Wedstrijdchat overige clubs seizoen 2019/2020

Status
Je kunt niet meer reageren.
Willem II komt bij Ajax op voorsprong via een penalty, veroorzaakt door Dest. Maar waarom Dest geen rood krijgt? Hij haalt een doorgebroken speler neer in het strafschopgebied. Tja.
Zeker geen rood hoor

:maniac:
Het is Ajax. :rolleyes: Of was de speler niet doorgebroken? Hij is nog helemaal in 1 stuk. ;)
Die regel geldt niet meer he, de triple punishment (penalty, rode kaart + schorsing). Alleen als de overtreding zelf rood waard is kan hij worden gegeven.

Maar tot mijn stomme verbazing zie ik nog regelmatig scheidsrechters die wél rood geven in zo'n situatie. Die zijn dan fout, Kuipers deed het gisteren goed.
 
Die regel geldt niet meer he, de triple punishment (penalty, rode kaart + schorsing). Alleen als de overtreding zelf rood waard is kan hij worden gegeven.

Maar tot mijn stomme verbazing zie ik nog regelmatig scheidsrechters die wél rood geven in zo'n situatie. Die zijn dan fout, Kuipers deed het gisteren goed.

Dat is dan een stomme regel.
 
Wie heeft trouwens verzonnen dat de keeper geel krijgt als hij te vroeg van zijn lijn komt? Wat een totale onzin vind ik dat.
 
Wie heeft trouwens verzonnen dat de keeper geel krijgt als hij te vroeg van zijn lijn komt? Wat een totale onzin vind ik dat.
Diezelfde mensen als van die andere regel. Deze is toch wel logisch. Anders gaat elke keeper te vroeg.
 
Diezelfde mensen als van die andere regel. Deze is toch wel logisch. Anders gaat elke keeper te vroeg.
Maar de penalty wordt sowieso opnieuw genomen als de keeper 'm pakt. Dan is een gele kaart toch niet nodig? Ik vind geel echt zwaar overdreven en niet in verhouding tot andere gele kaarten.

Desnoods geef je geel als hij het twee keer doet.
 
Maar de penalty wordt sowieso opnieuw genomen als de keeper 'm pakt. Dan is een gele kaart toch niet nodig? Ik vind geel echt zwaar overdreven en niet in verhouding tot andere gele kaarten.

Desnoods geef je geel als hij het twee keer doet.
Een tweede keer aanleggen is wel moeilijker, toch?
 
Omdat als je een overtreding maakt op een speler die doorgebroken is, je in feite het scoren van de tegenstander onrechtmatig onmogelijk maakt. Dat vind ik rood waardig.
Maar een penalty is doorgaans een grotere kans dan een 1-op-1-situatie, vind je dat niet straf genoeg?
 
Wie heeft trouwens verzonnen dat de keeper geel krijgt als hij te vroeg van zijn lijn komt? Wat een totale onzin vind ik dat.

Vorig jaar op het WK, toen mijn landgenoten het tot de finale trokken dankzij 10 verlengingen en penaltyreeksen, onze keeper was echt prof in het net op tijd 1 stapje naar voren doen wat in je voordeel uitpakt. Ondanks dat de regel van op je lijn blijven zogenaamd streng werd gehanteerd, hij is er 5+ keer mee weggekomen waardoor we de finale haalden. Kreeg die na de eerste x gelijk geel dan zou die het nooit meer doen lijkt mij.

Als je er streng op gaat letten dan moet je ook streng optreden lijkt mij.
 
Nee, dat is veel te weinig zelfs.
Vanwege wat? In principe is het toch een bijna doelpunt omruilen voor een bijna doelpunt? Ik vind juist een rode kaart voor een doorgebroken speler buiten het strafschopgebied een kleine straf. Zeker als je hoort dat het met 11-10 altijd zo moeilijk is.
 
Vanwege wat? In principe is het toch een bijna doelpunt omruilen voor een bijna doelpunt? Ik vind juist een rode kaart voor een doorgebroken speler buiten het strafschopgebied een kleine straf. Zeker als je hoort dat het met 11-10 altijd zo moeilijk is.

Alleen een bijna doelpunt ruilen voor een bijna doelpunt is dus geen straf. De gele kaart die je erbij krijgt wel. Maar een gele kaart vind ik te weinig. Het gaat erom dat je ervoor zorgt met straffen dat een speler het een volgende keer niet meer gaat doen. Dan is rood de enige optie.

Ik vind overigens geel voor het express verhinderen van een counter eigenlijk ook veel te laag. Misschien toch maar invoeren dat je 10 minuten verplicht moet banken bij een gele kaart, zoals bij de amateurs ook gebeurd.
 
Alleen een bijna doelpunt ruilen voor een bijna doelpunt is dus geen straf. De gele kaart die je erbij krijgt wel. Maar een gele kaart vind ik te weinig. Het gaat erom dat je ervoor zorgt met straffen dat een speler het een volgende keer niet meer gaat doen. Dan is rood de enige optie.
Er zit niet altijd opzet bij. Dan is een rode kaart toch wel een erg zware straf. Alleen al voor de speler zelf. Is het daarbij de bedoeling dat het niet meer voorkomt? Penalty's blijven natuurlijk altijd onderdeel van het spel.
 
Willem II 1-2 gewonnen van Heerenveen. Ze staan op het moment derde, boven ons. Er moet een punt gehaald worden tegen Feyenoord om weer derde te staan..
 
Misschien toch maar invoeren dat je 10 minuten verplicht moet banken bij een gele kaart, zoals bij de amateurs ook gebeurd.
Dit vind ik ook al veel langer. Het is absurd dat een ploeg er voordeel bij kan hebben dat een speler geschorst is doordat hij in andere wedstrijden gele kaarten heeft gepakt, terwijl de tegenstander waartegen je de gele kaart pakt er geen voordeel aan heeft.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan