Wedstrijdchat Jong PSV

Ruststanden 1e divisie

Jong PSV - NAC 0-0
Jong Ajax - Roda JC 0-0
Jong FC Utrecht - FC Volendam 0-0
Jong AZ - FC Emmen 0-0

Jong teams scoren niet en Jong teams krijgen geen goal tegen. :sleep:
 
Jong PSV - NAC 0-0 geëindigd.

We staan weer boven Jong Utrecht op doelsaldo..!
Maar zonder dollen, het moet echt beter! Ik weet dat ze daar ook een aantal blessures hebben, maar 13de plaats en onder jong AZ is armzalig..
 
Jong PSV - NAC 0-0 geëindigd.

We staan weer boven Jong Utrecht op doelsaldo..!
Maar zonder dollen, het moet echt beter! Ik weet dat ze daar ook een aantal blessures hebben, maar 13de plaats en onder jong AZ is armzalig..
Het probleem is dat de blessures er zijn bij de grootste talenten. De 13-in-een-dozijn-voetballers kunnen wel constant spelen.
 
Het probleem is dat de blessures er zijn bij de grootste talenten. De 13-in-een-dozijn-voetballers kunnen wel constant spelen.
Inderdaad missen ze veel van de betere jongens.
Daarnaast gaat het niet om de plaats in de eindrangschikking - slechts niet het laatste Jong team zijn is belangrijk - maar gaat het om spelers klaarstomen voor het eerste.
Daarbij is het in mentaal opzicht zelfs goed dat niet alles van een leien dakje gaat.
Vanaf de vroegste jeugd alleen maar winnen kweekt geen echte winnaars.
 
Inderdaad missen ze veel van de betere jongens.
Daarnaast gaat het niet om de plaats in de eindrangschikking - slechts niet het laatste Jong team zijn is belangrijk - maar gaat het om spelers klaarstomen voor het eerste.
Daarbij is het in mentaal opzicht zelfs goed dat niet alles van een leien dakje gaat.
Vanaf de vroegste jeugd alleen maar winnen kweekt geen echte winnaars.
Idd. Daarnaast gaat het ook om dat ene talent waarvan iedereen zegt dat ie net als Cody of Madueke of Memphis, Bergwijn, Malen etc het eerste gaat halen. Toevallig, bijna alleen maar vleugelaanvallers die doorbreken en bij Ajax steeds verdedigers. Is wel eens anders geweest..
 
Inderdaad missen ze veel van de betere jongens.
Daarnaast gaat het niet om de plaats in de eindrangschikking - slechts niet het laatste Jong team zijn is belangrijk - maar gaat het om spelers klaarstomen voor het eerste.
Daarbij is het in mentaal opzicht zelfs goed dat niet alles van een leien dakje gaat.
Vanaf de vroegste jeugd alleen maar winnen kweekt geen echte winnaars.
Goed punt, al denk ik ook dat het makkelijke geld en bijbehorende status (inclusief ophemelen) en het gepamperde bestaan van die 'elite' spelers daar ook invloed op heeft.

Ook het idee van opperzwetser Art Langeler om de gehele jeugd in hetzelfde systeem te laten spelen als het eerste teneinde ze makkelijk in te kunnen inpassen wanneer ze rijp zijn voor het eerste is m.i.i funest voor jonge spelers (weet niet of ze dat nog steeds doen bij PSV); ik zie de voetbalopleiding niet anders dan een normale scholing. Eerst het basisonderwijs, dan het voortgezet onderwijs. In de basis (dus de jonkies t/m 10 (12?) jaar) zou ik daarom kiezen voor de Wiel Coervermethode, die denk ik wel bekend is bij de meesten; in het voortgezet onderwijs komt dan het plaatje tactiek erbij. Hoe er gespeeld wordt zou ik dan aan de betreffende coaches van de jeugdteams zelf overlaten, dan worden de spelers tenminste blootgesteld aan niet alleen verschillende methodes, wat spelers alleen maar verder vormt, maar ook aan de realiteit.
 
MVV - Jong PSV 1-2
Mooi dat de middenmoot nu bereikt is en we boven twee andere Jong teams staan.
Blijkbaar is Ruud goed bezig met zijn team.
Al zijn er twee overeenkomsten met ons eerste die we nog graag anders zien.

Het grote aantal blessures graag verminderen.( hoe weet ik ook niet.)
Het aantal gemiste kansen ook verminderen. (door extra op afronding te oefenen?)

Mooie winnende goal van Bakayoko. ( Afgekeken van Madueke? :) )
 
Gisteren 7 buitenlandse spelers in de basis bij JPS. Ze beginnen op PSV 1 te kijken. Maar zonder dollen vind ik dit wel een positief iets. Zie jongens als Sealy en Bakayoko zijn echt wel grote talenten die echt wel een goede kans gaan maken op minuten in psv 1. Madueke het perfecte voorbeeld dat dat scouten in het buitenland van jeugdspelers prima werkt als ze in de regio gewoon niet goed genoeg zijn.
 
Gisteren 7 buitenlandse spelers in de basis bij JPS. Ze beginnen op PSV 1 te kijken. Maar zonder dollen vind ik dit wel een positief iets. Zie jongens als Sealy en Bakayoko zijn echt wel grote talenten die echt wel een goede kans gaan maken op minuten in psv 1. Madueke het perfecte voorbeeld dat dat scouten in het buitenland van jeugdspelers prima werkt als ze in de regio gewoon niet goed genoeg zijn.

Je kunt het vanuit 2 kanten zien. Het is goed om te zien dat buitenlandse talenten ook voor PSV kiezen, maar het is jammer om te zien dat het Nederlands talent niet veel vertegenwoordigd is binnen onze jeugdopleiding. Uiteindelijk boeit het me weinig. Zolang we talent opleiden dat onze club verder helpt en wil strijden in ons shirt vind ik alles best. Natuurlijk zie ik het liefste jongens als Gakpo, wat bijna romantisch is.
 
Je kunt het vanuit 2 kanten zien. Het is goed om te zien dat buitenlandse talenten ook voor PSV kiezen, maar het is jammer om te zien dat het Nederlands talent niet veel vertegenwoordigd is binnen onze jeugdopleiding. Uiteindelijk boeit het me weinig. Zolang we talent opleiden dat onze club verder helpt en wil strijden in ons shirt vind ik alles best. Natuurlijk zie ik het liefste jongens als Gakpo, wat bijna romantisch is.
Ja het is lastig, uiteindelijk vind ik het allerbelangrijkst dat de jeugdopleiding lucratief is. Uiteindelijk is het altijd leuk om jongens uit de regio en Nederland te zien. Maar heb het idee dat de regio van PSV gewoon vaak wat mindere talenten heeft. En veel jongens uit de randstad kiezen vaak ook voor Ajax en Feyenoord of zelfs het buitenland. Lastig.
 
Ja het is lastig, uiteindelijk vind ik het allerbelangrijkst dat de jeugdopleiding lucratief is. Uiteindelijk is het altijd leuk om jongens uit de regio en Nederland te zien. Maar heb het idee dat de regio van PSV gewoon vaak wat mindere talenten heeft. En veel jongens uit de randstad kiezen vaak ook voor Ajax en Feyenoord of zelfs het buitenland. Lastig.
PSV heeft zijn eigen beleid de nek omgedraaid: een mooie samenwerking met Elinkwijk waar jongens als Afellay en Labyad enz op jonge leeftijd werden gescout. Opgezet door Piet Visser maar na een aantal succesvolle jaren ivm bezuinigingen stop gezet en daarna nooit meer opgepakt. Luiigheid ten top en geen strategie kunnen uitstippelen. Dat is wat er vreselijk aan schort bij PSV. AZ heeft veel meer concurrentie dan PSV, hun beste talenten gaan naar Ajax en hun mindere talenten die niet altijd aan bod komen en ontevreden zijn, worden opgepikt door Heerenveen. Toch blijven ze bijna jaarlijks talenten tentoonstellen. 15 jaar geleden gestart met allerlei vernieuwingen en nieuwe visie. Zelfs hun hoofdscout is nu dus gekaapt door Ajax. Zoveel concurrentie ondervinden ze. Maar omdat ze geloven in hun visie, blijven ze hun scouting en opleiding structureel verstreken. En dat met veel minder middelen dan PSV.
 
PSV heeft zijn eigen beleid de nek omgedraaid: een mooie samenwerking met Elinkwijk waar jongens als Afellay en Labyad enz op jonge leeftijd werden gescout. Opgezet door Piet Visser maar na een aantal succesvolle jaren ivm bezuinigingen stop gezet en daarna nooit meer opgepakt. Luiigheid ten top en geen strategie kunnen uitstippelen. Dat is wat er vreselijk aan schort bij PSV. AZ heeft veel meer concurrentie dan PSV, hun beste talenten gaan naar Ajax en hun mindere talenten die niet altijd aan bod komen en ontevreden zijn, worden opgepikt door Heerenveen. Toch blijven ze bijna jaarlijks talenten tentoonstellen. 15 jaar geleden gestart met allerlei vernieuwingen en nieuwe visie. Zelfs hun hoofdscout is nu dus gekaapt door Ajax. Zoveel concurrentie ondervinden ze. Maar omdat ze geloven in hun visie, blijven ze hun scouting en opleiding structureel verstreken. En dat met veel minder middelen dan PSV.
Ze komen zeker met meer talenten en doen het voor hun doen veel beter dan PSV, maar het zijn en blijven toch allemaal AZ talenten; het ziet er allemaal leuk uit, tot het een niveautje hoger moet gaan acteren.
 
Ze komen zeker met meer talenten en doen het voor hun doen veel beter dan PSV, maar het zijn en blijven toch allemaal AZ talenten; het ziet er allemaal leuk uit, tot het een niveautje hoger moet gaan acteren.
Klopt. Alleen moet je dat vanuit hun perspectief bekijken. Zoals ik al zei gaan hun toppers naar Ajax en een andere groep naar Heerenveen. Desondanks blijft er genoeg over om ze voor 18 of 15 miljoen te verkopen. Dat vind ik toch knap.
 
Klopt. Alleen moet je dat vanuit hun perspectief bekijken. Zoals ik al zei gaan hun toppers naar Ajax en een andere groep naar Heerenveen. Desondanks blijft er genoeg over om ze voor 18 of 15 miljoen te verkopen. Dat vind ik toch knap.
Verkopen kunnen ze altijd wel; relatief gezien sowieso beter dan PSV (maar ja, wat zegt dat?). Dat komt omdat ze vaak goed zijn in het samenstellen van een team, waardoor iedere speler kan floreren. Dat maskeert dan hun gebreken en laat ze beter lijken dan ze zijn; en Huiberts speelt dat dan goed uit door er maximaal voor te beuren.
 
Heel spijtig dat het in de 94e minuut nog mis gaat tegen de Graafschap.
En dat na twee keer een voorsprong.
Zo worden er nogal wat puntjes onnodig gemorst.
 
Iemand de wedstrijd actief bekeken? Hoe deed Ledezma het in de helft die hij kreeg?
 
Heel spijtig dat het in de 94e minuut nog mis gaat tegen de Graafschap.
En dat na twee keer een voorsprong.
Zo worden er nogal wat puntjes onnodig gemorst.
Het lag niet alleen aan de 94e minuut. Het lijkt er sterk op dat PSV de vriendendienst van De Graafschap van 8 mei 2016 nog steeds wil belonen.

Nooit terugspelen op de keeper en zeker niet zo. :FP:
45'+2'
 
Het lag niet alleen aan de 94e minuut. Het lijkt er sterk op dat PSV de vriendendienst van De Graafschap van 8 mei 2016 nog steeds wil belonen.

Nooit terugspelen op de keeper en zeker niet zo. :FP:
45'+2'
Serieus? Waarom pakt die keeper de bal niet gewoon? Net zo dom als die Vitesse keeper toen. Wie is dit? Doe deze maar weg.

Overigens is de terugspeelbal ook wel Knudde style: tikkie terug Jaap!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan