Wedstrijdchat overige clubs seizoen 2019/2020

Status
Je kunt niet meer reageren.
Groningen - FC Twente 0-0 bij rust. Maar liefst 10 minuten extra tijd.
Allebei een Penalty gemist.
Groningen heeft 2 rode kaarten gekregen. Lunqvist en Te Wierik. PSV - Groningen is op 24 augustus.
Als ze 2 wedstrijden geschorst worden missen ze die wedstrijd.
 
Groningen - FC Twente 0-0 bij rust. Maar liefst 10 minuten extra tijd.
Allebei een Penalty gemist.
Groningen heeft 2 rode kaarten gekregen. Lunqvist en Te Wierik. PSV - Groningen is op 24 augustus.
Als ze 2 wedstrijden geschorst worden missen ze die wedstrijd.
Is daar aanleiding toe of zijn het relatief lichte rode kaarten?
 
Is daar aanleiding toe of zijn het relatief lichte rode kaarten?

Lundvist haakt een speler en heeft totaal geen intentie om de bal te spelen.
Te Wierik komt in met een gestrekt been en raakt het been van de tegenstander.

Beide rode kaarten terecht. Afhankelijk van hun strafverleden zullen ze 2 of 1 wedstrijd(en) krijgen.
Maar met de klasse-justitie van de KNVB tuchtcommissie kan het alle kanten op.
 
Ik vond het allebei geen rode kaarten. Geel volstond. Dat haken was zeker geen natrappen van achteren, niks ernstigs. Geel hooguit. Die tweede komt ie inderdaad gevaarlijk in, maar raakt het been van de speler amper. Wat mij betreft ook geel.

In Engeland komen ze niet meer bij van het lachen om deze twee rode kaarten.
 
En een zwaardere overtreding (niet schampen maar voller gestrekt op het been geraakt) is dan geen rode kaart.

Snapt u het nog? Lichtgewicht van een scheidsrechter dit zeg....
 
Ik vond het allebei geen rode kaarten. Geel volstond. Dat haken was zeker geen natrappen van achteren, niks ernstigs. Geel hooguit. Die tweede komt ie inderdaad gevaarlijk in, maar raakt het been van de speler amper. Wat mij betreft ook geel.

In Engeland komen ze niet meer bij van het lachen om deze twee rode kaarten.

Als ze allemaal consequent volgens de regels fluiten zijn dit gewoon rode kaarten. Maar de totale willekeur van arbitrage zorgt ervoor dat er ruimte is voor nu eens wel en dan eens niet een rode kaart.
Haken zonder intentie om de bal te spelen en de tegenstander die op snelheid is van achteren onderuit halen en een aanval onderbreken = een rode kaart. Het gaat er niet om of het natrappen is of niet.
 
Als ze allemaal consequent volgens de regels fluiten zijn dit gewoon rode kaarten. Maar de totale willekeur van arbitrage zorgt ervoor dat er ruimte is voor nu eens wel en dan eens niet een rode kaart.
Haken zonder intentie om de bal te spelen en de tegenstander die op snelheid is van achteren onderuit halen en een aanval onderbreken = een rode kaart. Het gaat er niet om of het natrappen is of niet.
Akkoord, maar het is geen zaalvoetbal hè, kom op. Nogmaals: in het buitenland lachen ze hier om. Zijn zij dan allemaal zo slecht bezig, of wij?
 
Akkoord, maar het is geen zaalvoetbal hè, kom op. Nogmaals: in het buitenland lachen ze hier om. Zijn zij dan allemaal zo slecht bezig, of wij?

Het gaat er vooral om dat er consequent gefloten wordt volgens de regels en dat gebeurt helaas niet. Spelers krijgen zo te vaak een vrijbrief om dergelijke overtredingen te maken.
 
Ajax scoort 1-0 tegen Emmen.
27' :BALL: Donny van de Beek ... Dat hij maar snel verkocht wordt. ;)

Emmen heeft het 26 minuten tegen kunnen houden, maar het zal wel een dikke nederlaag worden.
 
Als ik het goed zag, scoorde Ziyech in zijn 150e eredivisieduel. Daarbij ook ongeveer 150 assists en goals bijelkaar. Toch wel erg knappe cijfers.
 
Weer een VAR moment bij Ajax - Emmen. Wel of geen buitenspel. Het lijkt er wel op, maar de VAR kan niet beslissen.
Het is inmiddels 5-0.
 
Ze gaan vrolijk verder met dit soort tegenstander's thuis te slopen.

Wij mogen al blij zijn met een 1-0 overwinning morgen tegen ADO.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan