij betreft helemaal niks te maken met collectief falen, maar een paar individuen die het compleet af laten weten (je kunt zelf al raden op wie ik daarmee doel). Dan is het gewoon jammer - of gewoon kut - dat ze het niet gehaald hebben.

Ik vind dat je je pas hoeft te schamen wanneer je bent weggespeeld (door een amateurploegje); Basel heeft PSV niet weggespeeld en Basel is verre weg van een amateurploeg dan wel amateurclub. Ik vind je post eigenlijk maar oneerbiedig richting Basel.



1) Basel heeft een hoop spelers die technisch veel minder begaafd zijn dan PSV. Als techniek je maatstaaf neemt om te beoordelen of een team goed of slecht is, dan geef ik je volkomen gelijk. Ik vind Basel fysiek gewoon een veel beter team hebben dan PSV. In deze wedstrijden heeft het fysieke gewonnen van het technische, wat ik niet geheel onlogisch vind, want punt 2:
2) PSV heeft ontzettend veel kwaliteit voorin, ja. Middenveld is matig, verdediging is PSV-onwaardig en de keeper verkeert in een vorm dat hij niet eens zou mogen spelen. Ik had graag geruild met die keeper van Basel of een van de verdedigers van Basel. Ik vind het overschatting van de kwaliteiten van PSV, want gemiddeld genomen vind ik PSV een povere selectie hebben.
3) Tja, de niet-kampioenen kwalificaties zijn toch een stuk zwaarder dan de kampioenen kwalificaties. Maar daarmee haal ik je punt niet onderuit. Zo vroeg uitgeschakeld worden is zwart-op-wit een schande, maar bij de niet-kampioenen kom je in een vroeg stadium al vele betere tegenstanders tegen. En helaas zijn dit soort clubs gelijkwaardig aan PSV.

Maar goed, als ik jou en mij argumenten zo bekijk dan lijkt het erop dat we een andere mening hebben over de sterkte van PSV en de zwakte van Basel. Ik vind dat dit forum Basel erg onderschat en PSV heeft overschat. Alhoewel een groot deel op dit forum toch al weken heeft lopen roepen dat de verdediging van ons vet ondermaats is.

Wat Okido! heel erg mooi formuleerde elders op het forum:

Beter kan ik het zelf ook niet verwoorden.

Grappig dat je uitgerekend deze post een duimpje omhoog hebt gegeven Mikasa, aangezien het bijna de hele uitschakeling op een mooie wijze weet te relativeren. Is niet bedoeld om een sneer uit te delen. Het verbaasd me gewoon omdat ik de meningen flink van elkaar af zie staan, terwijl ik juist dacht dat we het redelijk eens zouden zijn ;).

Ben het met veel van jouw punten eens, behalve dat ik inderdaad wellicht een hogere pet op heb van het middenveld van PSV dan jij, mits de juiste poppetjes worden opgesteld. (Afstappen van huidig systeem, Rosario op '6' zetten, Guti en Ihattaren als aanvallende middenvelders, Bergwijn gewoon op de flank zetten waar hij hoort, etc.)

Wanneer je het hebt over een "schande" of "PSV onwaardig", dan gaat het wellicht meer over de totale samenloop van omstandigheden dan die twee specifieke potten. Bijvoorbeeld hoe het transferbeleid tot nu toe is geweest, die voor mij nog enigszins onnavolgbaar is. Is tot in den treuren besproken, dus zal het niet herhalen. (Schwaabs vertrek was al lang bekend, etc.)

Dus het is meer dan alleen individuen die het lieten afweten. Puur tijdens die 2x90 min klopt dat, maar het gaat imo om meerdere factoren, zoals o.a. het transferbeleid en MvB's spelopvatting, het bieden van kansen aan de juiste spelers, etc.
 
Ben het met veel van jouw punten eens, behalve dat ik inderdaad wellicht een hogere pet op heb van het middenveld van PSV dan jij, mits de juiste poppetjes worden opgesteld. (Afstappen van huidig systeem, Rosario op '6' zetten, Guti en Ihattaren als aanvallende middenvelders, Bergwijn gewoon op de flank zetten waar hij hoort, etc.)

Wanneer je het hebt over een "schande" of "PSV onwaardig", dan gaat het wellicht meer over de totale samenloop van omstandigheden dan die twee specifieke potten. Bijvoorbeeld hoe het transferbeleid tot nu toe is geweest, die voor mij nog enigszins onnavolgbaar is. Is tot in den treuren besproken, dus zal het niet herhalen. (Schwaabs vertrek was al lang bekend, etc.)

Dus het is meer dan alleen individuen die het lieten afweten. Puur tijdens die 2x90 min klopt dat, maar het gaat imo om meerdere factoren, zoals o.a. het transferbeleid en MvB's spelopvatting, het bieden van kansen aan de juiste spelers, etc.

Mooi gezegd, ben het met je eens over bijna alles.

John de Jong: Matige aankopen, heeft gefaald, is een deel van de schande.
Mark van Bommel: Ben ik al lange tijd klaar mee.
Zoet: Zie Mark van Bommel.

Dan heb je mijn zondebokken wel gehad.

Wanneer we echter spreken over schaamte, dan vind ik dat ik me moet schamen voor de 11 namen die ons moesten vertegenwoordigen tegen Basel. De 11 namen die ik zelf 180 minuten lang heb gesteund. En voor die 11 namen - gemiddeld genomen - vind ik de schaamte niet op zijn plaats. Ik heb het team gewoon voor lange tijd tot het uiterste zien gaan en heb enorm genoten van de strijd van onder meer Bruma en Gutierrez. Tuurlijk schaam ik me voor Zoet, Luckassen of de onbesuisde Sadilek. Maar ik geloof niet dat er ook maar één speler is geweest die niet alles heeft gegeven. Zolang je er maar alles aan doet om het beste uit jezelf probeert te halen, vind ik niet dat ik me kapot moet schamen of van een schande moet spreken over mijn spelers. Wat Marco van Ginkel zei na afloop tegen Osijek: "De echte wil om te winnen ontbrak." Dat vind ik getuigen van pure schande, maar Osijek - PSV vind ik van een compleet andere orde dan FC Basel - PSV gezien alle omstandigheden. Want PSV wilde echt wel winnen, maar kon gewoon niet (veel) beter.

Maar ons beleid, laten we het daar niet over hebben, daar zitten er een stel waarvoor ik me enorm schaam en waarvan ik schande spreek.

Edit: Je geeft met het middenveld trouwens precies het probleem aan. Niet Gutierrez, noch Rosario noch Bergwijn hoef ik me voor te schamen tegen Basel. Wel voor een coach die spelers op de verkeerde plaats positioneert en gewoon een waardeloos systeem hanteert. Mits het juiste systeem wordt gehanteerd, vind ik ons middenveld helemaal niet slecht.
 
Grappig dat je uitgerekend deze post een duimpje omhoog hebt gegeven Mikasa, aangezien het bijna de hele uitschakeling op een mooie wijze weet te relativeren. Is niet bedoeld om een sneer uit te delen. Het verbaasd me gewoon omdat ik de meningen flink van elkaar af zie staan, terwijl ik juist dacht dat we het redelijk eens zouden zijn ;).
Ik vind PSV ook beter passen in de EL dan de CL, maar dat wil toch niet zeggen dat PSV niet zou moeten winnen van Basel. Zeker dit Basel heeft ook niks te zoeken in de CL.
Als Nederlandse ploeg zou je toch moeten winnen van een Zwitserse of Bosnische ploeg?
Wat Marco van Ginkel zei na afloop tegen Osijek: "De echte wil om te winnen ontbrak." Dat vind ik getuigen van pure schande, maar Osijek - PSV vind ik van een compleet andere orde dan FC Basel - PSV gezien alle omstandigheden. Want PSV wilde echt wel winnen, maar kon gewoon niet (veel) beter.
Daar ben ik het wel mee eens.
 
Als Nederlandse ploeg zou je toch moeten winnen van een Zwitserse of Bosnische ploeg?
Misschien moeten we hier eens mee stoppen, denken dat een Nederlandse club per definitie beter is dan een club uit een minder aansprekende competitie. Ik denk dat driekwart van de uitschakelingen van Nederlandse clubs ook gewoon puur met onderschatting te maken hebben. "Oh, het is een ploeg uit Bosnië, die verslaan we wel even".
 
Het mooiste vond ik nog hoe Maher meewandelde met de speler die uiteindelijk de beslissende voorzet gaf. Hij liep er bij alsof die toch nooit een voorzet kon geven, maar dat deed ie dus wel. Adam Maher, wat ben ik blij dat we daarvan af zijn al heeft het wat knaken gekost..
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan