Wedstrijdchat overige clubs seizoen 2018/2019

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het zou best kunnen, overigens, dat het wat gas terugnemen verstandig is om de titelrace tot het einde vol te kunnen houden. Ik denk zelf van niet, maar ik geef die beslissing graag over aan MvB, waar ik veeel vertrouwen in heb.

Als dat nodig is zou dat eigenlijk best triest zijn, aangezien PSV na de winterstop nog maar 1 wedstrijd per week heeft. Ze mogen snel weer terug naar het plezier, de energie en het enthousiasme dat we aan het begin van de competitie zagen; op deze manier roest het langzaam maar zeker vast. Ik vraag me af of MvB wel ziet dat de energie weer terug moet komen. Van het collectieve afjagen is bijvoorbeeld ook niks meer over. Alleen Lozano doet dat nog. En het tempo is ook te laag.
 
Zo gaan ze er ook op doelsaldo op vooruit. Walgelijk hoe Excelsior de poorten open zet. Wij hadden gisteren echt met een tegenstander te maken die echt wilde en alles gaf.
Het kan natuurlijk ook aan onszelf liggen. Het was gewoon ondermaats! Niemand haalde z'n niveau. Bekijk het eens anders.
 
Het kan natuurlijk ook aan onszelf liggen. Het was gewoon ondermaats! Niemand haalde z'n niveau. Bekijk het eens anders.
Klopt, het was van onze zijde gewoon slordig en nonchalant. Zoals ajax vorige wedstrijden speelden. Focus zal er continue op moeten zitten om de platte kar te halen.
 
Zo gaan ze er ook op doelsaldo op vooruit. Walgelijk hoe Excelsior de poorten open zet. Wij hadden gisteren echt met een tegenstander te maken die echt wilde en alles gaf.
Lees voor de gein ff de berichten van de wedstrijd gisteren hier op het forum. Het lag gewoon aan onszelf. Ik vind dat je te makkelijk de schuld bij onszelf verschuift.
 
En een makkelijke CL poule. We mogen Ajax ook wel een keer de credits geven. Ik ben blij dat we er volgende week al niet heen hoeven.
Klopt het niet dan die makkelijke pool? Ik begrijp best wel dat het inmiddels vrij afgezaagd is om dat steeds te zeggen maar het is wel waar. Ajax zou afgemaakt worden door Barca, Tottenham en tegen Inter zouden ze het veel moeilijker hebben gehad dan tegen hun beste tegenstander in de pool, Benfica.
 
Precies, met een beetje meer scherpte hadden wij er gisteren ook een paar meer gemaakt. Ajax heeft het gewoon goed gedaan tegen een tegenstander die er niets van kan. Dan krijg je zoiets in onze Mickey Mouse-competitie.
 
Het kan natuurlijk ook aan onszelf liggen. Het was gewoon ondermaats! Niemand haalde z'n niveau. Bekijk het eens anders.
Dat wil niet zeggen dat Excelsior erg zijn best deed vandaag... Dat was niet zo. Ik ben hier jaren lang een beetje “Ajax-fan” genoemd omdat ik probeerde neutraal te zijn. Maar wanneer mensen gaan overdrijven over de kwaliteiten van Ajax dan komt diezelfde IPF weer gewoon in actie;)
 
Klopt het niet dan die makkelijke pool? Ik begrijp best wel dat het inmiddels vrij afgezaagd is om dat steeds te zeggen maar het is wel waar. Ajax zou afgemaakt worden door Barca, Tottenham en tegen Inter zouden ze het veel moeilijker hebben gehad dan tegen hun beste tegenstander in de pool, Benfica.
Klopt zeker, maar ik ben er niet zo zeker van dat wij nu ook 2e hadden gestaan in hun poule.
 
Dat wil niet zeggen dat Excelsior erg zijn best deed vandaag... Dat was niet zo. Ik ben hier jaren lang een beetje “Ajax-fan” genoemd omdat ik probeerde neutraal te zijn. Maar wanneer mensen gaan overdrijven over de kwaliteiten van Ajax dan komt diezelfde IPF weer gewoon in actie;)
Waarom zou Excelsior zijn best niet doen?
 
Klopt zeker, maar ik ben er niet zo zeker van dat wij nu ook 2e hadden gestaan in hun poule.

Logisch. Je kan er geen zinnig woord over zeggen. In de CL telt dat je net dat beetje geluk moet hebben, bij dat ene momentje de scheids mee moet hebben etc. En zit dat een paar keer mee, dan ontstaat er een bepaald geloof en kun je in zo'n poule als die van Ajax zomaar eerste staan. Of alles zit net even tegen en je eindigt derde. Het kan allemaal.

Waarom zou Excelsior zijn best niet doen?

Onbewust vantevoren al met angst en beven op de rug gaan liggen omdat 'het grote Ajax' langskomst. Dat kan invloed hebben op hoe je zo'n wedstrijd ingaat. Beetje dezelfde angst die je hier ook bij sommige forummers merkt als het op Ajax aankomt.
 
Waarom zou Excelsior zijn best niet doen?
Omdat ze denken dat je tegen Ajax best wel aan voetballen toe kan komen maar PSV een stugge counterploeg is voor wie je moet oppassen en er op moet gaan klappen
 
Omdat ze denken dat je tegen Ajax best wel aan voetballen toe kan komen maar PSV een stugge counterploeg is voor wie je moet oppassen en er op moet gaan klappen
Dan kiezen ze dus gewoon voor de verkeerde tactiek. Dat is heel iets anders dan niet je best doen.
 
Klopt het niet dan die makkelijke pool? Ik begrijp best wel dat het inmiddels vrij afgezaagd is om dat steeds te zeggen maar het is wel waar. Ajax zou afgemaakt worden door Barca, Tottenham en tegen Inter zouden ze het veel moeilijker hebben gehad dan tegen hun beste tegenstander in de pool, Benfica.
Bayern is toch echt wel wat maatjes groter dan Benfica. Waar het verhaal vandaan komt dat Benfica beter zou zijn, geen idee. Dat Bayern niet in goeden doen is, ja, maar een topclub uit vorm is over het algemeen toch nog heel wat verder dan Benfica en Ajax op hun top. Ajax speelt met lef tegen deze clubs, wij gaan verdedigen en spelen op de snelle jongens voorin. Ik zou ook graag zien dat PSV een club als Inter onder druk zet en thuis tegen de spurs meer vooruit voetbalt.
 
Bayern is toch echt wel wat maatjes groter dan Benfica. Waar het verhaal vandaan komt dat Benfica beter zou zijn, geen idee. Dat Bayern niet in goeden doen is, ja, maar een topclub uit vorm is over het algemeen toch nog heel wat verder dan Benfica en Ajax op hun top. Ajax speelt met lef tegen deze clubs, wij gaan verdedigen en spelen op de snelle jongens voorin. Ik zou ook graag zien dat PSV een club als Inter onder druk zet en thuis tegen de spurs meer vooruit voetbalt.
Bayern verliest thuis kansloos van een Eintracht of zo... Dit Bayern is slechtste van hun van de laatste 10 jaar...
En je analyse deel ik niet. PSV speelde met heel veel lef uit tegen Barca en thuis tegen Inter. En ik had willen zien met hoeveel lef Ajax tegen Tottenham of Inter zou spelen zonder afgemaakt te worden.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan