Wedstrijdchat overige clubs seizoen 2025/2026

Daar wordt aan gewerkt. De eerste financiële strop is al een feit doordat Ajax supporters financieel hebben gecompenseerd omdat er geen publiek bij mocht vandaag maar dat zal echt niet het enige zijn.
Dan hebben de hooligans ook hun geld teruggekregen. Kunnen ze nog een declaratie indienen voor het vuurwerk?

Iedereen die niet op de F-side zat.
En al degenen op de F side die niet meededen aan het vuurwerk gooien?
Weer lekker makkelijk; collectief straffen,dus de braven moeten weer lijden onder de slechterikken.
Te laf om daders echt aan te pakken, typisch Nederland in de 21e eeuw.

Weer lekker makkelijk; collectief straffen,dus de braven moeten weer lijden onder de slechterikken.
In principe helemaal met je eens, maar dat gaat erg lastig worden ben ik bang. En aangezien zo'n beetje de hele F-side in lichterlaaie stond is dit voor nu de makkelijkste en snelste oplossing. Iedereen die niet op de F-side was deed in ieder geval niet mee met vuurwerk gooien, dus die kun je sowieso compenseren.

In principe helemaal met je eens, maar dat gaat erg lastig worden ben ik bang. En aangezien zo'n beetje de hele F-side in lichterlaaie stond is dit voor nu de makkelijkste en snelste oplossing. Iedereen die niet op de F-side was deed in ieder geval niet mee met vuurwerk gooien, dus die kun je sowieso compenseren.
Ik denk dat het ook lastig wordt om individuele personen te beboeten, aangezien die stoere kerels allemaal hun gezicht bedekken.

Snap het probleem, waardoor deze oplossing inderdaad nu vrijwel de enige mogelijkheid is.
Goed dat we het in principe eens zijn over het incorrecte van collectief straffen.
Ik denk dat het ook lastig wordt om individuele personen te beboeten, aangezien die stoere kerels allemaal hun gezicht bedekken.
Als gezichtsbedekking het probleem is, dan moet daar dus een oplossing voor komen.
Een of ander soort verbod zoals je ook in sommige winkels niet binnen mag met een helm op je hoofd.
Wij - de overheid wordt bedoeld - zijn veel te bang inmiddels om hier en daar stevige maatregelen te nemen.

Als gezichtsbedekking het probleem is, dan moet daar dus een oplossing voor komen.
Een of ander soort verbod zoals je ook in sommige winkels niet binnen mag met een helm op je hoofd.
Wij - de overheid wordt bedoeld - zijn veel te bang inmiddels om hier en daar stevige maatregelen te nemen.
Tsja, als het ze al niet lukt vuurwerk te weren, zal gezichtsbedekking ook lastig worden.

Snap het probleem, waardoor deze oplossing inderdaad nu vrijwel de enige mogelijkheid is.
Goed dat we het in principe eens zijn over het incorrecte van collectief straffen.

Wij zijn de Fside. Daarmee verspil je het recht op individuele behandeling.

Zullen we het maar niet hebben hebben over Nederland in de 20e eeuw? In een bepaalde periode? Er worden nu althans geen mensen verraden en gedeporteerd.

Ik vind dat je willens en wetens dat risico neemt als je in dat vak gaat staan, dat je het risico neemt dat collectief gestraft wordt als er wat gebeurd.

Laatst bewerkt:
Tsja, als het ze al niet lukt vuurwerk te weren, zal gezichtsbedekking ook lastig worden.
Eens.
Maar ja, controle en handhaving lijken ongeveer compleet afgeschaft.
Dan krijg je dit.
Wij zijn de Fside. Daarmee verspil je het recht op individuele behandeling.
Niet eens.
Er staan raddraaiers en lui die niets met rellen of vuurwerk te maken hebben in dat vak.
Ik ben als leraar zijnde 36 jaar "baas" geweest in het klaslokaal.
De laatste 30 jaar zonder straf te hoeven uitdelen omdat je met humor, ironie, zelfspot en een tijdig goed gesprek heel wat kunt oplossen.
Maar ook in die eerste jaren strafte ik alleen (flink) de dader of aanstichter van iets en nooit een klas of groep.
Waarom kan de overheid dat ook niet?
Dan maar behandelen als criminele organisatie. Ergo verbieden.
Wellicht een idee. Of gaan ze dan "ondergronds"?
Zullen we het maar niet hebben hebben over Nederland in de 20e eeuw? In een bepaalde periode? Er worden nu althans geen mensen verraden en gedeporteerd.
Midden twintigste eeuw hoefden mensen hun fiets niet eens op slot te zetten en kon de achterdeur gewoon open blijven , zonder risico van diefstal of inbraak.
En wie zich misdroeg werd gecorrigeerd of beboet.
Waarna boetes ook geínd werden.
Dat laatste heet controle en handhaving.

Onder het motto, vroeger was alles beter, behalve als je joods was.. 🤔

Ik vind dat je willens en wetens dat risico neemt als je in dat vak gaat staan, dat je het risico neemt dat collectief gestraft wordt als er wat gebeurd.
Dit vind ik dan weer een heel rare gedachte.
Als dadelijk een paar lui op de Oost in ons stadion wat gekke streken uithalen en die hele tribune wordt daarvoor gestraft, vind jij dat normaal?
Hadden al die anderen maar geen seizoenkaart voor die tribune moeten kopen, dus eigen schuld?

Dit vind ik dan weer een heel rare gedachte.
Als dadelijk een paar lui op de Oost in ons stadion wat gekke streken uithalen en die hele tribune wordt daarvoor gestraft, vind jij dat normaal?
Hadden al die anderen maar geen seizoenkaart voor die tribune moeten kopen, dus eigen schuld?

Tegelijkertijd kun je je dan afvragen hoe lang deze 'lui' ongewenst gedrag blijven vertonen als een vak zich tegen hen keert

Tegelijkertijd kun je je dan afvragen hoe lang deze 'lui' ongewenst gedrag blijven vertonen als een vak zich tegen hen keert
Hoe moet ik me dat voorstellen?
Er staan enige tientallen gekken rotzooi te trappen en dan gaan tientallen brave jongens, wat huisvaders en twee of drie stewards vragen of ze zich a.u.b. willen gedragen?
Is het niet handiger als de overheid zorgt dat rotzooi trappers niet vrij in de maatschappij kunnen rondlopen totdat ze in een "overheidsinstituut" zijn "opgevoed"?

Terug
Bovenaan Onderaan