Wedstrijdchat overige clubs seizoen 2025/2026

Ik blijf erbij dat de aantrekkingskracht en het niveau van onze competitie gebaat is bij een goed Ajax.
Bedoel je puur kwa naam? Want een andere club die in plaats van Ajax goed presteert is ook voldoende. En anders moeten wij maar het nieuwe Ajax worden. Als we de komende 10 jaar alle titels pakken zijn we ze voorbij!

Ik snap dat haller veel heeft meegemaakt maar die jongen is echt slecht geworden zeg
Ik had er ook geen vertrouwen in dat hij die penalty ging scoren. En die presentator maar zeggen dat iedereen dacht dat Haller zou scoren. :zien:
Verdiend. Zechiël blijft een interessante veel scorende middenvelder.
Maar van Feyenoord. Ik zou hem inderdaad best graag bij PSV zien.
Ik blijf erbij dat de aantrekkingskracht en het niveau van onze competitie gebaat is bij een goed Ajax.
Goh, 2x eens achter elkaar ;)

Ja hoor, de voorrondea niet overleven deze zomer
Dat zou me niet verbazen. Dit zijn echt moeilijke potjes. Met een team dat nog niet ingespeeld is (en Jordi wil op enkele spelers na iedereen vervangen geloof ik). Naar een team toe ergens ver in Europa met een naam dat je niet kan uitspreken om tegen de lokale slager te spelen terwijl je bang bent om alle banden te scheuren omdat het op een knollenveld is. Als je wint zal er niks geschreven worden. Als je verliest zal het een schande zijn.

Dat zou me niet verbazen. Dit zijn echt moeilijke potjes. Met een team dat nog niet ingespeeld is (en Jordi wil op enkele spelers na iedereen vervangen geloof ik). Naar een team toe ergens ver in Europa met een naam dat je niet kan uitspreken om tegen de lokale slager te spelen terwijl je bang bent om alle banden te scheuren omdat het op een knollenveld is. Als je wint zal er niks geschreven worden. Als je verliest zal het een schande zijn.
Dat is inderdaad een goede beschrijving waarom zulke ''upsets'' veel vaker voorkomen dan je zou denken. Gebeurt eigenlijk elk seizoen wel dat (relatief) grote clubs die een keer voorrondes moeten doen dan uitgeschakeld worden door veel mindere goden. Dat die factoren meespelen merk ik zelf ook in hoe je vaak ook ziet dat teams die met hakken over de sloot door de voorrondes kwamen vervolgens best ver komen in het toernooi zelf, omdat het hoofdtoernooi wel mooi opgaat met het competitieseizoen.

Dat natuurlijk wel. Maar het niveau van die clubs in voorronde CoL is zo ontzettend laag. Dit omdat de ploegen die een beetje kunnen voetballen in het oosten eerst voorrondes CL en dan EL spelen, waardoor het niveau lager is dan voorheen voorronde EL. Dat zou je echt wel moet kunnen overleven.

Laatst bewerkt:
Dat natuurlijk wel. Maar het niveau van die clubs in voorronde CoL is zo ontzettend laag. Dat zou je echt wel moet kunnen overleven.
En toch gebeurt het heel vaak niet. Zie uberhaupt ook hoe vaak hele grote teams in allerlei landen regelmatig stranden tegen teams die een paar divisies lager spelen.

Ik blijf erbij dat dit niet klopt. Ajax is net als Feijenoord voorlopig(?) verleden tijd.
PSV nog 10 jaar kampioen maakt Nederland internationaal sterker.

Niet te overmoedig worden .....
Ik beweer niet dat we dat de komende 10 jaar gaan doen.
Wel dat het niet uitmaakt of Ajax en Feijenoord dichterbij ons komen.

Dat is alleen van belang voor lui die van spanning houden -maar die blijft er toch wel vanwege plek 2 met veel kandidaten - en alleen gewenst door de subjectieve randstad media.
Maar een sterk PSV dat een 4e en 5e titel haalt is echt goed voor ons land, ook internationaal.

Ik blijf erbij dat dit niet klopt. Ajax is net als Feijenoord voorlopig(?) verleden tijd.
PSV nog 10 jaar kampioen maakt Nederland internationaal sterker.
Ja ik geloof daar dus niet zo in. Paar jaar geleden liepen we mijlenver achter op Ajax. Nu lopen we mijlenver voor. We vissen in dezelfde vijver qua spelers. Als wij een paar sterkhouders kwijtraken en Ajax een paar voltreffers heeft praten we over een jaar heel anders.

Kijk naar het recente kampioenschap van Feyenoord. Half nieuw team, 10/12 nieuw spelers en hoppa ze waren uit het niets kampioen.

Waarom zou dat Nederland sterker maken?
Kijk naar het sterke Duitsland waar Bayern Munchen regeert en zo zal PSV ook via 10 kampioenschappen op rij hier de rest kunnen ontgroeien.
Maar het gaat mij om het geleuter over "een beter Ajax dat gewenst zou zijn voor een sterkere Eredivisie."

Toen Ajax een paar titels op rij haalde sprak niemand over een zwakker wordende Eredivisie.
We hoorden alleen maar gejubel over godenzonen in hun heilige tempel en een KNVB die vond dat ze "het paradepaardje van het Nederlandse voetbal moest faciliteren."
Ja ik geloof daar dus niet zo in. Paar jaar geleden liepen we mijlenver achter op Ajax. Nu lopen we mijlenver voor. We vissen in dezelfde vijver qua spelers. Als wij een paar sterkhouders kwijtraken en Ajax een paar voltreffers heeft praten we over een jaar heel anders.

Kijk naar het recente kampioenschap van Feyenoord. Half nieuw team, 10/12 nieuw spelers en hoppa ze waren uit het niets kampioen.
Daar zijn we het over eens; sterker nog dit heb ik al eerder verkondigd.
Een 4e en daarna eventueel een 5e titel op rij wordt al een hele kluif.

Vooral omdat de gunfactor van buiten volledig ontbreekt, maar ook om de redenen die jij hier noemt.
Het wordt een gigantische klus wederom landskampioen te worden in 2027.

Nogmaals ik geloof niet in 10 titels op rij- al is dromen niet verboden ;) - maar het gaat mij om wat ik Mentos hierboven heb uitgelegd.
Het voortdurend meten met twee maten of iets PSV dan wel Ajax betreft.

Kijk naar het sterke Duitsland waar Bayern Munchen regeert en zo zal PSV ook via 10 kampioenschappen op rij hier de rest kunnen ontgroeien.
Maar het gaat mij om het geleuter over "een beter Ajax dat gewenst zou zijn voor een sterkere Eredivisie."
Het sterke Duitsland? Wat zijn de aansprekende resultaten van Duitse clubs buiten Bayern dan?
Toen Ajax een paar titels op rij haalde sprak niemand over een zwakker wordende Eredivisie.
We hoorden alleen maar gejubel over godenzonen in hun heilige tempel en een KNVB die vond dat ze "het paradepaardje van het Nederlandse voetbal moest faciliteren."

Nogmaals ik geloof niet in 10 titels op rij- al is dromen niet verboden ;) - maar het gaat mij om wat ik Mentos hierboven heb uitgelegd.
Het voortdurend meten met twee maten of iets PSV dan wel Ajax betreft.
Het ging je toch om een sterkere Eredivisie? Geen idee waarom je dit er nu ineens bijhaalt.

Het sterke Duitsland? Wat zijn de aansprekende resultaten van Duitse clubs buiten Bayern dan?
Duitsland heeft toch 4 CL deelnemers, wij 1.
Het ging je toch om een sterkere Eredivisie? Geen idee waarom je dit er nu ineens bijhaalt.
Het ging mij niet om een sterkere Eredivisie, maar om wat jij zegt niet te snappen; lees mijn eerste twee zinnen over godenzonen nog maar een keer dan.
Slap geleuter lees ik zelfs op dit forum als zou een sterker Ajax goed zijn voor ons, terwijl PSV ons land juist prima vertegenwoordigt in de CL.

De bijdrage van de twee uit de "enige echte klassieker" :ROFL: aan de UEFA ranking is door hun eigen schuld niet veel soeps.
Dus elk seizoen gelijk aan de afgelopen 3 is prima voor Nederland. Op dus naar een volgende titel in de voetbalhoofdstad van Nederland.

Terug
Bovenaan Onderaan